• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Allinrep

Tack för hjälpen, då packar jag nog bara 50. Har inte frågat bm hur stor bebisen är men med min lilla mage och att jag gått upp så lite i vikt så tror jag inte det blir en ovanligt stor bebis.

Vecka 35+1 idag. Mitt sf-mått förra kollen höll på att halka ner under bottenkurvan så bm blev lite orolig, men på dagens koll så närmar jag mig mittenkurvan igen (mätte 31). HB-värdet (järn) gick också från 117 till 118 så apelsinjuice och leverpastej till frukost varenda morgon låter mig slippa kosttillskott :) Bebisen ligger med huvudet neråt men är fortfarande rörlig. Bebisen tog också tillfället i akt att slå rakt på saken som bm använde för att lyssna på hjärtat.

Väntar första barnet 20 januari 2014.
  • Kattamaja

Jag har också packat bb-väskan, ska bara slänga ned kameran och komplettera necessären med min fuktkräm när det är dags att dra iväg. Som overall har vi valt en fleeceoverall. Tänkte att i vagnen blir det varmt med åkpåse eller filt, (här kan vi ha allt mellan nollgradigt till -35 i januari och februari) till babyskyddet har jag sytt en babywrap, så det är bara vika upp eller ihop beroende på hur kallt det är. Sen har det nästan blivit traditon för oss att stanna till på macken och köpa lite dricka och choklad på väg till förlossningen :) Kom ihåg när vi fick första barnet och jag visste att jag hade kexchoklad i väskan. Hade haft ganska jobbigt med värkarna men efter jag fått Eda kunde jag slappna av lite och bad min man ge mig chokladen. - Va! Var den till dig? Den har jag redan ätit upp! Haha gissa om jag blev galen, han fick vackert lomma iväg till sjukhuskiosken och köpa en ny .

• Sunnza

jag har bf i 21 jan 2014 så jag undra om vad tycker ni att när jag ska börjat packa ner BB-väska? :) 

• Tokfrans
    Sunnza skrev 2013-12-17 10:57:31 följande:
    jag har bf i 21 jan 2014 så jag undra om vad tycker ni att när jag ska börjat packa ner BB-väska? :) 
    nu :)
  • kokobell
    Kattamaja skrev 2013-12-17 09:51:26 följande:
    Jag har också packat bb-väskan, ska bara slänga ned kameran och komplettera necessären med min fuktkräm när det är dags att dra iväg. Som overall har vi valt en fleeceoverall. Tänkte att i vagnen blir det varmt med åkpåse eller filt, (här kan vi ha allt mellan nollgradigt till -35 i januari och februari) till babyskyddet har jag sytt en babywrap, så det är bara vika upp eller ihop beroende på hur kallt det är. Sen har det nästan blivit traditon för oss att stanna till på macken och köpa lite dricka och choklad på väg till förlossningen :) Kom ihåg när vi fick första barnet och jag visste att jag hade kexchoklad i väskan. Hade haft ganska jobbigt med värkarna men efter jag fått Eda kunde jag slappna av lite och bad min man ge mig chokladen. - Va! Var den till dig? Den har jag redan ätit upp! Haha gissa om jag blev galen, han fick vackert lomma iväg till sjukhuskiosken och köpa en ny .
    var tvungen att googla baby wrap - så smart! säkert supersmidigt när kylan kommer! önskar vi hade mer nytta av babyskyddet... vi har inte bil men har köpt babyskydd för hyrbil och taxi. när vi åker till stugan brukar vi hyra bil tex. 

vad modigt att stanna till och köpa snarra på vägen, hade jag inte vågat! packade ner snasket i bb-väskan i god tid dock :)
  • HimmelHav
    Kramardig skrev 2013-12-17 07:41:16 följande:
    Jag har börjat inse hur nära det egentligen är!! Den här veckan är sista veckan för sonen på förskolan och sen är han julledig. BF är 7 januari så den veckan får han vara hemma så vi slipper få hem en massa sjukdomar.. Nästa gång han är på förskolan är han storebror, förstår ni hur nära det är nu egentligen? :)

Jag VET!!!! Det känns overkligt och så svårt att föreställa sig! Bara veckor kvar nu liksom... Jag köpte första plagget till pyret i magen i helgen när vi ändå var ute och julklappshandlade. Det blev en mörkgrå lurv/fleeceoverall från Åhlens med dubbel dragkedja fram, stl 50/56. Den ser liten ut, men jag vet hur det är - när hon väl skall få på sig overallen kommer hon att drunkna i den! Jag har inte plockat fram nåt plagg än, börjar få dåligt samvete... Kanske ska göra det på fredag, då tänker jag jobba nån timme hemifrån (avsluta det sista) och sen ta det lugnt, nr 1 går på dagis på förmiddagen. Vi har lite bodysar i stl 50, men det är mest kortärmat då nr 1 kom på sommaren. Gick omkring på stan och tittade på små byxor med fot, de är så söta! Snart, tjejer, snart är det dags...
  • Tokfrans
    HimmelHav skrev 2013-12-17 13:01:32 följande:

Jag VET!!!! Det känns overkligt och så svårt att föreställa sig! Bara veckor kvar nu liksom... Jag köpte första plagget till pyret i magen i helgen när vi ändå var ute och julklappshandlade. Det blev en mörkgrå lurv/fleeceoverall från Åhlens med dubbel dragkedja fram, stl 50/56. Den ser liten ut, men jag vet hur det är - när hon väl skall få på sig overallen kommer hon att drunkna i den! Jag har inte plockat fram nåt plagg än, börjar få dåligt samvete... Kanske ska göra det på fredag, då tänker jag jobba nån timme hemifrån (avsluta det sista) och sen ta det lugnt, nr 1 går på dagis på förmiddagen. Vi har lite bodysar i stl 50, men det är mest kortärmat då nr 1 kom på sommaren. Gick omkring på stan och tittade på små byxor med fot, de är så söta! Snart, tjejer, snart är det dags...
    Du anar inte hur mycket jag längtar! fy va trött jag är på att vara gravid nu hehe, även om de är ens lilla mirakel där inne så är de ta mig fan de jobbigaste min kropp vart med om :P MEN de är värt de i slutändan, SNART MÅL!! :D.
  • Burberry
    Sunnza skrev 2013-12-17 11:57:31 följande:

När du vill. Eller inte alls. Egentligen behöver man inget annat med sig än sin toalettväska, telefonladdare o pengar. Resten hinner pappan nog ta dit innan man ska hem.

Sist hade jag inget packat, när vattnet gick så plockade jag ihop toalettväskan, byteskläder mm. Två viktiga saker glömde vi: mobilladdare o snus. Snuset blev ett problem, vi åkte in söndag kväll, men barnen föddes på natten till tisdag. Eftersom vi bor i Finland finns snus inte att köpas i affärer elller vid sjukhuset. Men vi hade en snäll bekant som bodde en halvtimme från sjukhuset som kom och levererade en burk till bb. Så det löste sig

I år har jag tänkt ta med mig egna kläder till förlosdningssal o bb, så blir så småningom till att packa. Ner i väskan åker också ett par mammabyxor o jumper samt underkläder att åka hem i. Byteströja åt maken ifall han igen får blod på sig. Samt förstås telefonladdare o kameraladdare.

Bebiskläder o babyskydd får maken plocka ihop tills han hämtar oss (räknar med att vara nån dag på bb)

Mat tar jag inte med, finns kiosk på sjukhuset, och sist fick vi så mycket saft o annat jag ville ha på bb att det räckte mer än väl.

I handväskan har jag alltid kamera o rådgivningskortet, så hamnar jag åka in när jag inte är hemma nära bb-väskan så kommer de åtminstone med, och det klarar jag mig faktiskt på.
  • sunnydays

Vi har packat journalen, bebiskläder och en liten varm filtaktig grej till lillen. Packar till oss sen.
    Ska man ha med sig blöjor och bindor dit eller finns det på alla förlossningar?
    Så har vi precis satt i isofixen i bilen så vi bara behöver ta med babyskyddet när vi åker in.
    Börjar närma sig nu :) Bra med jul och sånna dagar innan så tiden går lite fortare :)

• LivetEnligtSandra

Hade ju BF 1 januari, men ligger nu inlagd på förlossningen och har fått första dosen med igångsättning! Fick hsf en andra gång, så nu ska bebis ut! Längtar tills det är över

Svar på tråden BF januari 2014