• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Oh baby
    popcornplaya skrev 2013-09-27 10:40:24 följande:
    Bm besök idag. SF mått 25, fosterljud 150. Hb lite lägre nu, 104 så får nog äta lite järn. Gått upp 11kg :/

Jag var där i tisdags v 25. Sf 24, fosterljud 150, hb 116 (kanon för att vara jag), socker 5 (efter frukost) och vikt +3 kg :)
  • popcornplaya
    Oh baby skrev 2013-09-27 10:44:32 följande:

Jag var där i tisdags v 25. Sf 24, fosterljud 150, hb 116 (kanon för att vara jag), socker 5 (efter frukost) och vikt +3 kg :)
    Hade också 5 i socker. Själv är jag i v.26.
  • Burberry

Läst några sidor här i tråden, oj vad alla verkar boa o längta efter bebis.. Är jag den enda udda som inte alls ännu verkar ha fattat att en bebis är på kommande?

Vet inte varför, men planerar inte alls ännu för bebis, känns som om jag ännu har gott om tid på mig. Kanske är det för att jag vet vi i princip redan har allt vi behöver, kanske är det för att jag har fullt upp med att hålla koll på barnen, renovering, sommarhusbygge o resor, julklappar, vet inte. Kanske bara för att jag mår så bra att jag glömmer bort att jag är gravid. Men känner mig ändå lite konstig som inte alls boar ännu, verkar helt sakna den instinkten

• popcornplaya
    Burberry skrev 2013-09-27 10:49:30 följande:

Läst några sidor här i tråden, oj vad alla verkar boa o längta efter bebis.. Är jag den enda udda som inte alls ännu verkar ha fattat att en bebis är på kommande?

Vet inte varför, men planerar inte alls ännu för bebis, känns som om jag ännu har gott om tid på mig. Kanske är det för att jag vet vi i princip redan har allt vi behöver, kanske är det för att jag har fullt upp med att hålla koll på barnen, renovering, sommarhusbygge o resor, julklappar, vet inte. Kanske bara för att jag mår så bra att jag glömmer bort att jag är gravid. Men känner mig ändå lite konstig som inte alls boar ännu, verkar helt sakna den instinkten smile2.gif

Jag tycker det känns lite overkligt att vi ska ha en till. Är nog därför jag vill boa, för att göra det mer verkligt liksom. Och att ha nått att fördriva tiden med.
  • Oh baby
    Mamma891124 skrev 2013-09-26 23:00:38 följande:
    Jag o sambon ha alltid haft problem med bonusbarnens mamma så hon inte hör av sig vissa gånger fast vi ha kommit överens om att varje onsdagar ska vi skicka ett sms till varandra o bestämma tid för lämning o hämtning på fredagar.
    Eftersom att sambon o jag få gå halva stan för att hämta barnen så ha vi ansett de att de e bättre att mötas halva vägen så att de bli lika för alla men deras mamma e imot detta eftersom att hon påstår att de e jobbigt för henne att gå men jag som e gravid o börja bli stor och som redan ha ont i rygg o höfter ska utsätta mig för att gå hela stan för att hämta barnen. 
    Deras mamma skickade idag o sa att hon lämna barnen hemma hos oss imon då hon inte orka gå utan ha fått boka in en kompis som kommer att köra henne varje gång hon ska lämna barnen, hon anser därför att sambon o jag ska lämna barnen hos henne.
    Vi sa de att vi få gå jämt medans hon få skjuts.

Vilket e logiskt?? Att hon ska få skjuts till oss för att lämna barnen eftersom hon inte orka gå medans vi ska gå o lämna barnen. 

Kan tillägga att hon ha sakt att hon behöver motionera!!!!! 

Oj, jag är inte säker på at jag förstår allt. Men har ni barnen varannan vecka eller varannan helg? Är det att ni ska hämta barnen från dagis eller från henne? Sen vill jag komma med mina åsikter:

1. Att hon inte hör av sig som avtalat förstår jag är oerhört frustrerande, ni vill såklart planera era dagar med lite bättre framförhållning. Att hon dessutom väljer att hålla dem en dag till gör ju att ni får mindre tid med dem.

2. Är inte det bästa att ni kommer överens om att ni fixar en väg var, hon lämnar hos er och ni lämnar hos henne, eller att ni hämtar hos henne och hon hämtar hos er? Så slipper ni en resväg och ni slipper problemet med diskussioner varje gång ni ska byta.

3. Om ni har barnen varannan vecka, hur gör ni då vid dagis/skollämningar?      

4. Bor ni i en stor eller liten stad, kanske det går bussar? En sträcka varannan vecka/helg kan omöjligt förstöra hela månadsbudgeten?  

5. Om du har ont, är det då inte bättre att din kille hämtar sina barn, eller har han också ont?

Sammanfattning: Jag tror det bästa är att hon får lösa en sträcka på det sätt hon vill (bil/buss/promenad/cykel/spark) och ni får lösa en sträcka i hämtningen. Och ha fasta sträckor så slipper ni diskutera.           
  • LeaveMeAlone
    englasmamma86 skrev 2013-09-27 09:44:52 följande:

Vrf v 30 ? Det är ju 60 dagar innan man kan få Det och i v 30 är det inte 60 dagar innan utan mer? Mest så jag förstår och skriver rätt på mina papper om någon själ kan förklara vrf bm sagt v 30.Tack
    Hm, har för mig att när jag skrev datumet på ansökan att jag räknade från bf och 60 dagar bakåt. Men nu blir jag osäker på hur jag tänkt. Är aningens snurrig nuförtiden. Får dubbelkolla det. 
  • englasmamma86
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-27 12:19:11 följande:
    Hm, har för mig att när jag skrev datumet på ansökan att jag räknade från bf och 60 dagar bakåt. Men nu blir jag osäker på hur jag tänkt. Är aningens snurrig nuförtiden. Får dubbelkolla det. 
    oki =) jag har bf 23 januari och kommer ansöka om gp från 25 november som är 60 dagar innan ,då är jag i v 32 (31 hela veckor och 4 dagar)
  • Malimari

Jag är bara anställd till 31 januari så för mig är inte sjukskrivning aktuellt ändå (har bf 7 februari)

• SB2011

Just nu saknar jag en blodig fin stek och ett glas rött som fan! Inget jag brukar äta direkt utan vid bara spec tillfällen som en dejtkväll me maken ute på nån mysig restaurang! Dricker nästan aldrig heller annars! Tror nog att de e egentligen stämning och situationen jag saknar än maten! Men de e maten som dyker upp i tankarna hela tiden

• SB2011

Sist jag va hos kuratorn så prata hon om att dom skulle sjukskriva mig efter bebisen kommer med! För jag inte kan ta hand om sonen me foglossningarna å de går ju inte över så fort lillebror kommer! Men vad jag läst så e de jätte svårt att få fk att godkänna sjukskrivning för dom tycker fl räcker! Nån som har nån erfarenhet av de? Eller vet nån som blivit de?

Svar på tråden BF januari 2014