• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • LeaveMeAlone
    sunshine93 skrev 2013-11-12 17:40:38 följande:
    Det var karolinska i solna 
    ok. det är ju som du säger att det finns knäppa människor på alla ställen. men då vet jag iaf att jag kanske slipper stöta på denna människa då jag planerar att föda på huddinge. tänker du anmäla?
  • Allinrep

sunshine93, det där är ju jättehemskt. Hoppas verkligen du slipper träffa den personalen igen! Andningsproblem blir ju knappast bättre om man gråter, och vilken gravid kvinna skulle INTE gråta av den upplevelsen. Nej usch, hoppas du träffar mänsklig personal nästa gång du åker in.

Väntar första barnet 20 januari 2014.
  • Kattamaja

Sunshine93, vilken fruktansvärd upplevelse. Du har inte gjort nåt fel! Ingen ska behöva få vara med om en sådan behandling...

• Josefine02

Anmäl den jävla barnmorskan! Såna borde inte ens få jobba som bm. Dom ska man känna sig trygga med och vara stöttande! Blir sä jävla upprörd när jag läser vad du skriver! Är själv rädd för att bli utsatt för sånt där. Det är det värsta jag vet att bli så nedtryckt och trampad på. Man mår så dåligt!

• Malimari

Även om man som vårdpersonal ens skulle tänka i de banorna och vara så dömande så ska man ALDRIG ens antyda om det på något sätt! Fy vilken klump i magen jag får av hennes bemötande emot dig! Anmäl, för det där är nog verkligen inte första gången hon beter sig sådär.. Kram, hoppas du mår bättre!

• sunshine93
    LeaveMeAlone skrev 2013-11-12 18:08:48 följande:
    ok. det är ju som du säger att det finns knäppa människor på alla ställen. men då vet jag iaf att jag kanske slipper stöta på denna människa då jag planerar att föda på huddinge. tänker du anmäla?
    Ja självklart kommer jag anmäla , jag har ringt till verksamhetschefen på förlossningen men fortfarande inget svar....har t.o.m lämnat meddelande , men det verkar knappt som om hon bryr sig eller kommer ringa tillbaka.
    Jag har ändå pratat med patientnämnden som sa att jag ska skriva en anmälan och skicka till dom så ska dom se efter. 
  • sunshine93
    Allinrep skrev 2013-11-12 18:21:37 följande:
    sunshine93, det där är ju jättehemskt. Hoppas verkligen du slipper träffa den personalen igen! Andningsproblem blir ju knappast bättre om man gråter, och vilken gravid kvinna skulle INTE gråta av den upplevelsen. Nej usch, hoppas du träffar mänsklig personal nästa gång du åker in.
    Nä precis och sammandragninar blir också värre av att gråta och sen istället för att trösta så säger hon: du får ta och sluta gråta nu annars får du bara sammandragningar.Rynkar på näsan 
  • sunshine93
    Kattamaja skrev 2013-11-13 08:55:10 följande:
    Sunshine93, vilken fruktansvärd upplevelse. Du har inte gjort nåt fel! Ingen ska behöva få vara med om en sådan behandling...
  • sunshine93
    Josefine02 skrev 2013-11-13 10:06:40 följande:
    Anmäl den jävla barnmorskan! Såna borde inte ens få jobba som bm. Dom ska man känna sig trygga med och vara stöttande! Blir sä jävla upprörd när jag läser vad du skriver! Är själv rädd för att bli utsatt för sånt där. Det är det värsta jag vet att bli så nedtryckt och trampad på. Man mår så dåligt!
    Exakt så sa min barnmorska också att såna som hon INTE ska vara barnmorska, tänk att man kommer där med sammandragninar och ONT och istället för att lugnas så får man skäll.
  • sunshine93
    Malimari skrev 2013-11-13 10:21:20 följande:

Även om man som vårdpersonal ens skulle tänka i de banorna och vara så dömande så ska man ALDRIG ens antyda om det på något sätt! Fy vilken klump i magen jag får av hennes bemötande emot dig! Anmäl, för det där är nog verkligen inte första gången hon beter sig sådär.. Kram, hoppas du mår bättre!

Tack för att du frågar,ja mår faktiskt bättre efter att idag ha varit hos min barnmorska som också ska göra ett klagomål från henne och hon sa att jag gjorde helt rätt som ringde ambulans och att t.o.m. ambulans personalen sa att jag gjorde rätt så jag känner mig lugn över att jag inte fick en annan människa att dö p.g.a att jag kallade på ambulans.

Men ändå tänk att man åker in när det väl är dags och möter henne eller någon som henne ...usch en madröm. 
Svar på tråden BF januari 2014