• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • majpan

Ni som har mycket sammandragningar, hur känns det? Är det jättetydligt? Hade inga alls med sonen men nu senaste veckan tycker jag det stramar och känns ömt i magen samt trycker neråt litegran. Magen blir inte jättehård men kanske lite spänd liksom. Det händer oftast när jag går fort eller i backar men även lite då och då annars. Först trodde jag det var ligamenten som spökade eftersom jag haft ont i dem tidigare men det börjar kännas helt annorlunda nu tycker jag. 

• Oh baby

Jag känner att magen drar ihop sig som en liten boll och blir hård. Testa att få orgasm så känner du igen känslan sen ;)

• Malimari
    majpan skrev 2013-09-26 10:20:20 följande:
    Ni som har mycket sammandragningar, hur känns det? Är det jättetydligt? Hade inga alls med sonen men nu senaste veckan tycker jag det stramar och känns ömt i magen samt trycker neråt litegran. Magen blir inte jättehård men kanske lite spänd liksom. Det händer oftast när jag går fort eller i backar men även lite då och då annars. Först trodde jag det var ligamenten som spökade eftersom jag haft ont i dem tidigare men det börjar kännas helt annorlunda nu tycker jag. 
    Är så det känns för mig nu också. Kände heller inte av förra graviditeten.
  • Jossehaugen
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-26 10:04:37 följande:
    Jahapp då ska man till sjukgymnasten idag och få lite övningar att göra för att stärka ryggen. Får se hur det går. Vaknade mitt i natten idag av extrem värk i ryggen då jag lagt en kudde som stöd för magen men lagt den under hela magen/midjan så jag blev helt stel. 

Går in i vecka 25 idag och bebben börjar kännas tung neråt redan. Det trycker en hel del på blåsan nu och jag har svårt att tömma den helt men springer och småskvätter, jäkligt irriterande, fler som känner så?
    Sen är det obehagligt när den sparkar neråt. Känns emellanåt som att den ska ploppa ut en fot där nere :P Betydligt mysigare när jag känner sparkar uppåt naveltrakten. 
    Ja jag känner också så att det är tungt neråt, och att man inte kan tömma blåsan riktigt. 
    Springer på toa många gånger, och det märkt för det går åt så himla mycket mer toapapper. 
  • popcornplaya
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-26 10:04:37 följande:

Jahapp då ska man till sjukgymnasten idag och få lite övningar att göra för att stärka ryggen. Får se hur det går. Vaknade mitt i natten idag av extrem värk i ryggen då jag lagt en kudde som stöd för magen men lagt den under hela magen/midjan så jag blev helt stel. 

Går in i vecka 25 idag och bebben börjar kännas tung neråt redan. Det trycker en hel del på blåsan nu och jag har svårt att tömma den helt men springer och småskvätter, jäkligt irriterande, fler som känner så?
    Sen är det obehagligt när den sparkar neråt. Känns emellanåt som att den ska ploppa ut en fot där nere :P Betydligt mysigare när jag känner sparkar uppåt naveltrakten. 

Andra graviditeten hade jag också så att det kändes som bebisen typ skulle ramla ut mellan benen.
  • Mymemlan

Har en lite fundering som inte rör bebis i sig, men är en kul och bra grej. En bra kamera! Vad fotar ni med? Hade en nikon systemkamera med sonen och har nu bara en stryk och vattentålig kompaktkamera. Vi funderar på att köpa en kompakt systemkamera så den ändå är smidig men vi får bra bilder på barnen :)

• angie91
    Belgien skrev 2013-09-26 00:25:20 följande:

Haha du är ju galen! Bara för lite shopping :P Jag flög i helgen, och jag som inte klagat ens det minst innan fick så himla ont i ryggen så jag nästan grät när jag väl kom hem, all bilåkande innan, väntan, sen obekvämt flyg osv osv.. Den första november ska jag bila ca 15timmar. Och jag kan ju säga att jag INTE skulle gjort det frivilligt om jag inte var tvungen!! Men men, tillräckligt många sträcka på benen, kissa och äta pauser sen ska väl allt gå bra :P
    ja åker inte endast för ullared :P har mina vänner o släkt där neröver så ja hälsar på o stannar några dagar :P har en känla av att de kommer bli i jul som ja åker neråt :P
    tar ju ca 10 timmar enkel resa ^^

fy ja flög o åkte på utbildning i malmö  fy säger ja .. flyg t sthlm härifrån o sen tåg.. de va inte kul när man va i v 33 typ :P
    ♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • M Hedell

Hur har ni det med förskoletider när ni går på hp? Jag har nyss haft utvecklingssamtal på barnens förskola och då påminde deras fröken mig om att jag fick lägga ett schema helt som jag ville upp till 40 timmar/v dom två månaderna innan dom går över till 15 timmars då lillasyster är född. Jag trodde att det var 15-timmars som gällde även även hp, så som vi hade då jag väntade nr 2 och nr 1 gick hos dagmamman. Snopet Tungan ute

• popcornplaya
    Mymemlan skrev 2013-09-26 10:46:53 följande:

Har en lite fundering som inte rör bebis i sig, men är en kul och bra grej. En bra kamera! Vad fotar ni med? Hade en nikon systemkamera med sonen och har nu bara en stryk och vattentålig kompaktkamera. Vi funderar på att köpa en kompakt systemkamera så den ändå är smidig men vi får bra bilder på barnen :)

Vi har en kompakt systemkamera. Såååå mkt smidigare än den vanliga systemkameran vi hade innan. Har en nikon j2 eller vad den nu heter ;)
  • Wilmis07

Kollade på fk,under mina sidor nu precis. Där står det så här:
    Du anmälde föräldrapenning den 23 sep.Med denna anmälan kan du ansöka om ersättning flera gånger.
    Gör din ansökan om ersättning här.

Detta är för det ofödda barnet,kan min sgi vara godkänd redan,iom att jag lämnade nya inkomst uppgifter för bara några månader sen när jag sökte vab för mitt andra barn? Det står xxx antal kronor per dag i ersättning.
    Tänkte är det färdigt så behöver jag inte ligga på lönekontoret om nya inkomst uppgifter. Min inkomst var förtryckt på min graviditetspenningsansökningslapp som jag fick från fk.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
Svar på tråden BF januari 2014