• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • 84Johanna

Hur ofta har ni sex nu? Innan var jag ständig sugen (mellan v 12-20) Nu är jag aldrig sugen. Jag har testat att fila lite på musen själv men känslan efter orgasm när magen är stenhård är inte skön. =/

Elin 101016
  • Belgien
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-27 15:09:51 följande:
    Jo det mins jag från sonens graviditet men kommer inte ihåg exakt. Dom pratade om att jag skulle få göra sån där sockerbelastning för att kolla så jag inte har graviditetsdiabetes eftersom sonen var så stor vid födseln. Fast denna läkare verkade inte så orolig över det. 

Jag tror jag gjorde ett sånt prov häromdagen.. fick inte äta ngn frukost (redan där var jag tillräckligt upprörd) sen stack dom mig 4 ggr på 2 timmar. Helt öm i armarna efteråt :( Hatar nålar!
  • popcornplaya
    Belgien skrev 2013-09-27 16:05:53 följande:

Jag tror jag gjorde ett sånt prov häromdagen.. fick inte äta ngn frukost (redan där var jag tillräckligt upprörd) sen stack dom mig 4 ggr på 2 timmar. Helt öm i armarna efteråt :( Hatar nålar!
    Man får även dricka sockervatten.
  • LeaveMeAlone
    popcornplaya skrev 2013-09-27 15:17:14 följande:
    Huuuu sockerbelastning fick jag göra med sonen. Smakar skit!
    Belgien skrev 2013-09-27 16:05:53 följande:

Är det så att man ska fasta, får dricka det där äcklet och sen gör de blodprover innan och efter eller?
    Är inte nålrädd så det är ju tur men inte äta låter ju däremot jobbigt. Kan lätt svimma vid blodsockerfall. Nåja, det är ju inget man gör hela tiden.

• englasmamma86
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-27 14:54:54 följande:
    Kom på vad det var nu. Vet inte om jag gjort rätt men iom att det stod att man inte kunde få ersättning de där 11 dagarna innan bf så räknade jag alltså 60 dagar innan de 11. Kanske blev helfel egentligen. Men aja, de får höra av sig från FK om de tycker jag tänkt helt fel. Handlar ju bara om någon veckas skillnad hit och dit iaf. 

Idag var jag hos läkaren på mvc igen. Var en annan läkare än sist och den här var mycket trevligare och inte så ifrågasättande. Fortsatt sjukskrivning fram tills 4 november då jag hoppas på gå på gp. Om inte skulle hon sjukskriva mig på heltid då sa hon. Känns skönt!

Känns som det är jättelångt tills jag ska till bm. 10/10. Men det är väl sen som besöken kommer bli tätare antar jag.  

Oki då förstår jag dem får ringa dig om dem vill ändra på nått ..här där jag bor ingår det att göra glukosbelastningen man har inget val .det är sinnessjukt äckligt..jag är mest arg och rädd eftersom jag är sån som måste äta direkt när jag går upp annars kräker jag och mår illa,får huvudvärk satan..kan man vägra ?
  • Tokis

isch för glukosbelastningen! Ska göra den fredag v 44

• LeaveMeAlone
    englasmamma86 skrev 2013-09-27 16:21:43 följande:

Oki då förstår jag dem får ringa dig om dem vill ändra på nått ..här där jag bor ingår det att göra glukosbelastningen man har inget val .det är sinnessjukt äckligt..jag är mest arg och rädd eftersom jag är sån som måste äta direkt när jag går upp annars kräker jag och mår illa,får huvudvärk satan..kan man vägra ?
    Jaha, iof prata hon om att det var rutin också. Vet inte om hon menade för alla eller just rutin om man hade vissa kreterier, som jag då med stort  barn. Låter ju ingen vidare vilket som. Får hoppas det sker på en morgon då jag inte ska ta sonen till skolan och tidigt så jag får skynda hem och äta frukost. Frukost är det bästa jag vet just nu :P
  • Belgien
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-27 16:18:52 följande:
     Är det så att man ska fasta, får dricka det där äcklet och sen gör de blodprover innan och efter eller?
    Är inte nålrädd så det är ju tur men inte äta låter ju däremot jobbigt. Kan lätt svimma vid blodsockerfall. Nåja, det är ju inget man gör hela tiden.

Jaa, jag fick ej äta ngn frukost, sen gå dit. ta 1 blodprov, direkt efter dricka en hel flaska utav ngt, smakade gott men MASSA socker sen bad dom mig komma tillbaka efter 30min. De första 30min var hemska, mådde sååå illa efter allt de där sockret på tom mage. sen 1 blodprov till efter åter 30min. sen 1h o då sista provet... väldigt segt. 
  • popcornplaya
    vilja89 skrev 2013-09-27 18:29:41 följande:

Hittade den här bilden på Google.com.

Såhär stor är min bebis nu i v.26 :D

Går in i v.27 på Söndag! phpCAkk6t13898.jpg

Va det verkligen en v.26 bebis!?
Svar på tråden BF januari 2014