• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • mammatillE11

Fler som har lika som jag då. Sitter nu i soffan med förvärkarna som är som värst kvällstid, känns som jobbig mensverk. Hoppas bebis stanna till efter nyår, men jobbigt att gå med sånna här förvärkar i några veckor till:/

• Sunnza
    Burberry skrev 2013-12-19 19:55:54 följande:
    SF-måttet är ju det mått bm mäter när hon mäter magen, från livmoderns nedre kant till övre. Tar inte alla bm det på varje besök från ca vecka 20?
    jaaa nu fatta jag haha :D mage måttet... gjorde det alltid varje gång besök hos barnsmorsa hehe vad dum jag är ;p 
  • Kramardig

Idag fick vi hem barnvagnen, en Kronan duo s! Än så länge är vi riktigt nöjda men vi förstår inte riktigt varför vi ska ha en vagn, vi ska väl inte få en bebis? ;)

Idag köpte jag klänningen jag ska ha på julafton. Det är inte det lättaste att hitta när man är höggravid precis men konstigt nog satt den riktigt bra!

Jag beställde tidigare en gravidklänning som jag tänkte ha till julen men den satt inte alls fint på mig. Magen var nog för stor, blev inget fint fall.

Hur går det för er? Planerat att ha nå speciella kläder?

• Aadomeniqe

Hallå alla vackra gravida..

har börjat känna av att herrn borrar ner med huvudet..o känner en stickande känsla som gör skit ont.. något som har samma problem ?

• Allinrep
    Kramardig skrev 2013-12-19 23:55:06 följande:
    Idag fick vi hem barnvagnen, en Kronan duo s! Än så länge är vi riktigt nöjda men vi förstår inte riktigt varför vi ska ha en vagn, vi ska väl inte få en bebis? ;)
    Förstår vad du menar, känns så overkligt att se vagn och balja och vagga och stol och alla andra bebissaker överallt. Det är ju en helt vanlig dag i övrigt, känner mig inte alls som en förälder än. Bebisen är så snäll i magen att den verkar vara nöjd med att stanna hela vägen fram tills BF i alla fall. Den sparkar och bökar och jag får enkla sammandragningar några gånger om dagen, men ingenting som gör ont.
    Väntar första barnet 20 januari 2014.
  • Sunnza
    Aadomeniqe skrev 2013-12-20 10:04:48 följande:
    Hallå alla vackra gravida..

har börjat känna av att herrn borrar ner med huvudet..o känner en stickande känsla som gör skit ont.. något som har samma problem ?
    jag har ont nere också... 
  • HimmelHav

Är också i v 36 (går in i 37 imorrn) och har känt det där borrandet ett par veckor! Det trycks liksom nedåt, känns tungt. Men ta det positivt, det betyder M stor sannolikhet att bebisen har huvudet neråt

• Sunnza

har varit hos barnsmorsa nyss, jag fick chock över att jag är 100kg nu :O :( 

• Tokfrans
    Sunnza skrev 2013-12-20 14:38:38 följande:
    har varit hos barnsmorsa nyss, jag fick chock över att jag är 100kg nu :O :( 
    förstår chocken :) väger 72kg nu och more to go, aldrig vägt över 65 innan
  • Mantra

Börjar faktiskt bli ordning här med :) babynestet kom idag, och vår bugaboo donkey står ny och fin i hallen. Har köpt hem blöjor och några tetra med ersättning i värsta fall. Bb väskan är delvis packad. Ska sätta in babyskyddet i bilen snart

Svar på tråden BF januari 2014