• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Sulvi

Visst är det roligt att handla babygrejjer! Har två flickor sen innan och väntar nu en pojke och vi skulle dessutom inte ha fler barn så nu får jag köpa allt nytt

Har 18 dagar kvar till beräknad födsel, kroppen lurar mig nog till att tro att han vill komma tidigare... Konstanta sammandragningar men jag vågar inte hoppas då mina flickor kom långt efter BF :-/

• 84Johanna

jag ska börja pilla på min slemmis på onsdag morgon =)

Det dära med vagn...jag vill ha en syskonvagn men mannen anser att det är onödigt. han tycker det räcker med ståbräda till treåringen...jaja..vi får väl se vem som vinner.

• Sulvi

Aha, gjorde en hinnsvepning hos barnmorskan och efter 30min satte värkarna igång varav 5 timmar efter det var hon född. Så man kanske ska pilla lite själv då

• Mantra

Är oxå hopplös barnvagnsnörd! Får bara ha två vagnar för sambon, annars tycker han det blir trångt här.. Så nu har vi en kronan sulky till tvååringen och en donkey till bebis , som även kan bli syskonvagn då :) köpte den i duo. Så praktiskt ned en vagn som kan bli både duo och mono!

• syskonlängtan14

Mantra: Ja donkeyn måste vara den utlimata vagnen till barn nr 2,3,4 eller vilken ordning de är. Men vi blev för snåla helt ärligt. Så jag är helt klart avundsjuk på den. 

• S1982

Jag har bf 3/2, blir möjligen tidigare och idag hos Bm så hade mitt sf-mått tagit ett skutt upp och ligger nu helt plötsligt högt. Är i v35+0 (36) och sf mått 36, vad kan detta innebära? Stort barn? Kan tillägga att vi gör UL varje månad där bebis varit helt normal enligt läkare, men det är ju iof en uppskattning. Detta är vårt andra barn.

• syskonlängtan14

Kan inte de beror på hur barnet ligger i magen. Kanske har den lagt sig lite mer ytligt. Meeen de är bara en ren skär gissning

Svar på tråden BF januari 2014