• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • HimmelHav

Grattis alla blivande mammor! Nu får vi 2014-modeller från och med nu!! Det var det vi önskade

• c4trin
    HimmelHav skrev 2014-01-01 07:40:25 följande:
    Grattis alla blivande mammor! Nu får vi 2014-modeller från och med nu!! Det var det vi önskade
    Ja, helt underbart att kunna slappna av lite nu ;)

21 dagar till BF men nu får han gärna komma när som!! =)
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Sunnza
    84Johanna skrev 2014-01-01 07:47:23 följande:
    Jag har bf den 27:e jan. Så det är ett tag till. Men dottern för född 5 veckor förtidigt så jag hoppas att denna är lite tidigare också =)
    min dotter föddes 5 veckor tidigt också :) och andra son 3 veckor tidigt :) 
  • LinaThulin

BF på lördag ! 3 dagar kvar ! Helt sjukt !
    Känns dock fortfarande som en evighet innan vi får träffa vår skrutt. Jag är så sjukt rastlös här hemma. Och att det är helger hela tiden gör inte saken bättre. Hade det vart vardag så hade ju livet ändå flutit på lite och kanske gått lite fortare.

Annars har jag massor av förvärkar och har haft det rätt länge, så det är inget som får mig att tro att en förlossning är nära.

Allt är klart till bebis här hemma så jag bara vankar av och an och hoppas det händer nåt snart.

• Sunnza
    LinaThulin skrev 2014-01-01 11:33:22 följande:
    BF på lördag ! 3 dagar kvar ! Helt sjukt !
    Känns dock fortfarande som en evighet innan vi får träffa vår skrutt. Jag är så sjukt rastlös här hemma. Och att det är helger hela tiden gör inte saken bättre. Hade det vart vardag så hade ju livet ändå flutit på lite och kanske gått lite fortare.

Annars har jag massor av förvärkar och har haft det rätt länge, så det är inget som får mig att tro att en förlossning är nära.

Allt är klart till bebis här hemma så jag bara vankar av och an och hoppas det händer nåt snart.
    hoppas att du får snart lilla bebis i din famn :D 
  • Burberry

Nu är bb-väskorna packade här också. Ett handbagage åt mig, och en skötväska åt bebis (som maken endera tar med sig när han kommer och hämtar oss / får ligga i bilen tills vi behöver den). Åt bebis packade jag body, tights, sparkdräkt, mössa, sockor o vantar i två omgångar, en i storlek 50, en i 56. Samt en vinteroveroll. Babyskyddet monterar maken när han hämtar oss.

Här hemma kvarstår i princip bara att diska o koka nappflaskorna, samt köpa lite mera ersättning. Ja, förutom att hela huset borde städas då förståss.

Tack till er som försökte ge tips på hur jag ska få bort ringarna från svullna fingrar! Tyvärr fungerade det inte, ringarna är kvar ännu Så har någon fler tips så tar jag gärna emot! Isbadet fungerade nästan, fick en ring halvägs av, men på knölen fastnade den o gick inte över. Som tur är har jag inte svullnat mer, så med lite tur får ringarna sitta kvar till (och ifall inga komplikationer tillstöter under) förlossning. Efter förlossning borde ju svullnaden gå ner.

• hundenhubbe

Vändningsförsöket misslyckades och jag fick valet att föda i säte eller snitt. Här i Östersund är dom mycket erfarna av sätesförlossningar och rekommenderade de. Då jag fick veta att mina bäckenmått var bra valde jag därför sätesförlossning. Någon mer som är i samma sits och har sjuk ångest inför valet?

• englasmamma86
    c4trin skrev 2013-12-31 10:09:59 följande:
    Den sista länken va ju bra! Hade redan läst de flesta men de känns som att dessa sätt måste vara en bättre lösning för kroppen =)
    Tack M!!
    varsågod =)
Svar på tråden BF januari 2014