• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Burberry

Yes, nu äntligen fick jag bort ringarna Svullnaden gick (åtminstone tillfälligt) ner efter en timmes promenad med hela familjen (takten två 4,5åringar håller passar bra för en höggravid) och helt undvikit salt i mat och druckit mycket. Lite skinn som lossat kan jag leva med, skönt att fick bort dem utan att klippa. Ni pratar om trötthet; nu börjar jag också känna av den, slog till i julhelgen. Sover dåligt på natten, trött hela dagarna. Det enda som fungerar uppiggande är just promenad. Så det kanske ni kan testa, om ni inte har problem med foglossning. Vet inte om det är den friska luften eller självs motionen, men könner mig betydligt piggare flera timmar efteråt, ptomenader känns betydligt effektivare nu än som ogravid.

• syskonlängtan14
    hundenhubbe skrev 2014-01-01 22:09:09 följande:
    Jag är helt färdig. Sover och sover hela tiden. Var inte trött i början men nu orkar jag ingenting! Dock kan jag inte sova på nätterna... Men dagarna går utmärkt!

Precis... kan inte sova nattetid... så ligger klarvaken just nu och har ångest för att jag inte sover
  • mickmick

Hej!

Ansluter mig nu i sista dagarna.. väntar mitt andra barn, imorgon ska jag till läkaren för att kolla om vi kan få igång bebisen lite. Första barnet kom förra året med ett akut snitt så dom håller noga koll denna gång och jag blir igångsatt om min kropp och bebis tillåter det.. annars blir det ett planerat snitt kring bf.

Lite nervöst inför förlossning eftersom det inte gick så bra sist men känner mig ändå trygg i att man har bättre koll den här gången..

Kul det här ska bli!

• c4trin
    mickmick skrev 2014-01-02 06:22:05 följande:
    Hej!
    Ansluter mig nu i sista dagarna.. väntar mitt andra barn, imorgon ska jag till läkaren för att kolla om vi kan få igång bebisen lite. Första barnet kom förra året med ett akut snitt så dom håller noga koll denna gång och jag blir igångsatt om min kropp och bebis tillåter det.. annars blir det ett planerat snitt kring bf.

Lite nervöst inför förlossning eftersom det inte gick så bra sist men känner mig ändå trygg i att man har bättre koll den här gången..
    Kul det här ska bli!
    Välkommen =D
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Elvinsmamma

Har nu två dagar kvar till bf! Längtar ju sjukt mkt nu när man är så nära men försöker ställa in mig på att jag kommer få gå över! Men tycker det är jätte svårt då man går och tänker att bebis kan komma när som helst!!! Hade havandeskapsförgiftning förra gången så blev igångsatt tre dagar innan bf så detta är det längsta jag gått gravid innan. Dock slutade det med akut snitt men allting gick bra :) Så denna gången hoppas jag på en riktig förlossning!! Har sammandragningar men dom gör inte ont bara lite molande "mensvärk" till och från.. Ååh hoppas h*n kommer snart!! :)

• Oh baby
    hundenhubbe skrev 2014-01-01 14:38:05 följande:
    Vändningsförsöket misslyckades och jag fick valet att föda i säte eller snitt. Här i Östersund är dom mycket erfarna av sätesförlossningar och rekommenderade de. Då jag fick veta att mina bäckenmått var bra valde jag därför sätesförlossning. Någon mer som är i samma sits och har sjuk ångest inför valet?
    Åh svår sits! Jag vet inte riktigt hur jag skulle ställa mig till frågeställningen. Jag vill ju verkligen inte snittas och tycker att det verkar läskigt i sig, så jag skulle nog prova föda i säte och går inte det som planerat kommer de ju snitta dig men mer akut-snitt? Det är läskigt både och. Samtidigt tänker jag att iom att de vet att du föder i säte så kommer de ha ordentlig koll på dig hela tiden och du kanske får mer regelbundna kontroller under förlossningen än under en vanlig förlossning? Lycka till!! {#emotions_dlg.flower}
  • Mymemlan

Har varit kvar här hela tiden, men inte skrivit nått, men läst! :) Nu är det 11 dagar kvar till det beräknade datumet lillebror ska komma. Känns som en evighet. Trött och slut med massa ont jämt. Suck. Foglossning i blygbenet som gör att jag knappt kan vända mig på nätterna och ryggen är tung! Sonen vill ha sin mamma tillbaka och det dåliga samvetet gnager.. Jaja.. Man får ge sig till tåls! 

Hoppas ni haft en bra jul och nyår :) 

• Trean 2014

Hej! Har läst här lite till och från under graviditeten men inte skrivit så mycket, men tänkte att det kunde vara kul att följas åt de sista veckorna/dagarna. Har BF den 6 jan, bara fyra dagar kvar nu alltså. Mycket förvärvar och sammandragningar, men tror ändå att jag kommer att gå över. Gick över med både ettan (4dgr) och tvåan (9dgr). Så denna gång blir det väl igångsättning efter 14 ;). Har faktiskt inte så mycket emot att gå över, avslutade min praktik, sista terminen ssk-utb. I söndags och behöver verkligen vila lite innan bäbis kommer. Plus att jag har några uppgifter klar att fixa innan examen, men ser ut som att jag kommer rå legitimationen i hamn!!
    Ja, den sär tröttheten dagtid känner jag igen, har precis sovit två timmar igen, efter en halvtimmen promenad ute. Sover också som skräp nattetid... Ta hand om er alla! Snart är dom här!

• peach85

Skönt att inte det bara är jag som är helt slut. Vill bara ligga i sängen och göra ingenting! Men svårt när man har en son på 2,5  år=0) 
    Enda trösten är att det faktiskt snart är över!! Har BF den 15e men hoppas och vill att han kommer snart! Någon som tror på något av alla sätta igång förlossningstips som är värt att testa? ;0) 
    Håller tummarna att vi alla snart har våra små knyten i famnen!

• hundenhubbe
    Oh baby skrev 2014-01-02 11:33:19 följande:
    Åh svår sits! Jag vet inte riktigt hur jag skulle ställa mig till frågeställningen. Jag vill ju verkligen inte snittas och tycker att det verkar läskigt i sig, så jag skulle nog prova föda i säte och går inte det som planerat kommer de ju snitta dig men mer akut-snitt? Det är läskigt både och. Samtidigt tänker jag att iom att de vet att du föder i säte så kommer de ha ordentlig koll på dig hela tiden och du kanske får mer regelbundna kontroller under förlossningen än under en vanlig förlossning? Lycka till!! {#emotions_dlg.flower}
    Ja, de är supersvårt! Ifall de händer de minsta lilla som inte är som de ska så blir de akut snitt. Dock blir de ju inte akut akut och inte situationen kräver de. Dom berättade sina rutiner vid sätes. Man har både mer personal och mycket mer undersökningar! Sen har man de största rummet, en läkare där hela tiden och de mest erfarna är inringda. Så på så sätt känns de ju bra :) Tack! Kommer berätta för er hur de gick så vet ni ifall ni hamnar i samma sits någon gång ;) 
Svar på tråden BF januari 2014