• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • c4trin
    syskonlängtan14 skrev 2013-09-28 15:00:57 följande:
    Idag har jag köpt bb kittet :) Efter att ha sett alla som handlat så var jag bara tvungen att köpa de kittet på maxi. Har spanat på de i flera veckor men inte kunnat bestämma mig om de blir för flickigt eller pojkigt. Men de skogmönstret är bara för sött :) Var även inne på pop för att åter igen se om jag kunde hitta någon bra ullmössa och tossor. Men då sa hon att kommer bebisen ligga nerbäddad i vagnen så behövs inte tossorna så nu är de bara mössan kvar då :) Gott! 
    Sen ska jag ta ett race bland de få kläderna jag har kvar ifrån sonen och se om något av de är använtbart :) Så nu känns de som man är igång. Har inte riktigt haft lusten att handla till bebis innan... Men känner att de börjar bli dags.

En fråga till er som varit i ullared. Nån som sett om de haft några åkpåsar? Hade en till sonen därifrån som var superbra och varm och gå så tänkte satsa på de till denna lille/a med.  
    Vi har faktiskt 2 BB-kit, 1 i 50 o för säkerhets skull har vi ett backupkit i 56 om de e en stor bebis ;) Men nu de de iaf bestämt vilka kläder de blir! Såå roligt!
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • M Hedell

Jag ska beställa ett bb-set från en som syr upp själv, men har inte bestämt ännu vilka mönster det blir ännu, vi håller på att spåna lite på det än Sen hoppas även jag få tag i skogsmönster-settet från ica maxi på tisdag då jag och en kompis åker iväg på shoppingresa, så himla fint!

• M Hedell

är det nån av er som handlat skötväska än? Jag vill ha en snygg, praktisk och rymlig färgstark väska men tycker det är sååå svårt Obestämd

• LinaThulin

Hur mycket/ofta känner ni bebis ?
    Jag går in i v 27 imorgon och har jämnt bebisen Mycket varje dag. Den börjar böka runt så fort jag vänder mig i sängen, sitter framåt lutad vid köksbordet och på kvällen sparkar och vänder den sig mycket när jag slappar i soffan.
    Men idag har den inte gjort så. Den har knappt rört sig alls :/
    Första tanken när jag vaknade var ATG den inte bökat runt när jag vänt mig i sängen, inte på hela dagen har den sparkat hårt och frivilligt.
    Sitter och buffar på den nu i soffan och känner att den rör sig, men rörelserna känns så svaga, slöa.
    Jag blir förstås lite orolig, men känner mig samtidigt löjlig. Jag känner ju att den rör sig, så visst borde det inte vara någon fara ?

• dosed
    LinaThulin skrev 2013-09-28 19:52:17 följande:
    Hur mycket/ofta känner ni bebis ? Jag går in i v 27 imorgon och har jämnt bebisen Mycket varje dag. Den börjar böka runt så fort jag vänder mig i sängen, sitter framåt lutad vid köksbordet och på kvällen sparkar och vänder den sig mycket när jag slappar i soffan. Men idag har den inte gjort så. Den har knappt rört sig alls :/ Första tanken när jag vaknade var ATG den inte bökat runt när jag vänt mig i sängen, inte på hela dagen har den sparkat hårt och frivilligt. Sitter och buffar på den nu i soffan och känner att den rör sig, men rörelserna känns så svaga, slöa. Jag blir förstås lite orolig, men känner mig samtidigt löjlig. Jag känner ju att den rör sig, så visst borde det inte vara någon fara ?

Prova att dricka isvatten. Ring annars till förlossningen och se vad de säger tycker jag!
  • 84Johanna
    M Hedell skrev 2013-09-28 19:28:33 följande:
    är det nån av er som handlat skötväska än? Jag vill ha en snygg, praktisk och rymlig färgstark väska men tycker det är sååå svårt Obestämd

Med 1:an hade vi en axelremsväska från Stadium. 99kr och där får plats en hel del i den.
    Elin 101016
  • Josefine02

Jag budade hem en skötväska på tradera för några veckor sedan, en som passar till våran vagn perfekt. Till vår brio go. En svart, vilket jag tycker är snyggast! Är sjukt nöjd med den! Bra fack och en skötbädd följde med! :)

• LeaveMeAlone
    Jag går in i v 27 imorgon och har jämnt bebisen Mycket varje dag. Den börjar böka runt så fort jag vänder mig i sängen, sitter framåt lutad vid köksbordet och på kvällen sparkar och vänder den sig mycket när jag slappar i soffan.
    Första tanken när jag vaknade var ATG den inte bökat runt när jag vänt mig i sängen, inte på hela dagen har den sparkat hårt och frivilligt.
    Sitter och buffar på den nu i soffan och känner att den rör sig, men rörelserna känns så svaga, slöa.
    Jag blir förstås lite orolig, men känner mig samtidigt löjlig. Jag känner ju att den rör sig, så visst borde det inte vara någon fara ?
    Är du ordentligt orolig så be att få kolla hur den mår. Men det behöver ju inte vara något. Min bebis håller igång rätt duktigt numera. Känner den ofta, tom när jag är ute och går osv. Men sen har den dagar då den är mycket lugnare än vanligt. Då har jag också blivit lite orolig och tänkt om det är något fel. Men dagen därpå har det kommit riktiga dundersparkar igen. Så tja, kanske är det bara så att den är lite trött vissa dagar? 
  • syskonlängtan14

Jag satsar endast på stlk 50 men funderade även på 44. För 50 var som ett hus på sonen och blev inte för små förren han var typ 4-5 mån. Nu var han bara runt 3000 g men vet kompisars barn som var större hade också 50 men inte lika länge... Så därför tror jag att vi är rätt safe med den stlk men man kan aldrig veta. Men jag har två bodys och två byxor i vårt kit :) i och för sig är den ena röd och vitrandig så kanske lite flickigt men om jag hittar en bra body bland sonens så får väl den följa med. Men de kan gå mycket kläder på BB (om de är en liten kräkis) men räknar lite kallt med att vi får kläder när vi får besök sen. Och sen vill jag handla efter kön så att säga :)

De var rätt kul för med sonen hade vi två bm som uppskattade vikt en sa max 3200 och den andra sa runt 3000 så de stämde ju faktiskt jätte bra. Vet att inte alla gissar stlk men jag tyckte de var en liten kul grej och se sen om de stämde :) 

• c4trin

Bebis kanske är vänd åt ett annat håll än vanligt? Hade en kompis som var med om samma sak som du beskriver, hon åkte in på förlossningen o de visade sig att hon var vänd inåt och sparkade åt det hållet. Om du inte känner mer starkt ikväll hade jag nopg ringt sjukhuset och frågat om råd om inget annat. Fast allt e säkert som de ska vara =)
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
Svar på tråden BF januari 2014