• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kattamaja
    kallemaja skrev 2013-12-25 14:13:51 följande:
    6 dagar kvar till nyår! Ingen som har känningar än? Jag har mycket förvärkar men är beräknad till den 15:e. Vilka datum har ni? Vi kan väl uppdatera varandra lite...:)

Jag har haft förvärkar sedan Lucia, och riktigt kraftiga sedan i lördags. (Har bf 31/12) Har varit in på förlossningen idag för misstänkt vattenavgång, de var själva osäkra, men efter mycket dividerande och kläm och känn bestämde de för att betrakta det som att vattnet gått. Ska tillbaka imorgon om det inte startat av sig själv innan. Har värkar nu, men de gör inte "förlossningsont".
  • Burberry
    Kattamaja skrev 2013-12-25 16:52:53 följande:

Jag har haft förvärkar sedan Lucia, och riktigt kraftiga sedan i lördags. (Har bf 31/12) Har varit in på förlossningen idag för misstänkt vattenavgång, de var själva osäkra, men efter mycket dividerande och kläm och känn bestämde de för att betrakta det som att vattnet gått. Ska tillbaka imorgon om det inte startat av sig själv innan. Har värkar nu, men de gör inte "förlossningsont".
    Lycka till!
  • Sunnza
    Burberry skrev 2013-12-25 15:17:33 följande:
    Jag har ju bf först 20.1; inga förvärkar.

Tror spontant inte bebis går värst över tiden, men räknar helt kallt med att den inte kommer för tidigt heller. Mår fortfarande suveränt, ja med undantag för en bihåleinflammation jag lyckats få igen.

Gissar bebis föds typ bf +- en vecka, max -2veckor.

Kan inte heller påstå jag väntar o längtar, njuter nu av julen o lugnet före när större barnen har jullov o vi får sova hur länge vi vill. Allt har sin tid. Bebis kommer sen när den är redo, och ju närmare bf desto bättre, så är den helt redo för livet utanför magen.

Men förstår ni med bf i början av månaden börjar bli spända o förväntansfulla, är ju fullgånget barn fast föds 2v före bf och helt inom normala förväntade bf-dagarna.
    har oxå bf 20 jan :)
  • Josefine02

Har bf 28 jan. Hade först 6 jan men blev flyttad nästan 3 veckor. Förstår dock inte hur ;) Har också förvärkar varje dag men jag vet inte om det känns direkt nära ännu. Första barnet. Läääskigt!

• 84Johanna

50/56 kläder tvättat check!
    Förlossningsbrev skrivet check!
    Köpt miniblöjor check!
    Köpt ersättning check!
    packat bbväskan
    tagit fram vagnen och snyggat till den
    kokt flaskor

och mycket mycket mer kvar...

• Josefine02

Jag upplever mina förvärkar som ganska kraftig mensvärk under någon minut? Eller hur känner ni andra?

• syskonlängtan14

Drar magen ihop sig? Kanske är de jag har fast jag förknippa de med typ gaser? Har typ varit förstoppad hela grav till att magen börjat komma igång sakta men säkert men får som mensvärk ibland och de har jag trott berott på magen... Fast jag kanske bara tolkar för mycket nu. För de hade inte gjort något så bebben kan börja fixera sig och förbereda sig ;)

Svar på tråden BF januari 2014