• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • LeaveMeAlone
    Trollfia skrev 2013-09-28 09:30:54 följande:
    Jag hade nog hellre försökt med vänner/syskon om det är som du beskriver.vet ej hur gamla barn du har men dem kanske har en kompis dem känner sig bekväm med ?

Har inga nära vänner här, är inte här ifrån. Jobbarkompisar har erbjudit sig att passa barnen, men då gäller det att det sätter igång på en helg. Annars ska de till jobbet. Hoppas verkligen att jag oroar mig i onödan och att det löser sig naturligt till slut :) barnen kommer vara 4 1/2 år.
    Knepigt. Men jobbar din mamma? Tänkte annars om hon hade möjlighet att komma och bo hos er runt BF, som en säkerhet? Syskon till dig eller mannen?
  • LeaveMeAlone

Idag ska jag bege mig iväg på en shoppingrunda. Behöver nya skor och lite varma kläder som passar magen. Borde se fram emot det men det är en pers att gå runt. Blir så trött i ben och öm i rygg att jag måste pausa hela tiden. Många fikapauser ;) Säkert inte min sambo emot iof som inte tycker om att gå i affärer. Men man får lov att vara lite smart och effektiv när man är "handikappad" under graviditeten. Har suttit och kollat igenom vilka butiker jag ska till, om de kan tänkas ha det jag vill ha, vart de ligger osv. Inget onödigt strosande här inte! :P Sen bara den saken att hitta skor som är bekväma som gravid, jag är ju kinkig i vanliga fall. Oj oj, vad har ni andra på fötterna nu i höst och över vintern sen?

• LillaEgo
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-28 09:53:32 följande:

Idag ska jag bege mig iväg på en shoppingrunda. Behöver nya skor och lite varma kläder som passar magen. Borde se fram emot det men det är en pers att gå runt. Blir så trött i ben och öm i rygg att jag måste pausa hela tiden. Många fikapauser ;) Säkert inte min sambo emot iof som inte tycker om att gå i affärer. Men man får lov att vara lite smart och effektiv när man är "handikappad" under graviditeten. Har suttit och kollat igenom vilka butiker jag ska till, om de kan tänkas ha det jag vill ha, vart de ligger osv. Inget onödigt strosande här inte! :P Sen bara den saken att hitta skor som är bekväma som gravid, jag är ju kinkig i vanliga fall. Oj oj, vad har ni andra på fötterna nu i höst och över vintern sen?

Jag välkomnade höstvädret häromdagen med att inviga mina fejk-uggs. Älskar! Känns som att gå runt i tofflor typ, superbekvämt, och varmt o skönt för mig som just nu fryser hela tiden!

Själv har jag problem med jacka. Kör lager på lager än men småfryser mest hela tiden så får nog försöka hitta en som jag får runt magen. Förra årets funkar med vilja, våld och vaselin typ, men inte länge till!
  • Wilmis07

Jag ska verkligen försöka att klara mig på dom vinter/höstskor jag hade förra året. Mina fötter blev 1 nummer större efter förra graviditeten.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • sunnydays

Idag går jag in i v 26. Kan ha känt första hickan igår. Var som att det fladdrade till rytmiskt på ett ställe i magen, inte alls som spark, under kanske 10 min. Kan det varit hicka?

Haha, skor måste jag köpa. Provade dra på mig mina platta höststövlar från förra året, men det var supertrånga att dra på och dragkedjan gick upp kanske halvvägs på mina svullna fötter och ben. Haha, får nog ta och köpa något. Men måste vara något mjukt och bekvämt som man kan va svullen i. Vad tror ni, ska man gå upp en skostorlek?

Köpt en typ oanvänd gravidjacka på tradera. Dock förstor, men då har jag plats att växa i den och ha en massa tjocka koftor under i vinter om jag vill.

• syskonlängtan14

Idag har jag köpt bb kittet :) Efter att ha sett alla som handlat så var jag bara tvungen att köpa de kittet på maxi. Har spanat på de i flera veckor men inte kunnat bestämma mig om de blir för flickigt eller pojkigt. Men de skogmönstret är bara för sött :) Var även inne på pop för att åter igen se om jag kunde hitta någon bra ullmössa och tossor. Men då sa hon att kommer bebisen ligga nerbäddad i vagnen så behövs inte tossorna så nu är de bara mössan kvar då :) Gott! 
    Sen ska jag ta ett race bland de få kläderna jag har kvar ifrån sonen och se om något av de är använtbart :) Så nu känns de som man är igång. Har inte riktigt haft lusten att handla till bebis innan... Men känner att de börjar bli dags.

En fråga till er som varit i ullared. Nån som sett om de haft några åkpåsar? Hade en till sonen därifrån som var superbra och varm och gå så tänkte satsa på de till denna lille/a med.  

• LeaveMeAlone

Mina höst/vinterkängor från förra året hade gått sönder. Eller de sköna iaf. Har två par med klack men de är bara att fetglömma. Så nu har jag köpt två par boots som är lätta att dra på sig och bekväma för mina svullna och trötta fötter. Har känt mig som en klumpig knubbsäl varenda gång jag stånkat på mig mina converse senaste tiden. Inga mer skosnören! :P

Kläder är skitsvårt nu. Jag är på sätt och vis jättevarm i kroppen. Samtidigt behöver man något att dra om sig när det är blåsigt och ruggigt och speciellt sen när kylan verkligen kommer. Jag har en trenchcoat sedan innan som är otroligt rymlig men som jag alltid knutit skärp i midjan förut. nu lägger jag rosetten ovanför magen och så funkar det. Funderar på att köpa en poncho och dra över den tills det blir vinter.Lager på lager känns som en ide. Får se om dunkappan jag brukar ha når runt magen då. Annars köper jag nog vinterjackan som hm har. Tycker den såg snygg ut.

Råkade visst få med mig en mysig overall till bebisen från shoppingturen idag :P  

• LeaveMeAlone
    LillaEgo skrev 2013-09-28 10:17:29 följande:
    Jag välkomnade höstvädret häromdagen med att inviga mina fejk-uggs. Älskar! Känns som att gå runt i tofflor typ, superbekvämt, och varmt o skönt för mig som just nu fryser hela tiden!
    Själv har jag problem med jacka. Kör lager på lager än men småfryser mest hela tiden så får nog försöka hitta en som jag får runt magen. Förra årets funkar med vilja, våld och vaselin typ, men inte länge till!
    Jo jag har haft såna, dom är jättesköna men de jag haft innan har varit så dålig kvalitet på. Men misstänker jag kanske åker och köper något mjukt och varmt i den stilen sen när kylan verkligen drar på :)
  • Tokis

Hjälp!!! Har en flicka sin heter Engla!!! Vad ska vår pojke heta????

• popcornplaya
    syskonlängtan14 skrev 2013-09-28 15:00:57 följande:

Idag har jag köpt bb kittet :) Efter att ha sett alla som handlat så var jag bara tvungen att köpa de kittet på maxi. Har spanat på de i flera veckor men inte kunnat bestämma mig om de blir för flickigt eller pojkigt. Men de skogmönstret är bara för sött :) Var även inne på pop för att åter igen se om jag kunde hitta någon bra ullmössa och tossor. Men då sa hon att kommer bebisen ligga nerbäddad i vagnen så behövs inte tossorna så nu är de bara mössan kvar då :) Gott! 
    Sen ska jag ta ett race bland de få kläderna jag har kvar ifrån sonen och se om något av de är använtbart :) Så nu känns de som man är igång. Har inte riktigt haft lusten att handla till bebis innan... Men känner att de börjar bli dags.

En fråga till er som varit i ullared. Nån som sett om de haft några åkpåsar? Hade en till sonen därifrån som var superbra och varm och gå så tänkte satsa på de till denna lille/a med.  

Dom har flera olika sorters åkpåsar i Ullared.
Svar på tråden BF januari 2014