• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kramardig

Igår grät jag i soffan för att jag fick så ont i underlivet och magen när bebisen sparkade och rörde sig. Fy tusan vad ont det gör! Så här kände jag aldrig när jag väntade sonen. Jag sa åt sambon åt bebisen måste ha 4 ben och 4 armar, förstår inte hur den kan komma åt alla ställen samtidigt.

3 dagar kvar till BF! Den 16e har vi tid igen hos bm och jag hoppas att vi redan är hemma med bebis i famnen då. Om inte, så är jag på BF+9 då..*suck*

• Allinrep
    84Johanna skrev 2014-01-04 20:30:33 följande:
    Rör sig era bebisar lila mycket nu som innan? Min har rört sig från sida till sida mycket innan men nu de senaste dagarna har jag inte känt så mycket. Vet inte om jag bara är nojjig eller är det kanske så att det börjar bli så ont om plats att det inte går att röra sig där inne...

För mig rör sig bebisen mer än tidigare, men jag tror att det är olika för varje bebis. Det är ju redan en unik individ där inne, alla är inte likadana. Jag fick till och med en riktig spark häromdagen istället för bara lite småknuffande.
    Väntar första barnet 20 januari 2014.
  • Fiskflundran

84johanna: min rör sig lite olik men är för det mesta lugnare nu.. Ibland så jag blir orolig.. Men sen rätt va de e så bökas det runt som bara den! Men det sker inte så ofta..

• youandme
    84Johanna skrev 2014-01-04 20:30:33 följande:
    Rör sig era bebisar lila mycket nu som innan? Min har rört sig från sida till sida mycket innan men nu de senaste dagarna har jag inte känt så mycket. Vet inte om jag bara är nojjig eller är det kanske så att det börjar bli så ont om plats att det inte går att röra sig där inne...
    Min bebis har inget dygnsmönster, men ett annat typ av mönster... I 2-3 dagar så lever han om rätt så mycket, men sen i 1-2 dagar så kan han vara läskigt lugn. 
  • sunshine93

Hejsan allihopa! Igår på BF+2 så föddes min lilla prinsessa och jag är såå lycklig. Hon är det bästa som hänt mig och min man. Det gjorde djävulskt ont att föda men jag gör det gärna om igen för henne och tack vare min superbarnmorska(som dessutom själv var gravid i v 20) och en super undersköterska som gav så mycket trygghet så gick förlossningen mycket bättre än vad jag trodde. Det är en hemsk smärta men man dör inte av den(även om det känns så) och jag med panikångest kan klara det så kommer de gå för er också ...lyssna på barnmorskan och försök att lita på er kropp är mitt bästa tips att få upp min dotter på bröstet är det mest häftigaste jag varit med om....nää nu börjar jag snart gråta igen ... Lycla till nu till resten av er som fortfarande väntar på att eran bebis ska titta ut

• HimmelHav

åh grattis Sunshine!! Det låter underbart vad ska hon heta? Hur startade förlossningen? jag vill också ha bebis här nu... Men har 10 dar kvar till bf så jag kan inte hoppas på nåt än. Även om jag hade riktigt ont, var illamående och gick på toa tre gånger för några dar sen så har det inte känts nånting efter det. Knappt ens en sd. Suck!

• tulip79

Grattis till bebisen!

Jag har bf imorgon o tror att jag är den enda som vill att bebisen stannar kvar längre där inne. Detta för att storebror de sista dagarna blivit helt prickig på armar o ben. vI misstänker vattkoppor o jag hoppas verkligen att det är över till bebisen kommer!

• annadenise

Oooooh stort grattis!!!

sunshine93 skrev 2014-01-05 07:17:21 följande:
    Hejsan allihopa! Igår på BF+2 så föddes min lilla prinsessa och jag är såå lycklig. Hon är det bästa som hänt mig och min man. Det gjorde djävulskt ont att föda men jag gör det gärna om igen för henne och tack vare min superbarnmorska(som dessutom själv var gravid i v 20) och en super undersköterska som gav så mycket trygghet så gick förlossningen mycket bättre än vad jag trodde. Det är en hemsk smärta men man dör inte av den(även om det känns så) och jag med panikångest kan klara det så kommer de gå för er också ...lyssna på barnmorskan och försök att lita på er kropp är mitt bästa tips att få upp min dotter på bröstet är det mest häftigaste jag varit med om....nää nu börjar jag snart gråta igen ... Lycla till nu till resten av er som fortfarande väntar på att eran bebis ska titta ut

• annadenise

Jag med... jag har oxå 2 dagar kvar till bf!...

Kramardig skrev 2014-01-05 07:29:28 följande:
    Stort grattis sunshine93! Nu längtar jag bara ännu mer. 2 dagar kvar till bf!

Svar på tråden BF januari 2014