• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Fjällan

Är i vecka 23 och dom senaste dagarna har jag som molvärk i både rygg och blygdben typ. Vet inte om de är växtvärk men tillräckligt obehagligt så får äta alvedon

• popcornplaya
    Fjällan skrev 2013-09-27 14:15:23 följande:

Är i vecka 23 och dom senaste dagarna har jag som molvärk i både rygg och blygdben typ. Vet inte om de är växtvärk men tillräckligt obehagligt så får äta alvedon

Låter som foglossning.
  • Fjällan

Popcornplaya
    Har man ständigt ont då eller kan de komma och gå? Idag är de bättre och har inte behövt äta värktabletter.

• LeaveMeAlone
    englasmamma86 skrev 2013-09-27 12:30:03 följande:
    oki =) jag har bf 23 januari och kommer ansöka om gp från 25 november som är 60 dagar innan ,då är jag i v 32 (31 hela veckor och 4 dagar)
    Kom på vad det var nu. Vet inte om jag gjort rätt men iom att det stod att man inte kunde få ersättning de där 11 dagarna innan bf så räknade jag alltså 60 dagar innan de 11. Kanske blev helfel egentligen. Men aja, de får höra av sig från FK om de tycker jag tänkt helt fel. Handlar ju bara om någon veckas skillnad hit och dit iaf. 

Idag var jag hos läkaren på mvc igen. Var en annan läkare än sist och den här var mycket trevligare och inte så ifrågasättande. Fortsatt sjukskrivning fram tills 4 november då jag hoppas på gå på gp. Om inte skulle hon sjukskriva mig på heltid då sa hon. Känns skönt!

Känns som det är jättelångt tills jag ska till bm. 10/10. Men det är väl sen som besöken kommer bli tätare antar jag.  
  • popcornplaya
    Fjällan skrev 2013-09-27 14:39:28 följande:

Popcornplaya
    Har man ständigt ont då eller kan de komma och gå? Idag är de bättre och har inte behövt äta värktabletter.

Har man bara lite känningar så behöver man inte känns hela tiden utan mer om man ansträngt sig lite extra.
  • popcornplaya
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-27 14:54:54 följande:
    Kom på vad det var nu. Vet inte om jag gjort rätt men iom att det stod att man inte kunde få ersättning de där 11 dagarna innan bf så räknade jag alltså 60 dagar innan de 11. Kanske blev helfel egentligen. Men aja, de får höra av sig från FK om de tycker jag tänkt helt fel. Handlar ju bara om någon veckas skillnad hit och dit iaf. 

Idag var jag hos läkaren på mvc igen. Var en annan läkare än sist och den här var mycket trevligare och inte så ifrågasättande. Fortsatt sjukskrivning fram tills 4 november då jag hoppas på gå på gp. Om inte skulle hon sjukskriva mig på heltid då sa hon. Känns skönt!

Känns som det är jättelångt tills jag ska till bm. 10/10. Men det är väl sen som besöken kommer bli tätare antar jag.  
    Ja det blir ju oftare och oftare ju längre gången man är.

Själv ska jag dock tillbaks redan om två veckor igen men bara för att kolla hb eftersom det va lite för lågt idag.
  • LeaveMeAlone
    popcornplaya skrev 2013-09-27 15:02:00 följande:
    Ja det blir ju oftare och oftare ju längre gången man är.

Själv ska jag dock tillbaks redan om två veckor igen men bara för att kolla hb eftersom det va lite för lågt idag.
    Jo det mins jag från sonens graviditet men kommer inte ihåg exakt. Dom pratade om att jag skulle få göra sån där sockerbelastning för att kolla så jag inte har graviditetsdiabetes eftersom sonen var så stor vid födseln. Fast denna läkare verkade inte så orolig över det. 
  • popcornplaya
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-27 15:09:51 följande:
    Jo det mins jag från sonens graviditet men kommer inte ihåg exakt. Dom pratade om att jag skulle få göra sån där sockerbelastning för att kolla så jag inte har graviditetsdiabetes eftersom sonen var så stor vid födseln. Fast denna läkare verkade inte så orolig över det. 
    Huuuu sockerbelastning fick jag göra med sonen. Smakar skit!
Svar på tråden BF januari 2014