• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Wilmis07
    M Hedell skrev 2013-09-29 16:23:04 följande:
    Nu är vi oxå klara snart.. Bara det där bb-settet, en badhjälp och ev en mobil till sängen kvar tror jag

Handlade ett set på pop idag oxå som nog får följa med till bb även det, å så ska jag iväg och hämta en overall som jag letat mig grön efter En tjockare fleeceoverall i rosa med moln, så himla fin!
    Jag hade en sådan overall till dottern,fast en brun med vita moln på.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Flikkan

Nu har vi pratat namn i flera veckor och igår då la jag fram namnet Jack som jag tidigare sagt.

Vad tycket ni om detta namn? :)

Jag har köpt en tidigare nämnd väska "biker bag" från stadium 99kr
    Dock ville jag ha från förra kollektionen den som är svart med vita stjärnor!
    Dom har kollat alla sortiment i butiker åt mig o h inga har kvar :/
    Men köpte en svart till att börja med :)

Har inte skötunderlägg till skötväskan vet ni vart man kan köpa ett smidigt?

• Tokfrans

Bara jag som inte köpt nått märkvärdigt ? xD
    Köpt några kläder och en barnstol men inget mer :P
    Vågar inte köpa så mycket så här "tidigt" ,jag är väl knäpp ^^

• M Hedell
    Wilmis07 skrev 2013-09-29 16:52:11 följande:
    Jag hade en sådan overall till dottern,fast en brun med vita moln på.
    Den har jag oxå Har just nu 5 st overaller, men nu kan jag nog släppa några faktiskt då jag hittat denna
  • M Hedell
    Flikkan skrev 2013-09-29 19:07:59 följande:
    Nu har vi pratat namn i flera veckor och igår då la jag fram namnet Jack som jag tidigare sagt.

Vad tycket ni om detta namn? :)

Jag har köpt en tidigare nämnd väska "biker bag" från stadium 99kr
    Dock ville jag ha från förra kollektionen den som är svart med vita stjärnor!
    Dom har kollat alla sortiment i butiker åt mig o h inga har kvar :/
    Men köpte en svart till att börja med :)

Har inte skötunderlägg till skötväskan vet ni vart man kan köpa ett smidigt?
    Jack är fint tycker jag Lite attityd i namnet.

Maken har för första gången denna gravven lagt fram ett namnförslag och (kors i taket!) surfat på namnsidor Hailie gillar han. Tycker det är rätt fint jag oxå, ingen aha-upplevelse direkt då jag hör namnet och tänker mest på Eminems dotter, men fint iaf Aja, det tar sig iaf
  • Wilmis07

Vi slog till på ett acta graco babyskydd idag,jollyroom hade för 1095 och fraktfritt.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • sunshine93
    Tokfrans skrev 2013-09-29 19:13:55 följande:
    Bara jag som inte köpt nått märkvärdigt ? xD
    Köpt några kläder och en barnstol men inget mer :P
    Vågar inte köpa så mycket så här "tidigt" ,jag är väl knäpp ^^

haha nää du är inte knäpp ....jag har också bara köpt några plagg och en snuttefilt
    Jag vågar inte heller köpa än, känns för tidigt trots att jag är i vecka 27(26+2) haha :-P
    Jag vill vänta tills vecka 30 tills jag vågar köpa mer    
  • M Hedell
    M Hedell skrev 2013-09-29 16:23:04 följande:
    Nu är vi oxå klara snart.. Bara det där bb-settet, en badhjälp och ev en mobil till sängen kvar tror jag smile1.gif

Handlade ett set på pop idag oxå som nog får följa med till bb även det, å så ska jag iväg och hämta en overall som jag letat mig grön efter smile1.gif En tjockare fleeceoverall i rosa med moln, så himla fin!
    Å efter att jag skrev det här kom jag på typ tusen saker till jag måste handla
  • SB2011

Skicka ju mail på några annonser på skötbord från blocket! En av dom va snabba på att svara och blev så glada att nån ville ha skötbordet ( annonsen legat ute i över en månad) så vi fick de gratis om vi hämtade de idag! Så vi slog så klart till:)

Så Nu e vi klara!

Fast vi har bara köpt bilstol, vagn ( beg av svägerskan) och nu skötbordet! Sen har vi fått en babysitter och lite kläder från en släkting! Resten har vi kvar sen sonen!

• sunshine93

Känner mig förvirrad, jag hade bestämt mig för att föda på Karolinska i Solna men jag fått höra att pappan inte alltid får stanna och att man ibland blir tvungen att dela rum med en annan mamma och bebis.
    Jag tänker absolut inte stanna ensam jag vill ha min man med mig då han är mitt största stöd , och jag vill inte dela rum då jag vill  vara ensam med bebis och min man.

Jag har hört bra om Danderyd och BB Stockholm , trevligare miljö , alltid garanterat rum och att pappan alltid får stanna.

Vart har ni valt att föda och varför? 

Svar på tråden BF januari 2014