• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunshine93

Känns verkligen skönt att många av er här också anser att jag inte gjorde fel, jag uppskattar det verkligenGlad

känns också skönt att veta att min bm , ambulansenheten och patientnämnden också tycker samma sak ...att jag gjorde helt rätt med tanke på mina värkar och andningen. 

Annars hade jag jättemycket ångest och madrömmar över att jag kanske har fel , nu känner jag mig bara arg över hur jag blev behandlad och kommer anmäla då jag INTE vill att någon annan ska drabbas av något liknande. 

• kallemaja

Ja nu börjar man verkligen bli trött på främmande och ofrämmande människor som ska kommentera magen! V 31 nu.

"Oooj vilken stor mage- du ska ha när som helst va?"

- "nej inte än, ett tag kvar, mitten av januari"

"Men va? Du ser ju sprickfärdig ut, då MÅSTE det vara två"

- "nej bara en"

"är du helt säker?"

-"ja det har vi kollat upp"

"Jodi det är säkert två, det ligger nog en bebis till där bakom och gömmer sig, det ser verkligen så ut"

Man vill bara skrika...

Men håll käften kärring!!!

Bry dig om din egen feta mage, jag vet vad som finns i min mage och du har inte en aning!!!!!

Eller när folk kommenterar

"Har ni tagit reda på kön?"

-"nej det har vi inte"

"Men är ni inte nyfikna?"

-"jo det är vi"

"Jag tror det är en pojke, ser exakt ut som en pojkmage"

-"ja vi får väl se vad det blir"

"Det blir med största sannolikhet en pojke, jag fick 3 st pojkar och såg ut exakt så"

-" ok jag tror på flicka"

"Näädu det blir nog en son ska du se"

Meen håll klaffen din tant!

Du har ingen aning, jag däremot VET att det är en flicka i min mage..

Det är sånt här som gör att vi har valt att hålla det hemligt för alla bland annat...att vi har tagit reda på kön..

Folk har liksom inte med det att göra!

Varför måste alla kommentera precis hela tiden..är såå trött på detta nu.

Jaja behövde bara skriva av mig lite ;)

• SB2011
    kallemaja skrev 2013-11-13 12:41:05 följande:

Ja nu börjar man verkligen bli trött på främmande och ofrämmande människor som ska kommentera magen! V 31 nu.

- "nej bara en"

"är du helt säker?"

"Jodi det är säkert två, det ligger nog en bebis till där bakom och gömmer sig, det ser verkligen så ut"

Man vill bara skrika...

Bry dig om din egen feta mage, jag vet vad som finns i min mage och du har inte en aning!!!!!

-"nej det har vi inte"

-"jo det är vi"

"Det blir med största sannolikhet en pojke, jag fick 3 st pojkar och såg ut exakt så"

Det är sånt här som gör att vi har valt att hålla det hemligt för alla bland annat...att vi har tagit reda på kön..

Haha förlåt jag skrattar men jag kan se hela konversationen i huvet!

Själv har jag tvärt om ang magens storlek! Att den e såååå liten!

Idag va de en ny hemtjänst tant här som lyfte på min tröja å fråga vart jag gömde min mage! :p
  • Aadomeniqe
    kallemaja skrev 2013-11-13 12:41:05 följande:

- "nej bara en"

"är du helt säker?"

Man vill bara skrika...

-"nej det har vi inte"

-"jo det är vi"

Hahaha ber om ursäkt för skrattandet jag med.. men det låter precis som jag :P

Och när man går på stan så glor precis ALLA.. De flesta tänker la " hmm undrar om det där va planerat"

Och jag säger när folk glor o går förbi.. " JAA.. ja har ett barn i magen.. fortsätter du glo får du fan betala snart"

Galen blir man :P
  • LeaveMeAlone
    sunshine93 skrev 2013-11-13 12:32:44 följande:
    Känns verkligen skönt att många av er här också anser att jag inte gjorde fel, jag uppskattar det verkligenGlad

känns också skönt att veta att min bm , ambulansenheten och patientnämnden också tycker samma sak ...att jag gjorde helt rätt med tanke på mina värkar och andningen. 

Annars hade jag jättemycket ångest och madrömmar över att jag kanske har fel , nu känner jag mig bara arg över hur jag blev behandlad och kommer anmäla då jag INTE vill att någon annan ska drabbas av något liknande. 
    Du gör helt rätt! Jättebra att du vågar klaga och berätta om det du blivit utsatt för. Ingen ska behöva utstå det där när man är i ett sådant utsatt läge. Skulle du behöva åka in till KS vid förlossningen sen så se till att skriva med i förlossningsbrevet att du inte vill ha att göra med denna bm om hon nu skulle jobba kvar då.
  • Aadomeniqe

Vilka av er är omföderskor? Och i sådanafall till er.. Funderar ni på att skriva förlossningsbrev?

• tulip79

Jag är i v 33 o letade igår fram förlossningsbrevet från okt 2011. Tänkte använda samma, med lite små justeringar o info om hur jag upplevde sonens födelse.

• Tokfrans

Någon som vill lägga upp sitt förlossningsbrev? så man kan se hur de ska se ut,
    För jag är super kluven hur om vad som ska stå osv. Hade vart till stor hjälp att man bara får se på ett ungefär hur de ser ut, så man vet vad man kan gå på   Oskyldig

• Kattamaja

Här skriver man förlossningsbrev tillsammans med sin bm, som hon lägger in i journalen. Så läser de sen den när man kommer in på fl. (Man föder på samma sjukhus. Mvc, förlossning och bb ligger på samma våning tom) Men jag tror en del gör ett eget brev också, eftersom det blir mest anteckningar om ev bedövning, förväntningar, rädslor och sånt.

• Veronica76
    Aadomeniqe skrev 2013-11-13 14:24:53 följande:

Vilka av er är omföderskor? Och i sådanafall till er.. Funderar ni på att skriva förlossningsbrev?

Jag hade nog tänkt skippa brev denna gång. Blev iaf inte alls som jag tänkt å funderat i det jag skrev 2011 när sonen kom.
Svar på tråden BF januari 2014