• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • S1982
    hundenhubbe skrev 2014-01-01 14:38:05 följande:

Vändningsförsöket misslyckades och jag fick valet att föda i säte eller snitt. Här i Östersund är dom mycket erfarna av sätesförlossningar och rekommenderade de. Då jag fick veta att mina bäckenmått var bra valde jag därför sätesförlossning. Någon mer som är i samma sits och har sjuk ångest inför valet?

Jag bor också i Östersund och har även jag hört att de är duktiga på sätesförlossningar.
  • Mantra

Jag hade valt att försöka föda i säte eftersom min förra förlossning gick så snabbt och lätt. Är livrädd för snitt personligen..

• syskonlängtan14

Ja nu är bebbarna välkomna

Tänkte igår att imåb ska väskan packas men den står fortfarande opackad.... hmmm har ingen lust att packa den... sååå kanske får jag gå några veckor till... tji får jag om jag står med opackad väska bara. Kanske tar tag i de när sonen lagt sig.

Nån mer som är helt slut i kroppen och huvvet? Säskillt på fm. Skulle laga mat idag men orkade inte ens sitta och steka köttet. Var helt slut! Hur ska man då orka med en förlossning?

• Fiskflundran

Egentligen är det konstigt att kroppen fungerar så att man oftast måste ta sig igenom de sista veckorna med nöd och näppe och vara helt färdig när det är dags att föda sen. Nu, 3 veckor innan är man ju iaf peppad och helt redo att föda! (Iaf jag) så det vore ju mer vettigt tycker jag ;)

• c4trin
    hundenhubbe skrev 2014-01-01 14:38:05 följande:
    Vändningsförsöket misslyckades och jag fick valet att föda i säte eller snitt. Här i Östersund är dom mycket erfarna av sätesförlossningar och rekommenderade de. Då jag fick veta att mina bäckenmått var bra valde jag därför sätesförlossning. Någon mer som är i samma sits och har sjuk ångest inför valet?
    Hoppas verkligen du hittar någon som varit med om samma! Har du hittat någon tråd om de? <3
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • c4trin
    syskonlängtan14 skrev 2014-01-01 18:33:17 följande:
    Tänkte igår att imåb ska väskan packas men den står fortfarande opackad.... hmmm har ingen lust att packa den... sååå kanske får jag gå några veckor till... tji får jag om jag står med opackad väska bara. Kanske tar tag i de när sonen lagt sig.

Nån mer som är helt slut i kroppen och huvvet? Säskillt på fm. Skulle laga mat idag men orkade inte ens sitta och steka köttet. Var helt slut! Hur ska man då orka med en förlossning?
    Ja jag e sjukt slut i både kropp och huvud, får sova på dan för att ens orka med den. Igår orkade jag inte ens vara uppe, tur de "bara" var svågern som va där så jag kunde sova någon timme medans mannen o han tittade på film :)
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Kramardig

För oss känns det som att BF redan varit, bara för att man räknat ner till idag. Men 39+0 idag så det är max 4 veckor (gud vad långt bort) kvar.. här får man gå över 21 dagar!!

• hundenhubbe
    S1982 skrev 2014-01-01 17:08:32 följande:
    Jag bor också i Östersund och har även jag hört att de är duktiga på sätesförlossningar.
    Skönt att de inte bara är jag som inte hört de!
    Mantra skrev 2014-01-01 17:29:46 följande:
    Jag hade valt att försöka föda i säte eftersom min förra förlossning gick så snabbt och lätt. Är livrädd för snitt personligen..

Jag är inte rädd för de men de känns som att de är mycket mer komplikationer med snitt? Någon som gjort snitt?

c4trin skrev 2014-01-01 19:45:57 följande:
    Hoppas verkligen du hittar någon som varit med om samma! Har du hittat någon tråd om de? <3

Nää bara gamla trådar :( Men hittade faktiskt en i en tråd jag följt sen jag blev gravid som ska göra ett vändningsförsök imorgon! Så får se om vi blir i samma sits.

• hundenhubbe
    syskonlängtan14 skrev 2014-01-01 18:33:17 följande:

Jag är helt färdig. Sover och sover hela tiden. Var inte trött i början men nu orkar jag ingenting! Dock kan jag inte sova på nätterna... Men dagarna går utmärkt!
Svar på tråden BF januari 2014