• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • c4trin

Har mer o mer ont nu, har inte kunnat sova på länge men nu e jag nere i max 2 timmar innan jag vaknar... Ont i fogarna, magen o ryggen, inte så kul. Kan heller inte ligga ner ordentligt då de gör mer ont. Vaknade vid 2-tiden av att jag höll på att kräkas o har fortfarande inte somnat om. Hoppas verkligen han vill komma ut snart för detta börjar bli riktigt drygt! 18 dagar till BF.

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • MadeleineSvensson86
    syskonlängtan14 skrev 2014-01-03 23:13:52 följande:
    Ja den låter ju helt fantastiskt bra men sååå dyr. Lyllos dig som kan låna. De är ju inte så lång användnings tid på dem så 1700 får noga övervägas.
    Jo jag vet =) Jag hade inte köpt den alldeles för mycket pengar =)
  • annadenise

3 dagar kvar till bf. Kroppen över med förvärkar, men sen händer det inget mer. Har tid hos bm på bf dagen, vi får se vad hon säger. .

• LinaThulin

BF idag och för första gången på veckor känner jag absolut Ingenting. Inte ens lite mensvärk.
    Aja, varje dag som går är en dag närmre.
    Men snälla bebis kom Nuuuuu !!

• kallemaja

10 dagar kvar till BF! Börjar kännas såå tungt- kan inte sova alls på nätterna..så är heeelt slut på dagarna' tur man inte har ett syskon att ta hand om. Jag börjar känna mig nervös inför förlossningen samtidigt som jag längtar tills den är över så klart- men just att inte veta exakt när? Var? Och hur den kommer sätta igång gör mig galen..det går liksom inte kontrollera..

Hur mycket har ni gått upp i vikt nu?

Jag väger ca 18 kg mer än på inskrivningen...hoppas det mesta försvinner med amningen.,

• Allinrep
    kallemaja skrev 2014-01-04 10:05:57 följande:
    10 dagar kvar till BF! Börjar kännas såå tungt- kan inte sova alls på nätterna..så är heeelt slut på dagarna' tur man inte har ett syskon att ta hand om. Jag börjar känna mig nervös inför förlossningen samtidigt som jag längtar tills den är över så klart- men just att inte veta exakt när? Var? Och hur den kommer sätta igång gör mig galen..det går liksom inte kontrollera..

Hur mycket har ni gått upp i vikt nu?
    Jag väger ca 18 kg mer än på inskrivningen...hoppas det mesta försvinner med amningen.,
    Förstår vad du menar med att man inte vet nånting. Tänk om man inte känner igen tecknen när de kommer och helt plötsligt måste föda hemma istället?

Jag har gått upp 13-15 kg och hoppas på att ca 5 kg stannar kvar efteråt eftersom jag vägde lite för lite tidigare :)
    Väntar första barnet 20 januari 2014.
  • Sunnza

jag fick kraftigt menvärk igårnatt, jag grät vid den smärta men det går över snabbt efter en timme..

det är ju mitt tredje, sånt har jag aldrig upplevt förra gravid, känner ni också av det eller? 

• Elvinsmamma
    LinaThulin skrev 2014-01-04 10:03:21 följande:
    BF idag och för första gången på veckor känner jag absolut Ingenting. Inte ens lite mensvärk.
    Aja, varje dag som går är en dag närmre.
    Men snälla bebis kom Nuuuuu !!
    Jag förstår precis vad du menar! har också bf idag och tiden kan inte gå långsammare man vill ju bara att det ska sätta igång nu!!
  • Veronica76
    youandme skrev 2014-01-04 12:30:11 följande:

http://www.foraldraledighet.se/fordelning-pa-sjukpenning-och-lagstaniva

Enligt den där sidan så uppfattar jag texten som att föräldradagarna ska delas prick lika mellan föräldrarna? Stämmer det (för isåfall har jag totalt missat den ändringen), eller har jag missförstått något?

Saxat från fk:s hemsida:

Om ni a?r tva? fo?ra?ldrar som har gemensam va?rdnad och delar pa? dagarna. Barnet a?r fo?tt 2014 eller senare

Ni fa?r 195 dagar var pa? sjukpenningniva? och 45 dagar var pa? la?gstaniva?. Ni kan dela pa? dagarna genom att avsta? till dagar till varandra men 60 dagar pa? sjukpenningniva? a?r reserverade och kan inte avsta?s till den andra fo?ra?ldern.
Svar på tråden BF januari 2014