• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • kokobell
    syskonlängtan14 skrev 2013-12-26 20:25:53 följande:
    Jag blir galen. försökt hitta en bra tröjja och en tjysst vardagsklänning som är smidiga att amma i. Hittar inga :( Med sonen fanns de ju massvis av bra modeller men de är väl ur modet nu... Sen amningslinne? Vilka har ni andra köpt om ni har Hms eller Lindex?
    jag har köpt två "magtröjor" på hm, det är visst inne nu och passar superbra över ett amningslinne. bara att hasa upp och hyska av linnet när man ska amma! vardagsklänning, i wish... jag söker också. amningslinnen köper jag från lindex, de är lite större över bysten vilket passar mig bra. tycker de flesta amningstopar och linnen är anpassade för ganska liten byst... jag har en enorm hylla för närvarande :) och så kombinerar jag med "sportbehå" från glammom, de är jättesköna att hasa omkring i hemma om inte amningslinnet ger tillräckligt med stöd.
  • syskonlängtan14

förlåt om jag är korkad men magtröjja? 

Är amningslinnet från lindex kort? Skulle vilja ha ett som går ner lite mer över halva rumpan i alla fall. Inte lite krav man har ;) haha men de var de jag inte gillade med hm förra gången att de var så korta i midjan. 

• Burberry
    Kattamaja skrev 2013-12-26 18:40:56 följande:
    Igårkväll kom vår lille kille. Det gick fort, och vi är lite trötta, men annars mår vi bra!

Grattis!
  • englasmamma86
    Igårkväll kom vår lille kille. Det gick fort, och vi är lite trötta, men annars mår vi bra!

Grattis :)
  • Sunnza
    grattis :D 
  • Josefine02

Grattis kattamaja! :)

Sitter nu och dricker min första kopp med 100%igt hallonbladste! :))) Någon annan som upplever att förvärkar bara kommer när man ligger stilla? Jag har massor på nätterna. Inatt hade jag nog 5 st på raken inom 10 min!

• kokobell
    syskonlängtan14 skrev 2013-12-26 21:03:28 följande:
    förlåt om jag är korkad men magtröjja? 

Är amningslinnet från lindex kort? Skulle vilja ha ett som går ner lite mer över halva rumpan i alla fall. Inte lite krav man har ;) haha men de var de jag inte gillade med hm förra gången att de var så korta i midjan. 
    ja alltså en tröja som är kort, räcker inte ner till midjan och visar magen om man är typ tonåring och/eller tycker det är snyggt att visa magen hela tiden. men jag har linnen under som sagt. är då lättare att bara dra upp över bysten än en vanlig tröja. som man gärna vill ha längre än midjehöjd ja... lindex linnen tycker jag är långa, halva rumpan på mig! 
  • syskonlängtan14

Åhh nu fattar jag. Jag stod och höll i sådana igår men de var för lång kö så då får jag in och försöka hitta dem igen helt enkelt

• Sunnza

jag fick diarré igárnatt och förvärkar och värkar på ben också.. det gär så ont, trodde att jag skulle föda men det går över efter flera timmar ...

• Fru Persson
    Åh grattis!

Själv är här inga tecken på bebis, men hade helst sett att den stannar inne tills 10/1, har bara tvättat kläderna inget annat är gjort så jag kanske borde börja fixa lite :)

Kanske borde ta en kik på amningslinnen, det låter smidigt, hade inga såna när sonen föddes men nu när jag tänker efter vet jag inte riktigt vad jag hade på mig....
Svar på tråden BF januari 2014