• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Mymemlan
    vilja89 skrev 2013-09-26 21:12:26 följande:
    Har en Sony systemkamera :) Väldigt glad över att ha den, speciellt nu när det är bebis på väg. :) 
    Ja jag hade så mkt nytta av min systemkamera när blivande storebror var bebis, men den såldes sen för ett år sen då den var så stor tyckte jag. 
    Men idag har vi inhandlat en samsung nx1100, en kompakt systemkamera, och med till den fick vi en surfplatta från samsung 7 tum stor, så nu har vi både ipad och samsung surfplatta till sonens förtjusning, hihi =) Alla vann på ny kamera :D  
  • englasmamma86
    Jennifer90 skrev 2013-09-26 16:19:07 följande:
    Är det någon som ska söka gravidpenning? Min BM tycker jag ska söka för att se om jag kan få sluta jobba i v 30.

Japp har färdiga papper liggandes hos chefen ,ska hämtas och skickas in har aldrig hört nån som blivit nekad i mitt yrke.
  • Mamma891124

Jag o sambon ha alltid haft problem med bonusbarnens mamma så hon inte hör av sig vissa gånger fast vi ha kommit överens om att varje onsdagar ska vi skicka ett sms till varandra o bestämma tid för lämning o hämtning på fredagar.
    Eftersom att sambon o jag få gå halva stan för att hämta barnen så ha vi ansett de att de e bättre att mötas halva vägen så att de bli lika för alla men deras mamma e imot detta eftersom att hon påstår att de e jobbigt för henne att gå men jag som e gravid o börja bli stor och som redan ha ont i rygg o höfter ska utsätta mig för att gå hela stan för att hämta barnen. 
    Deras mamma skickade idag o sa att hon lämna barnen hemma hos oss imon då hon inte orka gå utan ha fått boka in en kompis som kommer att köra henne varje gång hon ska lämna barnen, hon anser därför att sambon o jag ska lämna barnen hos henne.
    Vi sa de att vi få gå jämt medans hon få skjuts.

Vilket e logiskt?? Att hon ska få skjuts till oss för att lämna barnen eftersom hon inte orka gå medans vi ska gå o lämna barnen. 

Kan tillägga att hon ha sakt att hon behöver motionera!!!!! 

• Wilmis07
    Jennifer90 skrev 2013-09-26 17:37:57 följande:

Väntar du på svar från arbetsgivaren eller försäkringskassan?

Från försäkringskassan.alla lapparna är inskickade. Så nu är det bara till att vänta. Jag jobbar som personligassistent. Jag fick utan problem det beviljat när jag väntade dottern,men har hört på sista tiden att ett par kvinnor inom omsorgen har blivit nekade gravidpenning. Hur dom nu tänker när dom gör det....
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • vartjagängår
    Är det någon som ska söka gravidpenning? Min BM tycker jag ska söka för att se om jag kan få sluta jobba i v 30.

Skickar in mina på tisdag när jag får moderskapsintyget. Haft papprena från jobbet klara hemma länge.
  • Chaplin89

Till er som tänker söka gravpenning: Lika bra att söka så fort ni kan!!! Det var över 5 veckor sedan jag skickade in mina papper och än har jag inte hört nåt... Värt att tänka på att fk behöver lite tid på sig... :/

• LeaveMeAlone
    Jossehaugen skrev 2013-09-26 10:39:59 följande:
    Ja jag känner också så att det är tungt neråt, och att man inte kan tömma blåsan riktigt. 
    Springer på toa många gånger, och det märkt för det går åt så himla mycket mer toapapper. 
    Ja det har jag inte ens tänkt på. Det mest irriterande jag tycker är om man är iväg och måste springa och leta toalett. Jag är annars sorten med väldigt stor blåsa så retar mig ordentligt. 
  • LeaveMeAlone
    Jag har skickat in ansökan om att få gå från 4 november. Är också i v 30 då. Det var bland det första min bm sa när jag berättade vad jag jobbade med. Företaget har ett speciellt brev utformat att skicka med vid ansökan av gp just för att alla söker om det. Så jag hoppas att jag inte får en knäpp handläggare bara. Borde bli godkänt annars.
  • Me2

Någon som vet om det är det någon skillnad på sjukskrivning och graviditetspenning ?
    Jag är delvis sjukskriven nu och kommer vara sjukskriven fram till förlossnigen, har även ett arbete där jag antagligen kan få graviditespenning för jag kommer inte klara av att utföra mina arbetsuppgifter med en stor mage i vägen och omplacering existerar inte då vi är 2st på företaget.
    Dvs det jag undrar är om det är någon skillnad på full sjukskrivning eller graviditetspenning ? 

Svar på tråden BF januari 2014