• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya
    Belgien skrev 2013-09-27 21:39:23 följande:

Jaa, jag fick ej äta ngn frukost, sen gå dit. ta 1 blodprov, direkt efter dricka en hel flaska utav ngt, smakade gott men MASSA socker sen bad dom mig komma tillbaka efter 30min. De första 30min var hemska, mådde sååå illa efter allt de där sockret på tom mage. sen 1 blodprov till efter åter 30min. sen 1h o då sista provet... väldigt segt. 
    När jag gjorde fick jag komma dit på fastande mage. Så tog dom blodprov och så fick jag sen dricka två glas ljummet vatten med MASSA socker i. Sen vänta där i två timmar och sen tog dom blodprov igen.
  • LeaveMeAlone

Hm, låter ju inte helskoj det där provet. Men är väl bara att gilla läget. Får hoppas det läggs på en tid då man kan få sällskap av någon eller så. Vart ska man ta vägen i flera timmar lixom? 

• Belgien
    popcornplaya skrev 2013-09-27 21:45:29 följande:
    När jag gjorde fick jag komma dit på fastande mage. Så tog dom blodprov och så fick jag sen dricka två glas ljummet vatten med MASSA socker i. Sen vänta där i två timmar och sen tog dom blodprov igen.

Ja det lät ju lite bättre, för 4 stick i armarna tyckte jag var lite väl mkt, var helt öm efteråt..
  • englasmamma86

här tar dem stick i fingret på glukosbelastningen inte i armen?!..vrf gör man det liksom,helt onödigt.
    ett innan man druckit och och ett efter 2 timmar. 

• Trollfia

Jag börjar redan oroa mig över vem som ska ta hand om barnen när vi åker in på förlossningen. Min mamma bor 7 mil bort utan körkort. Svärföräldrarna är riktigt skumma och gamla. Barnen gillar dem inte. Tror inte de skulle komma fort om det skulle behövas. Börjar lite smått tänka att jag får åka in själv först och att sambon kommer efter......

• LeaveMeAlone
    Trollfia skrev 2013-09-27 22:25:10 följande:
    Jag börjar redan oroa mig över vem som ska ta hand om barnen när vi åker in på förlossningen. Min mamma bor 7 mil bort utan körkort. Svärföräldrarna är riktigt skumma och gamla. Barnen gillar dem inte. Tror inte de skulle komma fort om det skulle behövas. Börjar lite smått tänka att jag får åka in själv först och att sambon kommer efter......
    Ni har inga vänner som barnen är bekväma med som kan passa? 
  • englasmamma86

Jag hade nog hellre försökt med vänner/syskon om det är som du beskriver.vet ej hur gamla barn du har men dem kanske har en kompis dem känner sig bekväm med ?
  • M Hedell
    Du tror inte att det finns någon som skulle kunna skjutsa henne till er när det är dax? Vi har min svärmor oxå drygt 7 mil bort, hon har dock körkort och så, men vi oroade oss att det skulle dra igång mitt i natten förra gången eller att det skulle gå jättesnabbt. Våra grannar erbjöd sig att komma över tills svärmor dykt upp om det skulle bli bråttomt att åka in
  • Trollfia

Jag hade nog hellre försökt med vänner/syskon om det är som du beskriver.vet ej hur gamla barn du har men dem kanske har en kompis dem känner sig bekväm med ?

Har inga nära vänner här, är inte här ifrån. Jobbarkompisar har erbjudit sig att passa barnen, men då gäller det att det sätter igång på en helg. Annars ska de till jobbet. Hoppas verkligen att jag oroar mig i onödan och att det löser sig naturligt till slut :) barnen kommer vara 4 1/2 år.

• popcornplaya

Våra svärföräldrar bor 10 min bilfärd härifrån men då dom andra förlossningarna gått snabbt har vi våra grannar som hoppar in tills svärisarna hunnit hit. Har som tur är bara 2 min till förlossningen också ????

Svar på tråden BF januari 2014