sunshine93 skrev 2013-09-29 21:53:19 följande:
Känner mig förvirrad, jag hade bestämt mig för att föda på Karolinska i Solna men jag fått höra att pappan inte alltid får stanna och att man ibland blir tvungen att dela rum med en annan mamma och bebis.
Jag tänker absolut inte stanna ensam jag vill ha min man med mig då han är mitt största stöd , och jag vill inte dela rum då jag vill vara ensam med bebis och min man.
Jag har hört bra om Danderyd och BB Stockholm , trevligare miljö , alltid garanterat rum och att pappan alltid får stanna.
Vart har ni valt att föda och varför?
Vi har KS som första val, men tillhör egentligen Uppsala.
Första barnet föddes på Akademiska, det var en lite kaotisk förlossning och pga att jag hade gått hos spec mvc innan så höll de oss kvar i 3 dagar efter trots att det inte var något fel. Då hade vi eget rum och pappan fick sova kvar. Vet dock inte hur det hade varit på en "vanlig" avdelning, vi låg på spec. Det har gjort mig lite negativt inställd till Akademiska.
Andra föddes med igångsättning på KS Solna. Det var en mycket smidig förlossning. Kom ut strax efter 3 på morgonen, vi kom upp till en avdelning vid 6 och gick hem vid 12 (var tvungna att vänta på ronden vid 12). Det var ett dubbelrum, men just då var vi själva på det. Har bara positiva känslor av KS.
Den här gången hoppas vi också på KS, men vi planerar inte att stanna någon längre tid om det inte krävs medicinskt så jag väljer mest efter tidigare känsla. Sen är det juh svårt att jämföra då känslan man får är väldigt beroende på personal och bemötande vilket man aldrig kan veta innan vad det blir...