• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • englasmamma86

Grattis till bebisen :) ,vi var ju rätt många som hängde här ifrån början men det dala rätt mkt när fb gruppen skapades! Jag kan meddela att det är 24 bebisar som fötts hittills i fb gruppen och det är medlemmar som hängde här så det är en del :) (bf i januari hade alla),jag själv får bedömning om igångsättning på tisdag 37+4 !! Hoppas det går igenom

• Galenkattdam

Jag mår bättre nu än i mitten på graviditeten, då var ju plågornas slut inte ens inom en överskådlig framtid. Nu vet jag att det snart är över även om det är tyngre fysiskt och jag inte får sova osv. Någon med som får ont i urinröret av att bebisen rör huvudet? Gör så sataans ont och har det varit mycket så kan jag vara öm och så svider det efter. Usch!!

• Allinrep
    Elvinsmamma skrev 2014-01-05 10:40:25 följande:
    Gått en dag över nu och bara en dag känns som en evighet!!! Man är en aning bitter och känns nästan som man är i bott bara för att bebis inte kommit och allt jag vill är att bebisen ska komma ut nu! Någon som känner samma?

Jag har 15 dagar kvar till BF och är inte bitter än, men jag verkar ha en ganska trevlig graviditet jämfört med andra. Dessutom hoppas jag egentligen på att gå över till februari, alltså gärna in på v 42, för att få datumet att matcha en släktings födelsedag bättre. Får se om jag orkar så långt och vad bebisen hade tänkt sig :)
    Väntar första barnet 20 januari 2014.
  • annadenise

Ooh är det så många som fått bebisar i jan..va kul jag har bf 7, jan o hoppas att bebisen tittar ut snart

englasmamma86 skrev 2014-01-05 17:25:10 följande:
    Grattis till bebisen :) ,vi var ju rätt många som hängde här ifrån början men det dala rätt mkt när fb gruppen skapades! Jag kan meddela att det är 24 bebisar som fötts hittills i fb gruppen och det är medlemmar som hängde här så det är en del :) (bf i januari hade alla),jag själv får bedömning om igångsättning på tisdag 37+4 !! Hoppas det går igenom

• HimmelHav

Jag har 1,5 v till bf och kan tänka mig att åka in ganska snart haft en ordentlig känning annars lugnt som attan. Jag som annars älskar att träna och hålla igång har drabbats av gravid-slapphet. Orkade till v 15 ungefär sen la jag av. Lite synd, blir kämpigt att komma igång sen!

• tulip79

Jaha, då är det bf i dag. Men det lär nog inte hända något idag heller. Misstänker starkt att jag får vänta 2 veckor till på att få träffa lilla sötnosen...

• kallemaja

Nån mer än jag som mår väldigt illa nu i slutet? Så fort jag äter mår jag tokilla- och äter jag inte så mår jag också illa...

• Veronica76
    kallemaja skrev 2014-01-06 15:05:09 följande:

Nån mer än jag som mår väldigt illa nu i slutet? Så fort jag äter mår jag tokilla- och äter jag inte så mår jag också illa...

Mår oxå illa, och känner mig både mätt å hungrig på en gång.....

Hoppas det snart drar igång, BF imorgon enligt KUB men 11/1 enligt mig själv....
  • LinaThulin

Och jag mår illa !
    Har inte gjort det alls tidigare under graviditeten, det har börjat nu.

2 dagar över tiden idag. Haft mycket förvärkar i ett par veckor.
    Idag har jag haft sammandragningar var 10 minut hela dagen. Det gör inte så ont dock.
    Vill att det ska vara på G nu.
    Har oxå mycket flytningar. Vita tjocka. Kan det vara delar av slemproppen ? Eller ska de alltid vara genomskinliga ?

• englasmamma86
    annadenise skrev 2014-01-05 22:25:08 följande:
    Ooh är det så många som fått bebisar i jan..va kul jag har bf 7, jan o hoppas att bebisen tittar ut snart
    det var faktiskt så att 3 st föddes i november,3 i januari hitintills bara =) resten är födda i december.
Svar på tråden BF januari 2014