• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Sunnza
    Tokfrans skrev 2013-12-20 14:40:11 följande:
    förstår chocken :) väger 72kg nu och more to go, aldrig vägt över 65 innan

jag har aldrig varit 100kg förut :O det är mitt tredja gravid ju ...

mådde dålig nu :( känner mig som jag är FETT fats jag är bara gravid :/ .... hoppas att jag bli inte tjock efter född :O ! har aldrig vägt över 78kg ju .... 

• Tokfrans
    Sunnza skrev 2013-12-20 16:04:29 följande:

jag har aldrig varit 100kg förut :O det är mitt tredja gravid ju ...

mådde dålig nu :( känner mig som jag är FETT fats jag är bara gravid :/ .... hoppas att jag bli inte tjock efter född :O ! har aldrig vägt över 78kg ju .... 

men du är ju inte tjock de är ju med blandning av vikten från bebbe samt vattnet i kroppen :)
    Lär går bort efter, annars är de bara att gå massa långa promenader med bebbe sen efter födseln. 
    Min mamma gick ner som fan på bara de.
  • Sunnza
    Tokfrans skrev 2013-12-20 16:08:14 följande:
    men du är ju inte tjock de är ju med blandning av vikten från bebbe samt vattnet i kroppen :)
    Lär går bort efter, annars är de bara att gå massa långa promenader med bebbe sen efter födseln. 
    Min mamma gick ner som fan på bara de.

hehe ok :) jag tycker synd om min sambo har TJOCK flickvän hehe menade ej illt ;) 

han sa att jag är ändå söt spelar ingen roll hehe men jag är ju van vid smal .. ja jag får gå lång promenad efter född ;) 

otrolig att jag sov alltid ifrån 22-23 tid på kvällen tills 4 på dag men ibland lite tidigt om jag måste till barnsmorsa eller handlat mat eller något, har aldrig ÄLSKAT sova hela tiden hehe :) 

• debbie85

Hej allihop! Om det är någon här som tänkt att föda med hjälp av Dyktekniken/Susanna Helis verktyg så vill jag bara berätta att jag skrivit ihop ett dokument med en lathund (som man kan skriva ut och ta med till förlossningen för att partner/vän/doula/barnmorska/undersköterska ska kunna läsa och lära sig hur dom ska stötta). Är ni intresserade av denna så skicka ett PM.
    Sedan har jag ett annat dokument med förlossningsberättelser/erfarenheter från "dyktrådarna" om någon vill ha för att läsa. Dessa är verkligen inga skräckhistorier, tvärtom mycket inspirerande. Det kan var riktigt häftigt att föda barn, t.o.m njutningsfullt! Googla orgasmic birth får ni se. Glad

28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som väntar sitt första barn tillsammans med fästman. BF 140106. <3
  • Josefine02

Har läst föda utan rädsla och kommer gå utifrån den boken. Sjukt bra! Förlossningens bibel! Du får gärna pm:a mig den lathunden! :)

• debbie85
    Josefine02 skrev 2013-12-20 22:17:40 följande:
    Har läst föda utan rädsla och kommer gå utifrån den boken. Sjukt bra! Förlossningens bibel! Du får gärna pm:a mig den lathunden! :)

Härligt att du också gillar boken! Skickar ett PM till dig.
    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som väntar sitt första barn tillsammans med fästman. BF 140106. <3
  • Burberry

Verkar många här som tänker föda utan smärtlindring. Är jag den enda som tänker typ ta all smärtlindring jag bara kan få? Har egentligen väldigt hög smärttröskel normalt, men ser liksom ingen vits med att ha ont i "onödan".

Sist blev det (under en 17h förlossning) smärtmedicin, paraceruical bedövning, epidural bedövning.

Det enda jag inte då ville prova - och inte nu heller- var lustgas. Vet inte riktigt varför, känns bara inte som min grej.

• S1982
    Burberry skrev 2013-12-21 10:05:21 följande:

Verkar många här som tänker föda utan smärtlindring. Är jag den enda som tänker typ ta all smärtlindring jag bara kan få? Har egentligen väldigt hög smärttröskel normalt, men ser liksom ingen vits med att ha ont i "onödan".

Sist blev det (under en 17h förlossning) smärtmedicin, paraceruical bedövning, epidural bedövning.

Det enda jag inte då ville prova - och inte nu heller- var lustgas. Vet inte riktigt varför, känns bara inte som min grej.

Under min förlossning så hade jag endast bestämt att jag absolut inte ville ha sterila kvaddlar, annars så var jag öppen för barnmorskornas förslag.

Det slutade med att jag provade lustgas, inget för mig den gången och sedan epidural, underbart tyckte jag då.

Så denna gång kommer jag gå med samma inställning till förlossningen, att jag är öppen för förslag helt enkelt :)
  • Fru Persson

Är också öppen för förslag, vill inte binda mig vid något tankesätt alla förlossningar är ju så olika. Dock skulle jag troligen aldrig använda mig av epidural.

Förra gången hittade jag andningen och behövde inte annat förrän dem sista två timmarna av sju och då hjälpte lustgasen.

Svar på tråden BF januari 2014