• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • syskonlängtan14

Här stryks de för fullt alla lakan och kläder så nu är snart garderoben påfylls. sen är allt i vagnen babysittrar babynest och sängkläder tvättade. I slutet på veckan ska spjälsängen upp när julen åker ut. Börjar kännas lite stressigt nu. Sen är de den där bb väskan... Den är helt opackad så den får jag väl packa på nyårsdagen för då är bebis välkommen ;) 

Annars märkte jag idag att slemproppen börjar nog lösas upp. Säger ju inte så mycket meeeeen betyder i alla fall att kroppen förbereder sig :)

• Mantra

Gjorde klart spjälsängen igår med babynestet och allt. Fick hem nya åkpåsen från elodie details till åsnan oxå, som står redo i duo i hallen

• Tokfrans

Här flyttas de för fullt till den nya lägenheten, hoppas jag inte startar nått bara! ^^
    Drömde att min slempropp gick och vakna i panik haha. Va så verkligt..

• 84Johanna
    syskonlängtan14 skrev 2013-12-29 12:48:07 följande:
    Här stryks de för fullt alla lakan och kläder så nu är snart garderoben påfylls. sen är allt i vagnen babysittrar babynest och sängkläder tvättade. I slutet på veckan ska spjälsängen upp när julen åker ut. Börjar kännas lite stressigt nu. Sen är de den där bb väskan... Den är helt opackad så den får jag väl packa på nyårsdagen för då är bebis välkommen ;) 

Annars märkte jag idag att slemproppen börjar nog lösas upp. Säger ju inte så mycket meeeeen betyder i alla fall att kroppen förbereder sig :)
    Hur märkte du det?
  • c4trin

Bäddade vagnen här hemma igår, mysigt blev de! Nu e de bara 2,5 dagar kvar sen kan vi slappna av o hoppas på att bebis vill titta ut! Skräckblandad förtjusning de där med att de börjar närma sig BF o han räknas som färdigbakad redan nu.

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • HimmelHav

Åh sega dagar. Försöker att bara sitta men det är så tråkigt!! Bläh. Har känt riktigt tryck neråt och borrningar av inte denna världen så bäst att ta det säkra före det osäkra. C4trine, som du säger, 2,5 to go...

• mammatillE11
    Tokfrans skrev 2013-12-29 13:28:46 följande:

Här flyttas de för fullt till den nya lägenheten, hoppas jag inte startar nått bara! ^^
    Drömde att min slempropp gick och vakna i panik haha. Va så verkligt..

Precis så gjorde jag förra graviditeten, flyttade alltså. Var i full färd med att packa ihop lägenheten och då kom dottern två dagar innan vi fick tillträde till huset. En vecka innan BF och allt var nerpackat i kartonger;)

Hoppas ni kommer i ordning innan bebis tittar ut!:)
  • tulip79

Hur o var känns era sammandragningar? Antar att det jag känner när det spänner till i nedre magen, ungefär mellan höfterna. Det kan även svida till lite snabbt i samband med värken. Har bf 6 jan.

• Sante
    HimmelHav skrev 2013-12-29 17:14:39 följande:

Åh sega dagar. Försöker att bara sitta men det är så tråkigt!! Bläh. Har känt riktigt tryck neråt och borrningar av inte denna världen så bäst att ta det säkra före det osäkra. C4trine, som du säger, 2,5 to go...

Samma här!! Har varit parkerad i soffan hela dagen. Med exakt samma känsla som du ett otroligt borrande neråt som gör galet ont. Men jag har kört med vetekudde o de har hjälpt endel. Men rumpan somnar ju typ haha. Tog mig nyss en dusch iaf så gick några minuter hehe. Jag har bf 2.e så jag hoppas hoppas. Har bm besök imorgon också så får vi se va hon säger/tror :)
  • Mantra

Sist gick slemproppen lite då och då i lite mer än en vecka. Inget sånt ännu.. Sammandragningarna känns för mig som att man tappar luften lite, och magen blir stenhård, tryck neråt och lite smärta långt ner som liksom ilar neråt..

Svar på tråden BF januari 2014