• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Aadomeniqe
    Burberry skrev 2013-11-11 13:41:34 följande:
    Hua då! Vissa får ju crawings när de är gravida, andra boar som bara den. Jag får tydligen bilfeber när bf börjar närma sig..

Lördag kväll slog nu då bilfebern plötsligt till, och nu är köpebrevet undertecknat, och till slutet av veckan får jag hämta min nya bil. Senast jag köpte bil var jag också höggravid.. Tur man inte är gravid så ofta! Men ska bli skönt med en sjusitsig bil, så det inte är så trångt med 3 bilstolar sen när bebis är född.
    Haha gud det va ett dyrt crawing du fått :P En annan måste lukta på kaffebönor.. lite billigare :P haha!
  • Aadomeniqe
    Kramardig skrev 2013-11-11 13:45:42 följande:
    Jaha! Då kan jag säga att jag är riktigt besviken. Hon som gjorde ultraljudet tittade bara igenom jättesnabbt så moderkakan hade flyttat sig (därför vi var där) men vi var tvungna att fråga vad allting var och hon gav bara snabba svar. Sen frågade jag om hon kunde se kön men nej, det kunde  hon inte, utan att ens kolla. Otrevligare personal har jag aldrig varit med om inom vården. 

Var hos mvc innan och sf-måttet låg på 31 och idag är jag i v.31+5, hade vuxit 4 cm sedan sist!  
    Men gud så dåligt! Sådana människor borde jobba på lager istället. :( Gud va tråkigt att ni inte fick reda på det.. men det finns ju alltid privata kliniker som gör det.. kostar en slant dock!
  • Veronica76

Känner idag ett jobbigt tryckande nedåt... känns tidigt för fixering  (31+6) men kan inte komma på vad annat det kan vara.

Ska till BM på torsdag så får väl kolla med henne då. 

• sunshine93

Har blivit rejält KRÄNKT på karolinska förlossningen.

Började må plötsligt jättedåligt med kallsvettningar, svårt att andas och massa sammandragninar och ringde 112 och hon på 112 bedömde att jag behövde åka ambulans in.

Väl inne på förlossningen så får jag en HEMSK barnmorska som skäller ut mig och hennes exakta ord är:
    Ambulans är aldrig taxi utan den är till för sjuka människor , PÅ GRUND AV DIG SÅ HAR NÅGON ANNAN MIST SITT LIV.

Försökte förklara och berätta att jag MÅR dåligt och hade andningsproblem men hon sa att det inte ser ut som det.....USCH jag började gråta en massa och fick mer och mer sammandragninar(jag brukar inte gråta trots att jag mår dåligt eller att någon är elak men det var EXTREMT)

Sen så kommer hon in igen och vad säger hon:
    Orora dig inte det  du kommer inte behöva betala för ambulansen utan de 8000 kronorna betalas av SKATTEBETALARNAS PENGAR!
    Vad f*n menar hon med det?..dömer hon mig p.g.a min etnicitet .....tror hon att jag p.g.a. min bakgrund från ett annant land betyder att jag sitter på soc bidrag eller vad?

jag sa då att jag är villig att betala 8000 kronor men att hon ska sluta sätta skuld på mig angående ambulans och någons liv och att hon på 112 bedömde att jag behövde åka ambulans så hon ska inte ifrågesätta det.

Läkaren var lika skit som henne ........det kändes jobbigt att vara där och jag visste inte att dom vill att man ska skrika eller jag vet inte vad för att visa att man mår dåligt....jag fortsatte ha andningsvårigheter men orkade inte bry mig....orkade inget mådde hemskt

Idag ringde jag iallafall ambulansen där jag fick prata och sa att jag är villig att betala om jag gjort fel men hon sa då att jag ABSOLUT INTE GJORDE NÅGOT FEL utan om någon på 112 bedömt att jag behöver åka så behöver jag åka....det är ju inte så att du ringer efter ambulans för en sticka i fingret utan du ringde för andningsbesvär och obehag i bröstet.
    Jag pratade också med barnmorskan och sedan med patientnämnden och dom tycker inte heller jag gjorde fel utan att det är SERIÖST FEL PÅ BARNMORSKAN. 

• LeaveMeAlone
    sunshine93 skrev 2013-11-12 14:12:13 följande:
    Har blivit rejält KRÄNKT på karolinska förlossningen.

Började må plötsligt jättedåligt med kallsvettningar, svårt att andas och massa sammandragninar och ringde 112 och hon på 112 bedömde att jag behövde åka ambulans in.

Väl inne på förlossningen så får jag en HEMSK barnmorska som skäller ut mig och hennes exakta ord är:
    Ambulans är aldrig taxi utan den är till för sjuka människor , PÅ GRUND AV DIG SÅ HAR NÅGON ANNAN MIST SITT LIV.

Försökte förklara och berätta att jag MÅR dåligt och hade andningsproblem men hon sa att det inte ser ut som det.....USCH jag började gråta en massa och fick mer och mer sammandragninar(jag brukar inte gråta trots att jag mår dåligt eller att någon är elak men det var EXTREMT)

Sen så kommer hon in igen och vad säger hon:
    Orora dig inte det  du kommer inte behöva betala för ambulansen utan de 8000 kronorna betalas av SKATTEBETALARNAS PENGAR!
    Vad f*n menar hon med det?..dömer hon mig p.g.a min etnicitet .....tror hon att jag p.g.a. min bakgrund från ett annant land betyder att jag sitter på soc bidrag eller vad?

jag sa då att jag är villig att betala 8000 kronor men att hon ska sluta sätta skuld på mig angående ambulans och någons liv och att hon på 112 bedömde att jag behövde åka ambulans så hon ska inte ifrågesätta det.

Läkaren var lika skit som henne ........det kändes jobbigt att vara där och jag visste inte att dom vill att man ska skrika eller jag vet inte vad för att visa att man mår dåligt....jag fortsatte ha andningsvårigheter men orkade inte bry mig....orkade inget mådde hemskt

Idag ringde jag iallafall ambulansen där jag fick prata och sa att jag är villig att betala om jag gjort fel men hon sa då att jag ABSOLUT INTE GJORDE NÅGOT FEL utan om någon på 112 bedömt att jag behöver åka så behöver jag åka....det är ju inte så att du ringer efter ambulans för en sticka i fingret utan du ringde för andningsbesvär och obehag i bröstet.
    Jag pratade också med barnmorskan och sedan med patientnämnden och dom tycker inte heller jag gjorde fel utan att det är SERIÖST FEL PÅ BARNMORSKAN. 
    Men jisses vilken människa! Hon borde anmälas för sådär ska man inte behöva bli behandlad då man mår dåligt. Om hon tycker att ambulans skickades ut i onödan så är det väl sånt fall personalen på 112 som hon borde banna om de inte kan avgöra vad som är akut och inte. Som privatperson kan det ju inte vara så enkelt att veta vad som är rätt eller fel i det läget. Andningssvårigheter är ett allvarligt tillstånd och rejält obehagligt. Jag fick åka ambulans en gång då jag svimmade vid ett blodsockerfall. Var ingen fara alls med mig men personalen på butiken jag var i ringde och ambulanspersonalen tyckte det var viktigt att kolla mig inne på sjukhuset "för säkerhets skull". Hade någon skällt ut mig när jag kom in hade jag mått skitdåligt. Är väl inte vi som patienter som ska bli dömda i det läget heller.
  • sunshine93
    LeaveMeAlone skrev 2013-11-12 14:56:04 följande:
    Men jisses vilken människa! Hon borde anmälas för sådär ska man inte behöva bli behandlad då man mår dåligt. Om hon tycker att ambulans skickades ut i onödan så är det väl sånt fall personalen på 112 som hon borde banna om de inte kan avgöra vad som är akut och inte. Som privatperson kan det ju inte vara så enkelt att veta vad som är rätt eller fel i det läget. Andningssvårigheter är ett allvarligt tillstånd och rejält obehagligt. Jag fick åka ambulans en gång då jag svimmade vid ett blodsockerfall. Var ingen fara alls med mig men personalen på butiken jag var i ringde och ambulanspersonalen tyckte det var viktigt att kolla mig inne på sjukhuset "för säkerhets skull". Hade någon skällt ut mig när jag kom in hade jag mått skitdåligt. Är väl inte vi som patienter som ska bli dömda i det läget heller.
    Precis!, det är ju inte mitt fel att dom skickar ambulans utan hon ansåg att det behövdes.
    Hon som jag pratade med på ambulansenheten blev arg då denna barnmorska också ifrågersätter deras omdöme.

Nu har jag även ringt karolinska verksamhetschef på förlossningen och patientombuden, båda har fortfarande inte svarat trots att jag ringde vid 8.
    Usch , mår fortfarande hemskt och kommer absolut inte föda på Karolinska, .....och det säger jag inte bara för detta som hänt , bra o dåliga människor kan finnas överallt men hon var hemsk hård(tryckte jättehårt på magen) och jättekall och verkade inte bry sig ett dugg och sedan i receptionen märkte jag att dom pratate om mig så jag gick in på toaletten för att gråta då jag skämdes så mycket.
  • Madicken01
    syskonlängtan14 skrev 2013-11-08 21:23:47 följande:
    Har suttit och läst på nätet ihop nu. Sonen heter Edvin så vill att de i alla fall klingar fint ihop
    men har fått ihop
    Noah (endast jag som gillar)
    Måns
    Elis
    Leo

Men skulle egentligen velat haft ett gammalt namn till. Suger lite på Alfred men känns inte klockrent... Pojknamn är helt klart svårast 
    Kanske något av dessa passar? :

Alvin
    Oscar
    Levi
    Alve
    Malte
    Elton

• LeaveMeAlone
    sunshine93 skrev 2013-11-12 15:24:33 följande:
    Precis!, det är ju inte mitt fel att dom skickar ambulans utan hon ansåg att det behövdes.
    Hon som jag pratade med på ambulansenheten blev arg då denna barnmorska också ifrågersätter deras omdöme.

Nu har jag även ringt karolinska verksamhetschef på förlossningen och patientombuden, båda har fortfarande inte svarat trots att jag ringde vid 8.
    Usch , mår fortfarande hemskt och kommer absolut inte föda på Karolinska, .....och det säger jag inte bara för detta som hänt , bra o dåliga människor kan finnas överallt men hon var hemsk hård(tryckte jättehårt på magen) och jättekall och verkade inte bry sig ett dugg och sedan i receptionen märkte jag att dom pratate om mig så jag gick in på toaletten för att gråta då jag skämdes så mycket.
    Sjukt oproffsigt! Oavsett vad de nu tycker eller tror så ska de behandla alla patienter med respekt Det där är absolut inte ok!

Är det karolinska i solna eller huddinge? 
  • Tokfrans

Nu har jag vart hos min nya bm. Sjukt trevlig och rolig. Kan inte vara mer nöjd.

Har gått upp i sf-kurvan markant. Gick från att ligga under den normala till den exakta kurvan. Så från 21 till 27 på en månad. Samt min vikt har ökat från 61.8 till 65.8kg på en månad! Jisses :D

• sunshine93
    LeaveMeAlone skrev 2013-11-12 16:40:40 följande:
    Sjukt oproffsigt! Oavsett vad de nu tycker eller tror så ska de behandla alla patienter med respekt Det där är absolut inte ok!

Är det karolinska i solna eller huddinge? 
    Det var karolinska i solna 
Svar på tråden BF januari 2014