• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Josefine02

Jaha finns det restriktioner om när man ska ta niferex? Ingen som sagt något om till mig! Jag tar alltid varje kväll innan jag går och lägger mig. Också tar jag bara en halv! Orkar inte med hela kapslar då jag blir så hård i magen!!

• syskonlängtan14

Ja kvällen precis innan läggning är ju de bästa för oftast äter man ju inte precis innan. Men läs bipacksedeln. Eller så är de bara för att de är kapslar... har för mig att förra gången hade jag tablett form och då tog jag alltid de till juicen på morgonen...

• 84Johanna

Man kanske skulle ta tag i att förbereda sig lite inför kommande bebis. Skulle hon komma lika tidigt som storasyster är det nästa fredag den 20:e (min sista jobbdag) Men vi får väl hålla tummarna på att hon stannar tills över nyår.

• hundenhubbe

De är erat blodvärde som dom pratar om :) järnvärdet får nämligen inte ligga under 15. Du kan ha under 120 i blodvärdet då u är gravid, de är jättevanligt då du får mer blod och de är mer uttunnat. Så att ligga över 110 anses därför som "bra". De finns en liten riktlinje om att man inte får föda barn den "normala" vägen om man har ett hb (Blodvärde) under 100. Så de är därför vi får järntabletter, för att få upp hb-värdet så vi kan utföra en förlossning.

• hundenhubbe

Sen frågade jag en på apoteket om att ta järntabletter med mat osv. Man ska helst inte ta med kaffe, mjölk osv för de hämmar järnupptaget. Men man fick ta med mat fast de inte står de!

• Tokis

Min mage klarar inte heller niferexen! Blir helt förstoppad och mår skit!!! Hoppas mitt värde håller sig uppe utan dem resten av tiden!!

• Kramardig

Jag äter också niferex. Brukar ta två samtidigt just efter frukosten och då sväljer jag med apelsinjucie. Glömmer jag så försöker jag ta till kvällen innan jag lägger mig.

Har fått ta niferex hela graviditeten och jag hatar det. Är alltid hård i magen så jag har väl bajsat svarta kulor hela graviditet..jätteroligt när det svider till i rumpan. Ursäkta detaljerna! ;)

• Kramardig

Har ni provat dricka blutsaft? Det kan man dricka istället för järntabletter. Själv klarar jag inte av att dricka det, fy vad äckligt!

Svar på tråden BF januari 2014