• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Tokfrans

Go Jul på er gummor! Hoppas ni får en fin jul trots ingen snö! {#emotions_dlg.flower}
    Nu blir de alkoholfri glögg! Solig

• HimmelHav

God jul!! Gott med julmat men dåligt med plats för det i magen inga sparkar längre, mer slow motion-rörelser nu. Det är så trångt och tungt nu, som du säger, skönt att det bara är 1v kvar tills det är ok med nedsläpp! Är iof beräknad till 17e men konstigare saker har hänt än barn som föds 18 dar tidigt!

• mammatillE11

Hoppas alla haft en bra julafton!:) ja nu är det inte länge kvar förrän ny månad, bebismånad! Som ni säger så hoppas även vi på en 2014 bebis och inte en under mellandagarna. Min barnmorska sa däremot på kontrollen i torsdags att hon inte trodde jag skulle hinna gå in i nästa år innan bebis är här, hoppas hon har fel trots mycket förvärkar och att bebisen ligger långt ner.

• Sunnza

God jul =) har diarré mage :/ .... och hade förvärkar igårnatt.. men nu lugnt..han sparkar vild otroligt... 

• syskonlängtan14

God fortsättning! Ja hoppas att dem stannar. De är ju bara en vecka kvar. HimmelHav är vi beräknade till samma dag då. Säger som du 17 dagar tidigare har ju hänt. ;)

Att de är så nära nu? Längtar!

• kallemaja

6 dagar kvar till nyår! Ingen som har känningar än? Jag har mycket förvärkar men är beräknad till den 15:e. Vilka datum har ni? Vi kan väl uppdatera varandra lite...:)

• Veronica76
    kallemaja skrev 2013-12-25 14:13:51 följande:

6 dagar kvar till nyår! Ingen som har känningar än? Jag har mycket förvärkar men är beräknad till den 15:e. Vilka datum har ni? Vi kan väl uppdatera varandra lite...:)

Har oxå mycket förvärkar sen en vecka tbx, inget jag hade förra gången så det är jobbigt. Beräknad den 7/1.
  • Tokfrans
    kallemaja skrev 2013-12-25 14:13:51 följande:
    Haft massa förvärkar och några riktigt kraftiga sen en vecka tillbaka, bf 30/1 så vem vet, han kanske vill komma tidigare :P
  • Burberry

Jag har ju bf först 20.1; inga förvärkar.

Tror spontant inte bebis går värst över tiden, men räknar helt kallt med att den inte kommer för tidigt heller. Mår fortfarande suveränt, ja med undantag för en bihåleinflammation jag lyckats få igen.

Gissar bebis föds typ bf +- en vecka, max -2veckor.

Kan inte heller påstå jag väntar o längtar, njuter nu av julen o lugnet före när större barnen har jullov o vi får sova hur länge vi vill. Allt har sin tid. Bebis kommer sen när den är redo, och ju närmare bf desto bättre, så är den helt redo för livet utanför magen.

Men förstår ni med bf i början av månaden börjar bli spända o förväntansfulla, är ju fullgånget barn fast föds 2v före bf och helt inom normala förväntade bf-dagarna.

Svar på tråden BF januari 2014