• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Aadomeniqe
    sunnydays skrev 2013-11-09 09:15:40 följande:
    Inte lätt att vara rund precis överallt samtidigt som man är höghormonell.

Hoppas det känns bättre idag. kram!
    Ne men precis. Jadå än så länge har jag ett litet leende på läpparna i allafall!

Ha en bra dag :)
    Kram
  • Kattamaja

Hur går det för er tjejer?

Här börjar det märkas att det är lite trångt för skrutten i magen. Hen har inte lika mycket plats att sparka utan det pressas mer med armar o ben. Och ibland tar bebben spjärn mot revbenen och det tar så jäkla ont :-P

• sunnydays

Här känns det också väldigt trångt i magen. Fortf bara sparkar neråt, hon har sin favoritställning där inne som råkar vara i säte. hoppas hon vänder sig av sig sj. Men hon har verkligen hållt sig som hon är nu sen jag började känna sparkar. Har era små snurrat runt mycke?

• Burberry

Har ju ganska liten mage denna gång (sf 25 i fredags i vecka 29+5) och känns nog trångt där inne. Känner mycket skuffar och sånt. BM trodde bebisen redan fixerat sig med huvudet neråt. Tyvärr görs här inget UL före vecka 36, då först kollas storleken, men gissar bebisen blir runt 3,5kg som det nu ser ut. Blir det större bebis blir det ev. snitt gissar jag, eftersom jag har smalt bäcken.

Annars ok, mår riktigt bra. Var med de större barnen på simskola igår, så skönt att vara i vattnet som var 32 grader. Kände mig så lätt och smidig

• Allinrep

Jag vet inte om det är bebisen eller livmodern som gör det, men några gånger om dagen så blir det spänt över hela magen så att jag måste böja mig framåt om jag står upp. Och nästan hela tiden så knuffar bebisen på magen, ofta på den övre delen av min magbula, så det är mysigt att lägga handen på och känna livet lite närmare :) Nån gång ibland har den nog sparkat neråt och det var inte alls bekvämt, men det har nog inte gjort ont än.

Väntar första barnet 20 januari 2014.
  • Aadomeniqe
    Allinrep skrev 2013-11-10 15:54:30 följande:
    Jag vet inte om det är bebisen eller livmodern som gör det, men några gånger om dagen så blir det spänt över hela magen så att jag måste böja mig framåt om jag står upp. Och nästan hela tiden så knuffar bebisen på magen, ofta på den övre delen av min magbula, så det är mysigt att lägga handen på och känna livet lite närmare :) Nån gång ibland har den nog sparkat neråt och det var inte alls bekvämt, men det har nog inte gjort ont än.
    det e nog livmodern som tränar upp sig inför förlossningen. Jag får så dagligen 3-4 gånger per dag
  • sunshine93
    Kattamaja skrev 2013-11-10 12:01:23 följande:
    Hur går det för er tjejer?

Här börjar det märkas att det är lite trångt för skrutten i magen. Hen har inte lika mycket plats att sparka utan det pressas mer med armar o ben. Och ibland tar bebben spjärn mot revbenen och det tar så jäkla ont :-P
    ja nu i vecka 33(32+2) så börjar jag märka att bebisen har det trångt, har också ibland svårt att sova på sidan då för om jag ligger på sidan och magen ligger lite mot madrassen så pressar bebisen med sina armar ben och rumpa och slutar inte tills jag vänder mig lite upp så att magen inte nuddar madrassen, lilla bestämda tjejen i magen haha Flört

Jag håller med om att det gör ONT när bebisen trycker på revbenen AJ!...haha SkrattandeHjärta
  • Barndrömmar

Jag är nu i vecka 33. Jag känner mig trött på folks fokuserande på vårt ofödda barns kön. Jag ser vårt ihärdiga fokus/intresse för kön som en del av grundproblemet till varför vi inte behandlar varandra med respekt senare i livet. Jag kan ärligt sägs att vi inte är jätteintresserade av vad vårt barn får för slags könsorgan. För vi tror oss inte veta mer om "vem det är" för det. Jag är nyfiken på mitt barn. På hur det mår, hur det ser ut och på att lära känns det och skapa en relation med det. Jag blir lite illa berörd var gång folk frågar "vet ni vad det blir?" och liknande. I mina ögon en föråldrad i sammanhanget irrelevant fråga. Jag har inte ens sett mitt barn ännu och du väljer att i mängden av frågor, i det existentiellt stora, att försöka ta reda på om vi vet hur hudutgjutelsens mellan barnets ben ser ut (!). I din värld säger det dig kanske saker som: jaha! Är det en flicka. Då vet jag vilka typer av kläder och/eller leksaker/vilket liv hon vill ha/jag förväntar mig av henne att vilja ha (vissa kläder/intressen/sexualitet osv). Oss säger det: jaha, du kommer behöva dras med dessa föreställningar ochnormer om vem du "är" och förväntas vara. Men inte mycket mer om vem du, lilla älskade nya vän och människa, skulle vara/vilja/ditt liv på jorden. Vi är så mycket större än så här. Om vi tillåter oss och varandra. Jag är så glad att min sambo och jag är lika här: att ingen av oss känner behov av att tydligt markera vilket kön barnet har inför omvärlden. Det är en information som ofta inte behövs och som tränger in våra tankebanor på redan uppkörda auto-bans rörande vår och andras liv och identitet.

• martinajulia

Jag tar inte illa vid mig när folk frågar om vi vet vad det blir men är så sjukt trött på frågan! Alla, utan några som helst undantag, som jag har pratat med har ställt den frågan. Och kanske är det en naturlig fråga att ställa eftersom alla frågar? Som sagt bryr jag mig inte särskilt mkt, bara trött att svara på den. Sen tycker jag det är lite märkligt att när jag svarar att vi valt att inte ta reda på kön så säger de att det är bra för det spelar ju ingen roll. Men varför då ställa frågan om kön öht? :)

Svar på tråden BF januari 2014