• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • HimmelHav

Usch, mår illa och har ont i magen kan absolut inte sova... 1177 sa ta två panodil och gå och lägg dig, gärna M värmekudde på magen. Det hjälper inte! Kan det vara magsjuka? Eller känner nån härinne igen symptomen, att det är nåt annat? FL sa att det kunde ha med njure / urinväg att göra.

• Veronica76
    HimmelHav skrev 2014-01-03 01:16:41 följande:

Usch, mår illa och har ont i magen smile4.gif kan absolut inte sova... 1177 sa ta två panodil och gå och lägg dig, gärna M värmekudde på magen. Det hjälper inte! Kan det vara magsjuka? Eller känner nån härinne igen symptomen, att det är nåt annat? FL sa att det kunde ha med njure / urinväg att göra.

När jag gick Njurbäckeninflammation så satt smärtan bak i ryggen.

Hoppas det onda ger med sig, själv kan jag inte sova trots att jag är smärtfri...... Så jobbigt!
  • mickmick

Bebisen är inte redo att komma ut än.. :/ var hos läkaren idag och nu har vi bokat tid för kejsarsnitt. Om bebisen vill ut innan får den gärna det men läkaren kände inte att den var på gång innan BF. Så där ser man... snitt alltså!

• mammatillE11

Klagoinlägg..! Dålig dag...

Jag är så trött och less på detta nu! Förvärkar så in i helvete som bara är jobbiga och går inte över. En trotsig 2,5 åring som jag har dåligt samvete över att jag inte orkar roa på jullovet. Stressad över slutspurten på uskutbildningen till veckan, en stor redovisning står på schemat. Är less på alla resor 12 mil enkel väg som vi måste åka varje vecka för att göra ultraljud och kolla så liten i magen växer. Sen är jag förkyld också och det verkar vara en seg jävla förkylning som inte vill ge med sig..! Som pricken över i:et så sover man ju som en kratta de här sista veckorna också, det är ju precis vad man behöver..

Kom ut nu lilla bebis!

• LinaThulin

Ååå jag känner samma sak.
    Massa förvärkar och ont, men inget som tyder på att bebisen tänker komma snart.

Sover typ inget på nätterna, och har massa dåligt samvete för att jag inte orkar sysselsätta jullovslediga 6 och 8 åringarna.
    Dom har själva sagt att nu får bebisen komma, mamma är bara sur. :( stackarna.

Idag har jag spenderar Hela dagen i sängen. Mannen har underhållet barnen och lagat mat. Jag tänker inte röra mig alls idag. Så trött och arg och less på allt. BF imorgon.

• HimmelHav

I hear ya sisters! Känner igen allt ni skriver. Blir inget med nåt, vill bara sitta och ligga. Och inte har vi nåt namn heller! Vi vet att det blir en tjej, men kan inte komma överens om vad hon ska heta. Vad har ni andra för tilltänkta alternativ?

• mammatillE11

Ja dottern sitter och drar på magen och säger koom uuut bäbisen så hon är nog less på att mamma inte orkar längre:/ och det där med namn har jag typ glömt bort, haha nämen har verkligen inte några seriösa alternativ än. Vet inte kön så det gör det ännu svårare.

• Kramardig

Här har ni en till som är riktigt less! Har inga direkt förvärkar (vad jag vet) men sammandragningar, "mensvärk", sparkar mot revbenen och det sticker till i underlivet titt som tätt. Gör hemskt ont!

Vi vet inte vad det är för kön och har inte bestämt oss för något namn men vi funderar på John/Ida. Men det är ju jättesvårt tycker jag! Bebisen kanske inte alls ser ut som en John eller Ida men det känns ändå bättre om man har några namn :)

Insåg idag att sonen fyller 3år om två månader så då ska det planeras och fixas. Sen kommer vi nog ha dop när bebisen är drygt 3 månader..

• Tokfrans

här gick lite av slemis, va som manet konstisens med grönt i. jummie.. :P
    Men har börjat få lite ont i nedre delen av magen och snipan och liiiite i ryggen..Är de på g nu eller? :o 

Svar på tråden BF januari 2014