• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kattamaja
    Kramardig skrev 2013-12-07 06:32:41 följande:
    Läste lite snabbt.. är det meningen att man inte ska ta bedövning?

Jag använde mig av dyktekniken vid min förra förlossning, och i slutet av öppningsskedet hade jag även lustgas. Som jag ser det kan man absolut använda dyktekniken tillsammans med bedövning av olika slag.
  • Allinrep
    debbie85 skrev 2013-12-07 01:11:28 följande:
    Kan starkt rekommendera Susanna Helis bok "Föda utan rädsla" som handlar om dyktekniken (även om jag är osäker på om hon nämner just ordet "dyktekniken" i boken men hon är bl.a. "upplärd" av dykteknikens skapare Cayenne Ekjordh).

Jodå, hon nämner ordet dyktekniken och även en kort historia om hur den kom till och varför den fick det namnet.

Dyktekniken och alla andra tips i boken "Föda utan rädsla" går utmärkt att använda både med och utan smärtlindring. Det man måste vara beredd på är att smärtlindringen inte tar bort ALL smärta, den gör det bara lite lättare att hantera. För att hantera det som "blir kvar" ännu bättre är det bra att läsa om hur man kan andas och slappna av för att arbeta med kroppen istället för emot den.
    Väntar första barnet 20 januari 2014.
  • HimmelHav

Haha nu måste jag bara skriva! Kul att ni skriver om Cayenne!! Det är min pappas kusin vi har ingen kontakt längre men vad härligt att se att hon är omtalad och har gjort nåt bra

Jag ska försöka vara still i 3v nu, har känt sammandragningar och att bebis borrar sig nedåt. Såhär kände jag inte förrän v 37 sist och jag gick precis in i v 35 idag. Annars är det mest foglossning, stötar i benen, halsbränna och svårt att sova som stör

• Allinrep
    HimmelHav skrev 2013-12-07 12:24:10 följande:
    Haha nu måste jag bara skriva! Kul att ni skriver om Cayenne!! Det är min pappas kusin vi har ingen kontakt längre men vad härligt att se att hon är omtalad och har gjort nåt bra

Jag ska försöka vara still i 3v nu, har känt sammandragningar och att bebis borrar sig nedåt. Såhär kände jag inte förrän v 37 sist och jag gick precis in i v 35 idag. Annars är det mest foglossning, stötar i benen, halsbränna och svårt att sova som stör

Alltid lika häftigt att veta att "kändisar" har släktingar som alla andra :D
  • debbie85
    Kramardig skrev 2013-12-07 06:32:41 följande:
    Läste lite snabbt.. är det meningen att man inte ska ta bedövning?

Nej. Man kan absolut kombinera dyktekniken med bedövning. Dock är det många som upplever att dom inte behöver bedövning alls eller inte förrän i slutet av öppningsskedet med dyktekniken.
    Allinrep skrev 2013-12-07 09:49:58 följande:
    Jodå, hon nämner ordet dyktekniken och även en kort historia om hur den kom till och varför den fick det namnet. Dyktekniken och alla andra tips i boken "Föda utan rädsla" går utmärkt att använda både med och utan smärtlindring. Det man måste vara beredd på är att smärtlindringen inte tar bort ALL smärta, den gör det bara lite lättare att hantera. För att hantera det som "blir kvar" ännu bättre är det bra att läsa om hur man kan andas och slappna av för att arbeta med kroppen istället för emot den.

Ok. Ska läsa om boken snart igen. Min sambo läser den nu.
    HimmelHav skrev 2013-12-07 12:24:10 följande:
    Haha nu måste jag bara skriva! Kul att ni skriver om Cayenne!! Det är min pappas kusin vi har ingen kontakt längre men vad härligt att se att hon är omtalad och har gjort nåt bra Jag ska försöka vara still i 3v nu, har känt sammandragningar och att bebis borrar sig nedåt. Såhär kände jag inte förrän v 37 sist och jag gick precis in i v 35 idag. Annars är det mest foglossning, stötar i benen, halsbränna och svårt att sova som stör

Coolt. Hon verkar vara en väldigt speciell kvinna. Hade varit häftigt att ha henne som barnmorska.
    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som väntar sitt första barn tillsammans med fästman. BF 140106. <3
  • debbie85

Allinrep: Ok. Ska läsa om boken snart igen. Min sambo läser den nu. HimmelHav:

28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som väntar sitt första barn tillsammans med fästman. BF 140106. <3
  • debbie85

Det går bra för mig. :-P HimmelHav: Coolt. Hon verkar vara en väldigt speciell kvinna. Hade varit häftigt att ha henne som barnmorska.

• Kramardig

Är det första barnet för er eller har ni sedan tidigare? För oss blir det andra barnet men då blev jag igångsatt, tog epidural, lustgas och mest troligt bäckenbottenbedövning också och jag hade sådan tur! Jag kände ingen smärta alls efter epiduralen så jag är lite nervös inför förlossningen :)

• Allinrep

Första barnet för mig, är nervös för hur ont det egentligen kommer göra.. Det enda jag vet är att det antagligen är omöjligt att föreställa sig i förtid..

Svar på tråden BF januari 2014