• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Sulvi

Jag tog ett rejält skutt i sf måttet men sist jag var hos bm så hade det stannat av igen. Funderade inte så mycket mer på det då hon sa att det var normalt?

• S1982
    Sulvi skrev 2013-12-30 19:13:31 följande:

Jag tog ett rejält skutt i sf måttet men sist jag var hos bm så hade det stannat av igen. Funderade inte så mycket mer på det då hon sa att det var normalt?

Jag blev mest så fundersam då barnmorskan verkade fundersam, annars hade jag nog inte tänkt så mycket på det. Nytt UL den 7/1 så jag får väl fråga läkaren då.
  • Madicken01
    84Johanna skrev 2013-12-30 15:15:45 följande:
    Men dottern pillade jag och sen gick vattnet nån dag senare. Det är värt att prova igen känner jag =)

Ursäkta en okunnig ;) men hur går man tillväga? Kan man nå den själv? Finns det någon risk att göra så?
  • 84Johanna
    Madicken01 skrev 2013-12-30 19:24:56 följande:

Ursäkta en okunnig ;) men hur går man tillväga? Kan man nå den själv? Finns det någon risk att göra så?
    Om du sätter dig på huk så känner du livmodermunnen (heter det så?) det är där i som slemmisen sitter. var noga med att tvätta och sprita händerna innan.
  • Fiskflundran

Var på bm besök idag och den hade fixerat sig. Är i v 36+4 andra barnet..

Har din fixerat sig kallemaja?

• Kramardig

Vad spännande och roligt det är att läsa här!

Vi har tagit det väldigt lugnt på sexfronten nu ett tag bara för att jag och sambon har fått för oss att bebis kanske kommer tidigare då. Men på onsdag är det fritt fram igen! ;)

Svärmor ringde igår för att kolla så vi imte har farit in haha. Hon var nämligen den första som sambon ringde när vi fick sonen så hon måste vara himla nervös nu.

På torsdag har jag tid hos bm igen, får se om bebisen har fixerat sig eller om huvudet fortfarande är rörligt. Jag är rätt säker på att det inte kommer sätta igång före onsdag och jag kommer säkert gå över flera dagar som med sonen.. jobbigt!

• S1982
    kallemaja skrev 2013-12-30 21:01:15 följande:

Har era bebisar fixerat sig? Vilken vecla är ni i nu?

35+0 liten ligger i bäcken men ej fixerad, andra barnet.
  • Madicken01

Har varit fixerad sedan v.33 vilket är tidigt med tanke på att det är barn nr 2. Är i v.37+3 nu.

Svar på tråden BF januari 2014