• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Patricia1984

Sammandragningarna för mig känns som ett sug från magen och inblandade ett tryck mot rumpan. Magen blir hård och ibland sne. Tex rumpan som sticker ut på ena sidan.

• 84Johanna

Jag har haft känningar två gånger idag och jag hoppas innerligt att den stannar över nyår. Jag har sexvägrat i flera veckor nu bara för att jag inte vill att något ska starta så jag får nog släppa till vid tolvslaget =)

• Madfih072

Idag har jag och mannen min varit inne på förlossningen hela dagen. Har inte känt bebis sedan i fredagskväll och är på besök i Skåne (bor i Örebro) så både sjukhuset i Örebro och Kristianstad sa till oss att åka in. Bebis mådde bra, fick göra ctg och ultraljud. Nu till min fråga. Enligt ägglossning så räknade jag ut att vi har BF ca 14 februari, men enligt Rul den 28 februari. Nu sa hon som gjorde ultraljudet att bebis uppskattas väga 2,1 kg, som i vecka 34 (fast vi är bara i vecka 32). Tror ni att jag hade rätt från början och att BF är tidigare eller är det en stor bebis? Spännande värre!

• syskonlängtan14
    84Johanna skrev 2013-12-29 14:13:40 följande:
    Hur märkte du det?
    Den har inte gått bort helt men de syns på ändring av flytningskarraktär (äckel risk I know). De blir lite segare och tjockare sen när slemproppen går helt är den oftast helt brun så att säga. Min var lite färgad bara men normalt igen nu så vi får se om mer ska bort så att säga...
  • HimmelHav

Attans. Då har nog min propp också börjat gå. Har väldigt sega flytningar! Och ett par ggr har det blivit som en extra bula under magen... Det kommer garanterat bli tidigare än 17e!!

• Tokis

Oj längesen jag var här giter inte lösa tillbaka! Jag är mest i grupper på Facebook! Grattis ni som fått bebisar!!

• syskonlängtan14
    HimmelHav skrev 2013-12-29 21:41:06 följande:
    Attans. Då har nog min propp också börjat gå. Har väldigt sega flytningar! Och ett par ggr har det blivit som en extra bula under magen... Det kommer garanterat bli tidigare än 17e!!
    Ja de är ju de där med proppen. De är ju så svårt att veta men läste om de lite igårkväll sen och då brukar den visst inte vara brun utan vit/svagt rosa/lite blod strimlor. Men vill minnas från förra grav att min var lite brunfärgad... Om de är proppen så kommer förlossningen vanligtsvis 1-7 dagar efter men kan dröjja längre också...
  • Burberry

Vecka 37+0 idag, besök hos BM.

Gått upp mycket, väger nu lika mycket som när jag födde tvillingarna (79,5 kg, vikt före graviditet 65 kg). Gillar inte det, även om BM inte verkar se det som något problem.

Urinprov inte bra, leuc + och u-gluc 2+. Fick ordet att vila 1h/2ggr per dag - inte särskillt lockande för mig som är van att vara igång hela tiden. Samt måste undvika allt salt. Fingrarna börjat svullna, fick order om att ta bort alla ringar genast. Har 8 ringar jag alltid bär på mig, kommer att känna mig så naken om jag tar bort dem. Men inte heller kul om de måste klippa av dem..

Annars allt ok, sf mått nu 31.

Lider tydligen igen av barnvagnsshoppingbehov.. Har ju redan 2 vagnar till bebis (ny Stokke Scoot o beg. Kombivagn för promenader) samt 5 vagnar till tvillingarna. Men kände ändå akut behov av en till resevagn, en Babyzen Yoyo med vit ram o svart klädsel. Såg de fanns på rea nu just, hann redan plocka fram kreditkortet innan jag insåg alla färger utom rosa o röd o blå var slutsålda överallt. Och antagligen kommer inga nya innan nya versionen lanseras i februari. Frustrerande, vill ju ha den genast, trots att jag inte behöver den förrän till sommaren när bebis är 6 månader. Knäpp, jotack jag vet!

Det var väl dagens gnäll det..

Inte länge till 2014 nu, och tills vi har våra små här!

• Allinrep
    Burberry skrev 2013-12-30 13:12:44 följande:
    Lider tydligen igen av barnvagnsshoppingbehov.. Har ju redan 2 vagnar till bebis (ny Stokke Scoot o beg. Kombivagn för promenader) samt 5 vagnar till tvillingarna. Men kände ändå akut behov av en till resevagn, en Babyzen Yoyo med vit ram o svart klädsel. Såg de fanns på rea nu just, hann redan plocka fram kreditkortet innan jag insåg alla färger utom rosa o röd o blå var slutsålda överallt. Och antagligen kommer inga nya innan nya versionen lanseras i februari. Frustrerande, vill ju ha den genast, trots att jag inte behöver den förrän till sommaren när bebis är 6 månader. Knäpp, jotack jag vet!

Det var väl dagens gnäll det..

Inte länge till 2014 nu, och tills vi har våra små här!

Haha, det var inte få barnvagnar. Vi bor så trångt att det är svårt att få plats med den en vagn vi har. Den står just nu i köket (rummet närmast hallen) och blockerar tillgång till både halva köksbordet och väggen av bokhyllor. Var vi ska ställa vaggan är fortfarande oklart, och så har släkten skänkt oss en babysitter (nån typ av stol alltså) också, var nu den ska få plats.
    Väntar första barnet 20 januari 2014.
  • syskonlängtan14

Ja de där med vagn är ju sååå kul. Men har en sambo som håller hårt i kortet ;) haha skulle vilja ha en singelvagn också för ensampromenader med bebisen meeeen sambon tycker inte som mig riktigt. Vänta tills han ska ut och gå ensam med bebben med en stor vagn ;) Då får jag nog min vilja genom.

Jag har fått nått shoppingbehov på alla bebissaker nu... så idag handlar brodern ett babygym åt mig som jag skulle klara mig utan innan hehe... Sen vill jag ha allt nytt helt plötsligt. Helt nya kläder och nya sängkläder. Så de blev en tur till babyproffsen för att köpa sängkläder... och vill säga 20% gör inte mycket på de. Sen fick även bebben en gosehund som ska vänta i spjälsängen. Sonen hade en kanin plus snutte och filt så de måste ju denna också ha...

Svar på tråden BF januari 2014