• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunnydays
    LivetEnligtSandra skrev 2013-12-17 16:05:45 följande:
    Hade ju BF 1 januari, men ligger nu inlagd på förlossningen och har fått första dosen med igångsättning! Fick hsf en andra gång, så nu ska bebis ut! Längtar tills det är över
    Hoppas allt går bra och du får en snabb förlossning. Snart har du din lilla bebbbe då :)
  • Burberry
    LivetEnligtSandra skrev 2013-12-17 17:05:45 följande:

Hade ju BF 1 januari, men ligger nu inlagd på förlossningen och har fått första dosen med igångsättning! Fick hsf en andra gång, så nu ska bebis ut! Längtar tills det är över

Lycka till!

Det glömde jag annars; i bb-väskan kommer jag också packa ner en Belly-bandit. Sist lämnade magen kvar lite väl mycket (testade sent om sider en värdelös billig variant från Lindex eller Kappahl) så åtminstone lönar det sig att testa o se om denhär gördeln fungerar. Planerar använda den från dag 1. Nån annan som också skaffat en belly-bandit
  • youandme
    LivetEnligtSandra skrev 2013-12-17 16:05:45 följande:
    Lycka till! 
  • Sunnza
    Tokfrans skrev 2013-12-17 11:44:15 följande:
    nu :)
    oj då ska göra det men måste först köpa väska hehe, vilken väskor användat ni ? 
  • Sunnza
    Burberry skrev 2013-12-17 13:37:45 följande:
    När du vill. Eller inte alls. Egentligen behöver man inget annat med sig än sin toalettväska, telefonladdare o pengar. Resten hinner pappan nog ta dit innan man ska hem.

Sist hade jag inget packat, när vattnet gick så plockade jag ihop toalettväskan, byteskläder mm. Två viktiga saker glömde vi: mobilladdare o snus. Snuset blev ett problem, vi åkte in söndag kväll, men barnen föddes på natten till tisdag. Eftersom vi bor i Finland finns snus inte att köpas i affärer elller vid sjukhuset. Men vi hade en snäll bekant som bodde en halvtimme från sjukhuset som kom och levererade en burk till bb. Så det löste sig

I år har jag tänkt ta med mig egna kläder till förlosdningssal o bb, så blir så småningom till att packa. Ner i väskan åker också ett par mammabyxor o jumper samt underkläder att åka hem i. Byteströja åt maken ifall han igen får blod på sig. Samt förstås telefonladdare o kameraladdare.

Bebiskläder o babyskydd får maken plocka ihop tills han hämtar oss (räknar med att vara nån dag på bb)

Mat tar jag inte med, finns kiosk på sjukhuset, och sist fick vi så mycket saft o annat jag ville ha på bb att det räckte mer än väl.

I handväskan har jag alltid kamera o rådgivningskortet, så hamnar jag åka in när jag inte är hemma nära bb-väskan så kommer de åtminstone med, och det klarar jag mig faktiskt på.
    hehe ok men det är 40 min att kör till sjukhuset :P kanske bättre förberedd i väska vet inte hehe är bara suprernervös om jag packat ner :O :D 
  • Tokfrans
    Normalt att ha ont i hela magen och lite bak i ryggen på vänster sida? har de nu, i runt en halvtimme snart en timme, vet inte om de beror på att jag tog ett glas druckit mjölk (laktosintolerant) eller om de är nått annat?
    Tänkte om de med kan va ett tecken på att de är dax?

Har badat men ingen effekt eller Alvedonen heller.
  • Fru Persson
    Tokfrans skrev 2013-12-18 00:01:54 följande:
    Normalt att ha ont i hela magen och lite bak i ryggen på vänster sida? har de nu, i runt en halvtimme snart en timme, vet inte om de beror på att jag tog ett glas druckit mjölk (laktosintolerant) eller om de är nått annat?
    Tänkte om de med kan va ett tecken på att de är dax?

Har badat men ingen effekt eller Alvedonen heller.
    Brukar du reagera så på ett glas mjölk?
    Håller tummarna för att det var/är bebis på gång, kanske har han redan kommit :)
  • Tokfrans
    Kramardig skrev 2013-12-18 10:13:26 följande:
    Hur är det nu Tokfrans?
    Fru Persson skrev 2013-12-18 10:48:13 följande:
    Brukar du reagera så på ett glas mjölk?
    Håller tummarna för att det var/är bebis på gång, kanske har han redan kommit :)
    Nu är de bra lite öm nu bara, ringde in och dom sa att de kam va en blandning mellan reaktionen på mjölken och en värk, men om de fortsätter så ska jag åka in, men som tur va så gick de över, men hade värkar hela natten likt förbannat igen, börjar bli trött på detta, vill att han ska komma efter nyår inte innan! :P

Svar på tråden BF januari 2014