• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kramardig
    tulip79 skrev 2014-01-05 08:44:32 följande:
    Grattis till bebisen!

Jag har bf imorgon o tror att jag är den enda som vill att bebisen stannar kvar längre där inne. Detta för att storebror de sista dagarna blivit helt prickig på armar o ben. vI misstänker vattkoppor o jag hoppas verkligen att det är över till bebisen kommer!

Jag förstår er! Men jag har för mig att spädbarn väldigt väldigt sällan blir smittade.
  • Elvinsmamma

Gått en dag över nu och bara en dag känns som en evighet!!! Man är en aning bitter och känns nästan som man är i bott bara för att bebis inte kommit och allt jag vill är att bebisen ska komma ut nu! Någon som känner samma?

• Oh baby
    Elvinsmamma skrev 2014-01-05 10:40:25 följande:
    Gått en dag över nu och bara en dag känns som en evighet!!! Man är en aning bitter och känns nästan som man är i bott bara för att bebis inte kommit och allt jag vill är att bebisen ska komma ut nu! Någon som känner samma?

Jag tror att alla känner så Flört Jag har 8 dagar kvar till bf, men räknar kallt med att gå ca 10 dagar över tiden. Sen att jag skulle tycka att det var skönt om den kom om några dagar är en annan sak. Men jag har hela tiden ställt in mig på att gå över, för att inte bf-dagen ska kännas så ångestladdad. Tycker inte BF säger så mycket, bebis kommer när den är redo Solig

Jag har i alla fall gått upp 8 kg och tycker att det känns lagom, även om jag inte gått upp så här mycket med något av mina andra barn. Men å andra sidan har jag haft en mycket bättre graviditet och inte kräkts konstant. Till det har jag kunnat träna hela tiden så jag tror inte att jag tappat så himla mycket muskler heller. Ska köra ett styrkepass idag innan promenaden.

Ingen slemmis har gått och inte några förvärkar, hade mycket mer med både ettan och tvåa, men bebisrummet är äntligen nästan klart Hjärta

Rör sig gör bebis i perioder, men som nån skrev så är det nästan mer fler-dygnsrelaterat nu än sömnmönster över dygnet. Vissa dagar blir jag nästan orolig och andra dagar är det full action. Igår var en full action dag Kyss

• S1982

Tog och ramlade pladask igår, lite öm i ryggen men jag hoppas att allt gått bra. Vad roligt att bebisarna börjat kika ut, här längtar vi men här ska bebis komma månadsskiftet jan/feb, ev lite tidigare men det får vi veta på tisdag :)

• martinajulia
    Elvinsmamma skrev 2014-01-05 10:40:25 följande:

Jag har bf idag men har inte den minsta lilla känning. Tror jag kommer går över rätt så mycket. Förstår dock verkligen inte varför man skulle bli bitter för det? Bebis kommer ju när den är redo och inte mer med det. Eller vad är det jag missar? Om man går så långt så man måste bli igångsatt kan jag förstå att det känns lite bittert, men efter en dag? Men vi är ju alla olika o du har såklart rätt att känna som du gör. Men för mig spelar det ingen roll om bebis kommer idag, eller nästa vecka. Ingen idé att bli bitter över nåt man inte kan styra över själv anser jag :)
  • syskonlängtan14
    martinajulia skrev 2014-01-05 14:45:38 följande:
    Jag har bf idag men har inte den minsta lilla känning. Tror jag kommer går över rätt så mycket. Förstår dock verkligen inte varför man skulle bli bitter för det? Bebis kommer ju när den är redo och inte mer med det. Eller vad är det jag missar? Om man går så långt så man måste bli igångsatt kan jag förstå att det känns lite bittert, men efter en dag? Men vi är ju alla olika o du har såklart rätt att känna som du gör. Men för mig spelar det ingen roll om bebis kommer idag, eller nästa vecka. Ingen idé att bli bitter över nåt man inte kan styra över själv anser jag :)

Jag är bitter och har 10 dagar kvar till bf. Vill att bebisen ska komma och helst igår. Tror de beror lite på hir orken är. Min är nästan lika med noll och inget tålamod med sonen så vill bara att bebisen ska komma och aty vi börjar nästa kapitel. Seeen är de uu så att jag är väldigt otålig... vill ju ha bebisen nu! Vill veta vad som döljer sig där inne m.m.
  • Kramardig
    martinajulia skrev 2014-01-05 14:45:38 följande:

Anledningen är nog att många tycker det är väldigt jobbigt att vara höggravid. Med sonen blev jag igångsatt efter 19 dagar, tyckte inte det var jobbigt alls.

Den här gången känner jag inte alls så. Jag har två dagar kvar till BF och är fruktansvärt less!

Klart jag inte kan göra någonting åt det men jag är ändå less och bitter. Less på att ha ont i halva kroppen, less på att knappt kunna röra mig och less på mycket mycket mer. Bebisen räknas som färdigbakad så då får den mer än gärna komma nu :)
  • mammatillE11

Jag är också bitter! Tycker verkligen att det är jobbigt nu! Har 13 dagar kvar till BF, och har noll tålamod med dottern på 2,5. Igår var en riktig pissdag och jag bara grät och grät. Känns som en evighet tills bebis är här. Dottern föddes 38+6 och jag hoppas att jag inte behöver gå en sekund längre än med henne, är 38+0 idag...

• hundenhubbe
    sunshine93 skrev 2014-01-05 07:17:21 följande:
    Hejsan allihopa! Igår på BF+2 så föddes min lilla prinsessa och jag är såå lycklig. Hon är det bästa som hänt mig och min man. Det gjorde djävulskt ont att föda men jag gör det gärna om igen för henne och tack vare min superbarnmorska(som dessutom själv var gravid i v 20) och en super undersköterska som gav så mycket trygghet så gick förlossningen mycket bättre än vad jag trodde. Det är en hemsk smärta men man dör inte av den(även om det känns så) och jag med panikångest kan klara det så kommer de gå för er också ...lyssna på barnmorskan och försök att lita på er kropp är mitt bästa tips att få upp min dotter på bröstet är det mest häftigaste jag varit med om....nää nu börjar jag snart gråta igen ... Lycla till nu till resten av er som fortfarande väntar på att eran bebis ska titta ut
    Skit vad du fick mig att längta efter min! Alla börjar få bebisar. Hoppas de snart är dags för mig :D
Svar på tråden BF januari 2014