Inlägg från: LeaveMeAlone |Visa alla inlägg
  • LeaveMeAlone

BF januari 2014

Har också tänkt försöka hålla mig hyfsat nyttig denna graviditet. Under de jobbiga veckorna med illamående har jag inte kunnat dricka mitt älskade kaffe på morgonen men nu är det lugnt med en kopp iaf. Äter oftast fil och kellog's special k. Eller macka och kaffe om jag är på tok för trött för att äta. Ägg skulle jag gärna äta men tycker inte om hårdkokt ägg. För visst är det inte ok att äta ägg med lite rinnig gula nu?

Har stort sug efter frukt hela tiden men det är väl knappast onyttigt och nu på sommaren finns ju så mycket gott att gå loss på :)

Kan bli lite småsur på att man inte får äta vissa saker när man är gravid. Tycker det är nog irriterande att jag är laktosintollerant och allt som det medför. Jag vill alltid ha det jag inte kan få. Så självklart är jag ruggigt sugen på brieost och rödvin bara för att jag inte får. Inget man äter varje dag annars heller liksom :P

• LeaveMeAlone
    vilja89 skrev 2013-06-30 21:46:05 följande:
    LeaveMeAlone, jag äter med rinnig gula. :) Bara de kokar längre än 7 minuter läste jag någonstans. Utomlands ska man dock undvika löskokta ägg.
    Jasså!?kanske är värt att kolla upp lite mer noga. Jag läste det nämligen i en utländsk app och inte i de svenska listorna över vad man bör äta och inte. Är ju så sugen på ägg :) 
  • LeaveMeAlone
    syskonlängtan14 skrev 2013-06-30 21:44:27 följande:
    Jag hade lovat mig själv att jag skulle vara nyttig denna grav men de har inte gått. Vanliga fall dricker jag gärna en kopp kaffe och smörgås på morgonen och endast en smörgås för jag äter en sen på jobb också. Men nu har de bara funkat med oboy :/ opps! och måste äta typ 3 mackor för att illamåendet ska gå över en liten stund. Sen har jag haft dillor på chips och salt. Vilket har varit de enda som funkat på kvällen emot illamåendet. Men som tur är så står vågen stilla Huja! hoppas detta illamåendet försvinner snart hade några dagar förra veckan som var bra men de kom tillbaka tyvärr... :( Med sonen hade jag dillor på frukt och allt sött, spec. russin. Men nu klarar jag inte av varken frukt eller russin. och godis är inte heller jätte lockande... 
    Tror inte man ska vara för hård mot sig själv. Man äter ju det man klarar av sas. Med sonen var jag tvungen att äta hela tiden för att inte må illa medans denna gång har jag nu krympt magsäcken så mycket att jag får äta små små portioner. Gick upp mycket redan från start. Det löser sig tänker jag! :P Skillnad kanske om man har problem med vikten också. Man får ju utgå ifrån sig själv.
  • LeaveMeAlone
    Miaed skrev 2013-07-01 08:31:01 följande:

Jag har problem med vikten sen innan, tränar dagligen o undviker godis, saft, läsk, glass och bröd.
    Vilken kämpe du är då, jag säger bara att jag ska träna hela tiden men det händer inte så mycket på den fronten. 
    Vad tränar du för något? 
  • LeaveMeAlone
    Miaed skrev 2013-07-01 22:03:00 följande:

Senaste veckan har det blivit en träningsdvd som heter fitmama, eftersom jag jobbar kväll så kör jag på morgonen :)
    Ska dock försöka varva det med powerwalks med hunden
    Jag gillar den typen av träning. Gym är inte min stil. Har zumba på wii som jag körde ett tag förut. Riktigt kul men jooobbigt! :)
  • LeaveMeAlone
    kallemaja skrev 2013-07-02 11:17:02 följande:
    Jag har också BF i januari, de 20:e. Idag går jag in i vecka 12, tycker tiden har gått snigellångsamt fram tills nu, hoppas alt illamåendet ska avta..kräks nästan varje dag..och är konstant yr!
    Förresten, ska ni ta reda på kön? Eller hur tänkte ni kring det..detta är mitt första barn..jag är jättenyfiken men samtidigt kan jag hålla med min man om att det är en överraskning att vänta ...hur ska ni göra?
    Vi ska inte ta reda på det. Tycker det känns roligare att inte veta. Gjorde det inte med sonen och tyckte inte det gjorde någon som helst skillnad när man handlade tex. Vill man köra flickigt eller pojkigt sen så finns det ju massvis med tid till det :)
  • LeaveMeAlone
    kallemaja skrev 2013-07-02 11:41:52 följande:
    Åh svårt det där..jag har alltid trott att jag vill ta reda på det..men eftersom vi inte riktigt kan enas om det..så kanske jag får hålla mig..men känns som en evighet att vänta till 2014!! Jag vill ju veta nu ;) klart det spelar egentligen ingen roll vad det blir..även om jag innerst inne hoppas på en liten flicka.

Har ni berättat för vänner och familj än, eller håller ni det fortf hemligt?
    Jag har varit tvungen att berätta tidigt eftersom jag mått nåt fruktansvärt, har varit sängliggandes fram tills nu..
    Otålig är man ju ändå :P Tycker tiden går så långsamt när man är gravid. Tittar man på andra som är gravida så susar tiden bara förbi men inte när man själv väntar :)
    Vi har berättat för närmaste familjen och några få vänner samt cheferna.  
  • LeaveMeAlone
    Tokfrans skrev 2013-07-03 15:29:57 följande:
    upptäckte brunblodig färg i trosan. Har inte ont ( än så länge)
    Bör jag vara orolig? Obestämd
    det jag alltid fått höra är att små blödningar inte är något att oroa sig för. sålänge man inte får ont eller att det fortsätter blöda mer. är man väldigt orolig är det ju dock bättre att ringa bm eller gynakuten och höra sig för.
  • LeaveMeAlone
    Flikkan skrev 2013-07-03 20:19:57 följande:
    Jag har handlat grejer :) Jag köper på rea just nu, och skall få ett helt lass hem nästa vecka med kläder, bärsele, balja, säng m.m Kollar varje kväll på saker från USA jätte billigt så där ska jag satsa på att köpa bröstpump för 60-70kr Nappflaskor för 1-2$ för 2 pack!
    Beställer du från amerikanska sidor eller ska du dit? Blir det inte annars dyrt med frakt osv.?
  • LeaveMeAlone
    Flikkan skrev 2013-07-03 20:28:27 följande:

Amerikanska sidor blir det, har sidor med nästan ingen frakt. Men tänker handla allt på 1 ställe om frakten blir jätte dyr. Jag sållar igenom 50-100 sidor på en vecka om jag har tråkigt :) Har Lltid gjort så då jag bygger naglar köper jag inget fören jag hittar bra frakt, och då är det gratis frakt.
    Kan du tipsa om någon kul sida?
Svar på tråden BF januari 2014