• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • tulip79

Jag mår oxå illa, det har varit så i några veckor. Har fått mer kännbara sammandragningar de sista dagarna så det borde väl vara ett tecken på att det snart är på gång? Är dock inställd på att gå över 14 dgr igen.

• tulip79

Jag mår oxå illa, det har varit så i några veckor. Har fått mer kännbara sammandragningar de sista dagarna så det borde väl vara ett tecken på att det snart är på gång? Är dock inställd på att gå över 14 dgr igen.

• Burberry
    kallemaja skrev 2014-01-06 16:05:09 följande:

Nån mer än jag som mår väldigt illa nu i slutet? Så fort jag äter mår jag tokilla- och äter jag inte så mår jag också illa...

Också jag mår illa. Idag var första dagen på länge som jag kunnat äta riktig mat (om än bara en pizzaslize). De andra dagarna har jag levt på 2 youghurt och två knäckemackor o mjölk. Spytt ett par gånger också. Känns som det är så fullt i magen. Och världens halsbränna, vet inte hur många Rennie jag tar per dag.

Ännu inte bäddat spjälsängen, men börjar nog tycka bebisen skulle få komma ut nu då den är fullgången (vecka 38+0 idag), känns tungt o får liksom inget gjort. Fast ska helst ännu hinna en sväng å jobba imorgon, och sen borde jag hinna rengöra kaninens bur innan bb. Så typ sådär onsdag eftermiddag tycker jag förlossningen kunde starta

Lyckats spräcka hela två par favoritjeans denna helg, tur det inte är länge kvar som mammabyxor behövs (planerar bo i klänningar efter denna förlossningen, sist gick jag i mammabyxor ännu ett halvt år efter förlossningen, inte så snyggt)
  • kallemaja

Vilket datum ska man lita på? Man har ju ett ultraljudsdatum och ett sista mensen datum... Vet att man inte kan veta och att bebisen kommer när den vill..men undrar ändå vilket som stämmer bäst..vad tror ni?

• Burberry
    kallemaja skrev 2014-01-06 19:25:07 följande:

Vilket datum ska man lita på? Man har ju ett ultraljudsdatum och ett sista mensen datum... Vet att man inte kan veta och att bebisen kommer när den vill..men undrar ändå vilket som stämmer bäst..vad tror ni?

Har du regelbunden mens skulle jag lita mest på det datumet. Ultraljudsdatumet är ju baserat på storleken på fostret, vilket ju faktiskt kan variera lite.

För mig är det samma datum räknat på båda sätten.
  • Josefine02

Enligt min senaste mens är jag beräknad idag den 6:e! Men enligt ultraljudet den 28:e! Fattar noll!! Hoppas på det förstnämnda datumet då jag verkligen inte orkar vara gravid mer nu! Halsbränna, fogar, tung, otymplig, ryggont, huvudvärk och är så sjuuuukt trött hela tiden nu. Känner inte igen mig själv!! Skönt att få klaga lite! :)

Måste ändå säga att jag har gillat att hänga i den här gruppen då man har kunnat fråga varandra mycket, fått bra svar och även stöd!

Känns nästan lite sorgligt att det snart är över och att våra små bönor snart är här! Förstå mig rätt :)

• kallemaja

Ok för enligt min senaste mens säger den 20 jan men enligt UL är det 15:e jag hoppas ju på UL,,,eller tidigare,,

• mammatillE11

Nu sitter jag här i soffan idag igen med dessa förvärkar som håller på att trötta ut mig totalt! Har haft så över en månad och det händer inget mer än så... Är som att gå runt med jobbig mensvärk i över en månad. Vill att det ska dra igång ordentligt nu. Kommer garanterat ångra att jag skriver det här när det väl är dags men, jag vill ha riktigt ont nu!;)

• Sunnza
    kallemaja skrev 2014-01-06 15:05:09 följande:
    Nån mer än jag som mår väldigt illa nu i slutet? Så fort jag äter mår jag tokilla- och äter jag inte så mår jag också illa...
    jag är också sånt... :/ 
  • syskonlängtan14

Jag är tvärtom satt och önskade nästan lite illamående så jag kan sluta äta. Jag vill bara äta helatiden.. Suck och de syns på vågen. ;(

imån är de tillväxt ul. 10 dagar innan bf... Känns helt meningslöst men inte mitt fel att de inte hade några tider i mellandagarna... De enda positiva är att jag faktiskt får ett litet hum om hur stor den lille är.

Svar på tråden BF januari 2014