• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Allinrep

Hittade vad som såg ut som "snorkråka" i trosskyddet nu, kan det vara lite slempropp kanske? Har haft rikliga flytningar hela graviditeten så det känns som att något kan vara på gång om det byter konsistens nu... Inga förvärkar eller vattenavgång, men igår hade jag ont på ett nytt ställe i ryggen (ner höger) och mådde riktigt illa en stund. Bm sa imorse att bebis inte är fixerad än för huvudet är fortfarande ruckbart. Vad tror ni? Slempropp eller bara flytningar?

Väntar första barnet 20 januari 2014.
  • Kramardig

Spännande tjejer! Hoppas det sätter igång för er. Så roligt att läsa när det händer något.

Allinrep; är du omföderska? Min bm sa att ibland fixerar sig inte bebisen förrän värkarna drar igång för omföderskor :)

• mammatillE11
    Tokfrans skrev 2014-01-03 21:19:45 följande:

här gick lite av slemis, va som manet konstisens med grönt i. jummie.. :P
    Men har börjat få lite ont i nedre delen av magen och snipan och liiiite i ryggen..Är de på g nu eller? :o 

Ååh vad spännande!

Jag hoppas varje gång jag går på toaletten att jag ska få en skymt av slemmisen men inte det!
  • Sulvi

Med min andra fixerade hon sig aldrig, så det måste de behöver de inte göra när man är omföderska. Dock har min tredje gjort det nu!

Jag födde de andra två på bf+8 och bf+10 så jag var inställd på att gå över men såhär med två veckor kvar känner jag ofta regelbundna lite ondare sammandragningar och slempropp som börjat lossa. Vet i te om jag vågar tro att det är på g, kan inte låta bli!

Visst är det jobbigt att inte ha ett facit att gå efter? Känner mig lika osäker fast det är 3:e gången

• Allinrep
    Kramardig skrev 2014-01-03 21:49:35 följande:
    Spännande tjejer! Hoppas det sätter igång för er. Så roligt att läsa när det händer något.

Allinrep; är du omföderska? Min bm sa att ibland fixerar sig inte bebisen förrän värkarna drar igång för omföderskor :)

Nope, första barnet.
    Väntar första barnet 20 januari 2014.
  • syskonlängtan14

Min slemmis har gått lite då och då i snart en veckas tid.. Såå jag har tröttnat att hoppas på den. Har inga sammandragningar eller förvärkar :( Men det har börja ila neråt så att säga. Så kanske börjar de som med sonen en vattenavgång och sen igångsättning. Verkar inte som min kropp verkar förstå de här med att komma igång själv. 

Däremot har jag sovit som en stock i två nätter nu. TAck burberry för du fick mig att gå promenad med sonen. Så de har jag gjort nu två kvällar i rad och hållt igång på dagarna. Packade ner julen idag med så hoppas på en god natt sömn till. 

Ang fixering så var sonen ruckbar ändå fram till jag var öppen 4 cm så fixerad behöver dem inte vara... För 2 veckor sedan var fortfarande denna rörlig så vi får se om den tänker ens bli ruckbar. Bara 2 veckor kvar till rätt datum och 4 veckor max kvar... måtte den komma i helgen ;) 

• MadeleineSvensson86
    syskonlängtan14 skrev 2014-01-03 10:16:09 följande:
    Någon som köpt eller funderat på caccoon madrassen?
    Jag har den hemma, fick låna av en kompis som hade den till sin tös och va super nöjd. Hennes dotter älskade den. Så jag hoppas att den blir populär här oxå =)
  • Tokfrans
    mammatillE11 skrev 2014-01-03 21:53:41 följande:
    Ååh vad spännande! Jag hoppas varje gång jag går på toaletten att jag ska få en skymt av slemmisen men inte det!

Hehe inte så mysigt att se dock. Har massa sammandragningar med. Dock inga som gör ont.
  • syskonlängtan14
    MadeleineSvensson86 skrev 2014-01-03 22:23:27 följande:
    Jag har den hemma, fick låna av en kompis som hade den till sin tös och va super nöjd. Hennes dotter älskade den. Så jag hoppas att den blir populär här oxå =)
    Ja den låter ju helt fantastiskt bra men sååå dyr. Lyllos dig som kan låna. De är ju inte så lång användnings tid på dem så 1700 får noga övervägas.
Svar på tråden BF januari 2014