• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • LeaveMeAlone

Angående det här med vilket sjukhus så har jag enbart tänkt på vilket som är närmast. Vi har ca 5 min till närmsta sjukhus så att ta något annat känns bara konstigt. Fast jag har å andra sidan inte hört vare sig bu eller bä om förlossning/bb runt om så har inget att gå på .Får bli Huddinge. Ja om det inte är  fullt då. Vad jag förstått så är det baby boom nu så skulle det vara fullt så får man väl åka dit man får plats. 

Apropå vikt så verkar jag som vanligt slå alla rekord. Jag  har inte gjort något speciellt för att gå upp, mina cravings består mest av frukt och jag försöker röra på mig så mycket jag kan. vägde mig i förrgår och hade gått upp 13kg och är i v 25.  Vet inte vart allt sitter dock. Känner mig inte speciellt tjock än. 

• Wilmis07

Jag har två sjukhus att välja på,et som ligger 1 timme bort där jag födde dottern och 1 som ligger ca 30 min bort. Är det vettigt väglag så är det tänkt att jag ska ta det som jag födde dottern på,annars blir det det andra.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Tokfrans
    c4trin skrev 2013-09-30 07:10:10 följande:
    Haha nåt märkvärdigt tycker jag inte att jag har köpt, dock mer än kläder.. Har ingen barnstol dock. Fast så tidigt e de väl inte? Om allt sett bra ut tills nu tycker jag de känns bra att köpa saker, vi e ju mer än halvvägs iaf (v 24 e jag i) Fast de har ju blivit mesy kläder o saker man fyndat efterhand :D  
    haha ne, tidigt är de väl inte, men har än den nojan att nått kan gå fel så sitter vi där med ett bebisrum utan bebis. Så har valt att vänta liiiite till xD
  • popcornplaya
    Tokfrans skrev 2013-09-30 09:50:50 följande:
    haha ne, tidigt är de väl inte, men har än den nojan att nått kan gå fel så sitter vi där med ett bebisrum utan bebis. Så har valt att vänta liiiite till xD
    Fast om man resonerar så då kan man ju inte köpa nått fören bebisen är ute egentligen. Och knappt då med tanke på psd och allt möjligt.

Visst att det hade vart jättehemskt att stå där med en massa grejer och ingen bebis men samtidigt hade det varit hemskt att inte ha något och ingen bebis. Som om bebisen aldrig funnits liksom.....
  • Tokfrans
    popcornplaya skrev 2013-09-30 10:07:33 följande:
    Fast om man resonerar så då kan man ju inte köpa nått fören bebisen är ute egentligen. Och knappt då med tanke på psd och allt möjligt.

Visst att det hade vart jättehemskt att stå där med en massa grejer och ingen bebis men samtidigt hade det varit hemskt att inte ha något och ingen bebis. Som om bebisen aldrig funnits liksom.....
    jo men nu är de inte bara nojan som är boven i allt, de är den som ligger i bakhuvudet.
    håller på att letar lägenhet då vi bor i en fjuttig liten etta som vi två knappt får plats i och ingen källare. Känner mig inte direkt "motiverad" till att köpa saker då heller.
    Sen pengar, har bara timjobb lite här och där och sambon är sjukskriven pga ryggskada, håller på att spara ihop till barn vagn och säng och skötbord och lite allt annat, är inte riktigt där än om man säger så att man kan handla såna saker.

så ja, får vänta liiite till som sagt. Glad
  • popcornplaya
    Tokfrans skrev 2013-09-30 10:35:19 följande:
    jo men nu är de inte bara nojan som är boven i allt, de är den som ligger i bakhuvudet.
    håller på att letar lägenhet då vi bor i en fjuttig liten etta som vi två knappt får plats i och ingen källare. Känner mig inte direkt "motiverad" till att köpa saker då heller.
    Sen pengar, har bara timjobb lite här och där och sambon är sjukskriven pga ryggskada, håller på att spara ihop till barn vagn och säng och skötbord och lite allt annat, är inte riktigt där än om man säger så att man kan handla såna saker.

så ja, får vänta liiite till som sagt. Glad
    Ja men då förstår jag allt.

Vi har inte bästa ekonomin så här blir det lite inköp varje månad. Sen har vi ju lite sen dom andra barnen. Har köpt lite klädesplagg, amningskudde, bärsele och en vagn. Har en del grejer kvar på min inköpslista men det får bli lite då och då som sagt.
  • Wilmis07

Jag försöker också köpa lite varje månad,snart går jag förhopppningsvis på gp,då blir det mindre pengar in varje månad så försöker avklar det mesta så fort som möjligt iaf.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • popcornplaya

Jag hoppas på att kunna köpa det mesta som saknas när vi drar till Ullared nån gång i slutet av oktober.

• eriksson i dalsland

Jag har 2 sjukhus att välja på. Hör till näl men har närmare och bättre väg till Karlstad. Födde på näl förra gången då jag födde på sommaren men tror det blir Karlstad denna gången.

Svar på tråden BF januari 2014