Inlägg från: LeaveMeAlone |Visa alla inlägg
  • LeaveMeAlone

BF januari 2014

vilja89 skrev 2013-06-20 10:04:32 följande:
    Till och med min sambo går med på att åka till Ullared i höst för att det finns så mycket bebisgrejer där. ;)

Min sambo ringde bm imorse och frågade om KUB och hon sa att vi skulle diskutera det på Måndag, men att det bara utförs privat i Sörmland.
    Men hur mycket har dom då? Har dom tom bilstolar och sådana större saker eller är det kläder och tillbehör?
  • LeaveMeAlone
    c4trin skrev 2013-06-20 10:25:22 följande:
    Inskrivning på BM idag och det känns superbra! Hon e såå trevlig och bra :D

Vi fick en tid att komma o lyssna på hjärtat i vecka 14 när hon e tillbaka från sin semester, känns skönt! Dessutom fick vi tid för RUL i vecka 18 och en liten goodiebag med b.la vitaminer, tidning, vårservetter, olja och duschscrub =D   Alltid trevligt med lite sånna, typiskt dock att jag precis köpt likadana vitaminer för dyra pengar ;) Men som hon sa: De går åt.
    Trevligt att få sånt, det fick inte jag från min BM.  Det är skönt att ha någon man trivs med dock tycker jag. Visst att man inte är där så jättemycket men jag vill helst gå till någon jag tycker är trevlig och lätt att prata med. 
    Vad fick du för vitaminer? 
  • LeaveMeAlone
    SaraKarla skrev 2013-06-20 13:30:46 följande:
    Vad har du för hb kramardig? Känns som att jag är ensam om att ha så högt :-/ jag har ju gått ner 1 kg trots att jag äter massor, verkligen massor. Känns lite skumt
    Såhär tidigt i graviditeten behöver man väl inte ha gått upp något? Jag har inte gått upp ens ett halvt kilo och jag gick ändå upp nästan 30 kg med sonen. Jag räknar med att det kommer sen. Ser det snarare som positivt att man slipper lägga på sig så mycket redan nu. Är ju tungt nog som det är på slutet.
  • LeaveMeAlone
    Fjällan skrev 2013-06-24 10:56:10 följande:
    Någon som kan förklara hur foglossning känns?
    Är i vecka 10 och de känns lite tidigt för detta. Men jag har ont/öm i svank ner mot skinkorna. Kan inte sitta länge i samma ställning, får även ont där när jag gått mycket :/
    Låter typiskt som foglossning. Kan även kännas fram på bäckenet också. Sakta ner tempot och prata med bm om det. Kan vara bra att få hjälp med det tidigt så det inte blir värre. 
  • LeaveMeAlone
    Chaplin89 skrev 2013-06-24 20:40:36 följande:
    KUB imorgon kl 08 :)

Nervös så önska mig lycka till ;)
    Lycka till!
  • LeaveMeAlone
    Miaed skrev 2013-06-27 13:21:15 följande:

Ja men verkligen! Jag hoppas på tappa en del vikt även under graviditeten.. tänker inte gå på någon diet eller så men försöjer tänka på att inte äta massa onyttigheter o röra på mig, ska försöka göra något fysiskt varje dag. Det borde ju gå
    Promenader och simning fungerar ju superbra som träning under graviditeten. Speciellt simning även om man är öm i kroppen sen.
  • LeaveMeAlone
    Potatis skrev 2013-06-27 23:05:49 följande:
    Jag har fått jätteont i svanskotan. Kan det vara ett tecken på foglossning eller kan det bero på att jag legat ner så mycket pga kräkningar och illamående? :-/ v 9+4
    Kan komma tidigt så absolut. Jag har börjat känna av det rejält just i svanskotan som strålar neråt. Jag är visserligen i v 12 nu men förra graviditeten kom det tidigare ändå. 
  • LeaveMeAlone

Här körs det också med mammabyxor. Har en del hemma som både är mina gamla  och som jag fått låna av en kompis. Köpte dessutom ett par nya jeans från mama licous för några veckor sen. Kan ha mycket av mina gamla kläder men de är ju inte lika bekväma ;) 

• LeaveMeAlone
    mariafii skrev 2013-06-28 10:30:18 följande:
    Ja nu sitter mina mammabyxor på och jätte nervös nu för att åka och jobba då magen syns mycket tydligare nu. Vet inte heller hur det ska gå när byxorna hasar ner lite men skönare det än att dom sitter för hårt och får ont av det
    Kan du inte ha något skärp i byxorna?
  • LeaveMeAlone
    mariafii skrev 2013-06-29 07:40:43 följande:

Nej tyvärr inte för på mitt företag är det någon smarting som sytt dessa byxor och egentligen bara klippt av ett par vanliga och sytt på sån där mudd som går över magen. Så då har dom klippt bort det där man sätter skärp. Undrar om det ens är en tjej som gjort det :P

Men var mycket skönt att ha dem istället för dom vanliga. Men ja när jag la 2 tunga telefoner i byxorna så kändes det som att jag gick med häng ;) Men nu syns det pytte lite att jag har mage iaf 
    Vad knasigt. Visserligen bättre med för stort än för smått. Vart jobbar du? På mitt jobb har dom mamma-arbetskläder som ser riktigt bra ut men har inte hunnit prova dom än. Vart dock förvånad för trodde det var ovanligt att dom gjorde arbetsplagg i mammamodell.Har inte behövt dom hittills men efter semestern  om en månad kanske  jag får testa dom.
Svar på tråden BF januari 2014