• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Veronica76

3 dagar kvar till BF men hon får gärna komma nu!

Haft förvärkar i snart 3v, känns som flytningarna blir kraftigare men annars inga tecken på att det börjar bli dax.

Men när sonen kom så hade jag heller inga tecken innan men slappt då dessa förvärkar som luras.....

• youandme
    Veronica76 skrev 2014-01-04 12:55:01 följande:
    Saxat från fk:s hemsida:
    Om ni a?r tva? fo?ra?ldrar som har gemensam va?rdnad och delar pa? dagarna. Barnet a?r fo?tt 2014 eller senare
    Ni fa?r 195 dagar var pa? sjukpenningniva? och 45 dagar var pa? la?gstaniva?. Ni kan dela pa? dagarna genom att avsta? till dagar till varandra men 60 dagar pa? sjukpenningniva? a?r reserverade och kan inte avsta?s till den andra fo?ra?ldern.
    Då så... Var så jag förstod det från början, men när jag läste på den där sidan var det ju som om vi var tvungna att dela lika. Tack :)
  • Kramardig

Dom dagar man måste dela lika på är lägstanivådagarna, alltså 45 dagar var och dom går inte att ge bort till den andra föräldern. Tycker det är trist.. med sonen gjorde jag av med alla så fort som möjligt så vi bara har kvar sgi-dagar nu.

• c4trin
    kallemaja skrev 2014-01-04 10:05:57 följande:
    10 dagar kvar till BF! Börjar kännas såå tungt- kan inte sova alls på nätterna..så är heeelt slut på dagarna' tur man inte har ett syskon att ta hand om. Jag börjar känna mig nervös inför förlossningen samtidigt som jag längtar tills den är över så klart- men just att inte veta exakt när? Var? Och hur den kommer sätta igång gör mig galen..det går liksom inte kontrollera..

Hur mycket har ni gått upp i vikt nu?
    Jag väger ca 18 kg mer än på inskrivningen...hoppas det mesta försvinner med amningen.,
    10 kg när jag vägde mig i morse, 18 dagar till BF så de BORDE inte höjas allt för mycket innan dess :D Hoppas dock att han vill komma snart för nu e kroppen helt slut och jag vill se mini <3
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • englasmamma86
    Kramardig skrev 2014-01-04 15:03:27 följande:
    Dom dagar man måste dela lika på är lägstanivådagarna, alltså 45 dagar var och dom går inte att ge bort till den andra föräldern. Tycker det är trist.. med sonen gjorde jag av med alla så fort som möjligt så vi bara har kvar sgi-dagar nu.
    60 dagar är fast reserverade till vardera partner. det är sånt som ändras hela tiden men det är så nu iaf, dem har på förslag att bränna 90 dagar vardera.
    det är tråkigt att man måste ta ut 180 dagar innan man får plocka lägsta nivån tycker jag =/
  • Veronica76
    84Johanna skrev 2014-01-04 19:05:37 följande:

Här kommer det tjocka gojsiga klumpar vid toalettbesök. Lite känningar men inte mycket. Jag vill gå gärna att den där första ordentliga verken ska komma nu!

Hoppas det snart kommer igång för dig!
  • 84Johanna

Rör sig era bebisar lila mycket nu som innan? Min har rört sig från sida till sida mycket innan men nu de senaste dagarna har jag inte känt så mycket. Vet inte om jag bara är nojjig eller är det kanske så att det börjar bli så ont om plats att det inte går att röra sig där inne...

Svar på tråden BF januari 2014