• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kattamaja

Använder inte heller amningskläder,. Det mesta går bra att amma i förutom klänning Har jag varit någonstans där jag vill amma lite mer diskret har jag haft en tunn scarf som jag lagt lite över/bakom bebisens huvud. Fast amningsbehå har jag haft förstårs!

• 84Johanna

Jag har sån jäkla ångest över att spricka eller bli klippt under förlossningen att jag nästan ångrar att vi valde att skaffa ett barn till. 
    De är det absolut värsta som kan hända för utom att jag eller bebisen dör. 

• Burberry
    84Johanna skrev 2013-12-11 22:45:55 följande:

Jag har sån jäkla ångest över att spricka eller bli klippt under förlossningen att jag nästan ångrar att vi valde att skaffa ett barn till. 
    De är det absolut värsta som kan hända för utom att jag eller bebisen dör. 

Behöver inte alltid vara så farligt fast det sker.

Dottern drogs ut med sugklocka, jag hann bli bedövad men inte klippt innan följande krystvärk kom. Eftersom vi förlorat hjärtljuden på henne var det bråttom få ut henne. Sprack ungefär lika mycket som de tänkt klippa. Kändes inte alls, inte heller när de sydde. Hade aldrig ont efteråt heller, satt normalt från början redan på vanlig stol. Enda som märktes av det var att det tog flera år innan jag igen kunde löpträna, försökte nog före men fick en obehagskänsla där det var sytt. Men det var enda sättet det märktes på efteråt.

Är inte rädd för att samma ska hända igen, men hoppas förstås att isåfall inte spricka hela vägen.
  • Kramardig

Med sonen sprack jag, vet inte hur mycket men det var inte det som var värst. Jag fick hemorrojder och det var riktigt hemskt! Kunde inte sitta normalt på länge.. och jag kommer garanterat få det igen :/

• Allinrep
    sunshine93 skrev 2013-12-08 18:03:18 följande:
    Jag har en fråga, vad har ni för järnvärde och vad tar ni för medicin för att hålla ett bra järnvärde /öka järnvärdet?

Jag har haft ett bra järnvärde (135 vid inskrivning) och det låg bra tills vecka 20 då sjönk det och jag fick börja med niferex......usch , den har bara gett mig en massa problem , magkatarr, sura uppstötningar, kan inte äta då det blir jobbigt och så fort jag skippar den mår jag bra.

Men mitt järnvärde är dååligt för 3 veckor sedan låg det på 100 och jag fick då ta 35 droppar niferex 2 gånger om dagen...och när jag var hos BM en vecka senare så steg det till 112 ......och nu förra veckan var det på 106(vecka 35+5) 

Men jag klarar inte av den ....mår bara dåligt och får dessutom hjärtklappning av den och ont i huvudet ...men den hjälper mig bra men är TORTYR att ta...tror jag håller på att dö av alla symtom den ger mig.

Dureferon kan jag inte ta då man ska svälja dom och jag klarar inte av att svälja och den finns ej i flytande form.

jag har fått tips om blutsaft men den kostar 290 och den innehåller inte heller så mycket järn.

Jag hade 125 vid inskrivning och har fallit några få steg vid varje mätning. Senast var det på 117 så bm tyckte att jag borde börja med järntabletter (det har hon tyckt varje gång) men eftersom jag har lyckats hålla mig vid okej värden av att bara välja rätt mat och lovade att vara extra noga så släppte hon det. Har ätit mestadels leverpastej för att få i mig järn. Har också försökt tänka på C-vitamin eftersom det underlättar för upptagandet av järn, så det har blivit en del nyponsoppa, broccoli, paprika och apelsinjuice.
    Väntar första barnet 20 januari 2014.
  • Kattamaja

Nu börjar det närma sig! Igår kväll hade jag ganska vassa förverkar var sjätte minut, men efter ca 1,5h klingade de av. Idag var jag hos bm på vanlig kontroll och bad henne kolla om det hänt något med tappen. Öppen 1cm och mogen tapp!

Visserligen gick jag två veckor o var öppen två cm förra gången, men det känns skönt att det händer nånting iaf :)

• Kramardig
    Kattamaja skrev 2013-12-12 19:00:26 följande:
    Nu börjar det närma sig! Igår kväll hade jag ganska vassa förverkar var sjätte minut, men efter ca 1,5h klingade de av. Idag var jag hos bm på vanlig kontroll och bad henne kolla om det hänt något med tappen. Öppen 1cm och mogen tapp!

Visserligen gick jag två veckor o var öppen två cm förra gången, men det känns skönt att det händer nånting iaf :)

Oj! När har du bf? Jag vill helst gå till 2014 även fast jag är less. Men jag känner av mycket mer nu än vad jag gjorde med sonen så vi räknar med ett decemberbarn :)
  • Kattamaja

Kramardig: jag är beräknad till 31/12 enl rul, och 2/1 enligt senaste mens. Men bägge grabbarna har kommit lite tidigare och förverkarna den här gången är lika kraftiga som latensfasen första gången, så vi räknar med att även den här skrutten har bråttom

Men visst skulle det vara bra att gå över tiden också!

• hundenhubbe

Är i vecka 35 och min lillatjej har rumpan neråt... Hoppas hon ska vända sig till nästa vecka! Är de någn som har tips på hur man kanske kan hjälpa henne på traven? Annars blire vndningsförsök om två veckor....

• Aadomeniqe

va hos BM i Onsdags..då hade sonen fixserat sig.. så hoppas han ligger kvar så :) V-36 idag !! :D

Svar på tråden BF januari 2014