• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Malimari
    goaround skrev 2013-09-27 08:22:52 följande:
    Du får ut mer pengar om du är heltid sjukskriven än gp. :)

Varför då, är det inte samma "underlag"?
  • Jennifer90

Jag orolig att jobbet för en oplacering till någon avdelning där man inte alls vill vara.. Har ni sökt heltid?

• goaround
    Malimari skrev 2013-09-27 08:23:52 följande:

Jo det är 80% av sgi..

Men du får fler dagar du får ersättning för om du e sjukskriven. Då kan du få pengar fram till förlossningensdagen, med gp så får du endast pengar till 11 dagar innan beräknad förlossning. Du får också tänka på att bf dagen kan ju variera, du kanske går över tiden en vevka eller två. Då tjänar du ju mer pengar på hel sjukskrivning än gp. Annars måste du ta ut föräldradagar för resterande dagar alltså 11 dagar innan beräknad bf och om du går över m.m.

Hoppas du förstår. :)
  • englasmamma86
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-27 07:19:53 följande:
    Jag har skickat in ansökan om att få gå från 4 november. Är också i v 30 då. Det var bland det första min bm sa när jag berättade vad jag jobbade med. Företaget har ett speciellt brev utformat att skicka med vid ansökan av gp just för att alla söker om det. Så jag hoppas att jag inte får en knäpp handläggare bara. Borde bli godkänt annars.

Vrf v 30 ? Det är ju 60 dagar innan man kan få Det och i v 30 är det inte 60 dagar innan utan mer? Mest så jag förstår och skriver rätt på mina papper om någon själ kan förklara vrf bm sagt v 30.Tack
  • vartjagängår
    Malimari skrev 2013-09-27 08:23:52 följande:

Jag har olika underlag har jag för mig. Finns en övre gräns på nån utav dem som jag ligger över. Eller var det vid vab kanske? Hmm..
  • englasmamma86
    Jennifer90 skrev 2013-09-27 08:48:52 följande:
    Jag orolig att jobbet för en oplacering till någon avdelning där man inte alls vill vara.. Har ni sökt heltid?

Ja heltid ska jag söka,är halvtid sjukskriven nu så väntar som bara den på att få gå på Gp ,om jag klarar det tills dess .
  • englasmamma86
    goaround skrev 2013-09-27 09:40:08 följande:
    Jo det är 80% av sgi..

Men du får fler dagar du får ersättning för om du e sjukskriven. Då kan du få pengar fram till förlossningensdagen, med gp så får du endast pengar till 11 dagar innan beräknad förlossning. Du får också tänka på att bf dagen kan ju variera, du kanske går över tiden en vevka eller två. Då tjänar du ju mer pengar på hel sjukskrivning än gp. Annars måste du ta ut föräldradagar för resterande dagar alltså 11 dagar innan beräknad bf och om du går över m.m.

Hoppas du förstår. :)

Kan man inte få utskrivet sjukintyg för dem dagarna? Jag funderar annars på att lägga in semester dem dagarna ,då får man ju mkt mer pengar.jobbar dessutom i kommunen så första mån betalar dem ut ytterligare pengar till mammaledigheten ,ska täcka upp till 90% under några mån beroende på hur länge man jobbat osv..blir ca 10000 kr som är egentligen pengar man inte räknar med så det är verkligen en välkommen bonus ..någon mer som får såna pengar och är kommunanställda ?
  • Burberry
    Mamma891124 skrev 2013-09-27 00:00:38 följande:

Jag o sambon ha alltid haft problem med bonusbarnens mamma så hon inte hör av sig vissa gånger fast vi ha kommit överens om att varje onsdagar ska vi skicka ett sms till varandra o bestämma tid för lämning o hämtning på fredagar.
    Eftersom att sambon o jag få gå halva stan för att hämta barnen så ha vi ansett de att de e bättre att mötas halva vägen så att de bli lika för alla men deras mamma e imot detta eftersom att hon påstår att de e jobbigt för henne att gå men jag som e gravid o börja bli stor och som redan ha ont i rygg o höfter ska utsätta mig för att gå hela stan för att hämta barnen. 
    Deras mamma skickade idag o sa att hon lämna barnen hemma hos oss imon då hon inte orka gå utan ha fått boka in en kompis som kommer att köra henne varje gång hon ska lämna barnen, hon anser därför att sambon o jag ska lämna barnen hos henne.
    Vi sa de att vi få gå jämt medans hon få skjuts.

Vilket e logiskt?? Att hon ska få skjuts till oss för att lämna barnen eftersom hon inte orka gå medans vi ska gå o lämna barnen. 

Kan tillägga att hon ha sakt att hon behöver motionera!!!!! 

Ursäkta nu, men jag kan inte förstå varför det är hennes bekymmer om ni inte har bil eller kan ordna transport på annat vis? Bra om hon kunnat fixa skjuts till er, säkert skönare för barnen. Vill ni inte gå så får ni väl åka buss eller ta taxi, eller skaffa bil eller be om skjuts av någon. Varför göra små problem till stora?
  • popcornplaya

Bm besök idag. SF mått 25, fosterljud 150. Hb lite lägre nu, 104 så får nog äta lite järn. Gått upp 11kg :/

• popcornplaya
    Mamma891124 skrev 2013-09-26 23:00:38 följande:

Jag o sambon ha alltid haft problem med bonusbarnens mamma så hon inte hör av sig vissa gånger fast vi ha kommit överens om att varje onsdagar ska vi skicka ett sms till varandra o bestämma tid för lämning o hämtning på fredagar.
    Eftersom att sambon o jag få gå halva stan för att hämta barnen så ha vi ansett de att de e bättre att mötas halva vägen så att de bli lika för alla men deras mamma e imot detta eftersom att hon påstår att de e jobbigt för henne att gå men jag som e gravid o börja bli stor och som redan ha ont i rygg o höfter ska utsätta mig för att gå hela stan för att hämta barnen. 
    Deras mamma skickade idag o sa att hon lämna barnen hemma hos oss imon då hon inte orka gå utan ha fått boka in en kompis som kommer att köra henne varje gång hon ska lämna barnen, hon anser därför att sambon o jag ska lämna barnen hos henne.
    Vi sa de att vi få gå jämt medans hon få skjuts.

Vilket e logiskt?? Att hon ska få skjuts till oss för att lämna barnen eftersom hon inte orka gå medans vi ska gå o lämna barnen. 

Kan tillägga att hon ha sakt att hon behöver motionera!!!!! 

Det bästa är väll att när hon ska lämna så får hon lösa det hur hon vill och när ni ska lämna så får ni lösa det.
Svar på tråden BF januari 2014