• Wolfclaw

Varför är vi rädda för satanism?

Under 80-talet blossade det under en kort tid upp en allmän satanism-skräck i landet. Hårdrocksgrupper anklagades för att uppmana till satanistiska handlingar och t o m ritualmord i satanismen namn. För ett tag sedan uppstod en liknande debatt här på FL där en tråd lite smått hysteriskt försökte påvisa hur satanismen höll på att få grepp om samhället och vissa hakade på.

Vad jag vet så har det till dags dato inte skett många (om ens några) mord i Sverige som kan kopplas direkt till satanistiska motiv. Även utomlands verkar det vara mycket ovanligt. De brott som kan kopplas till satanism verkar mest vara skadegörelse riktat mot kyrkor och utfört av vilsna ungdomar som lika gärna kunde slagit sönder en busskur.

Kollar vi sen hur många mord, illdåd och krig som genomförts i Guds och kristendomens namn (och även andra religioner) är bilden en helt annan.

Borde då inte vår egen etablerade religion vara det vi verkligen borde vara rädda för?

• Svar på tråden Varför är vi rädda för satanism?
  • Inpius

Spännande tråd! Trevlig läsning såhär en molnig dag ;)

Och CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE har helt rätt. Varför nämns ens Crowley i en diskussion om satanism? Han har absolut ingenting med det att göra, jag är dessutom rätt säker på att han aldrig offrade barn och sånt heller.

Hail Satan!
  • amatullah99

Ej rädd men råder alla människor att de inte ens öppnar   dörren som leder till satanism 

• jaghopparhögt
    amatullah99 skrev 2013-07-18 20:07:03 följande:
    Ej rädd men råder alla människor att de inte ens öppnar   dörren som leder till satanism 
    Varför inte det nu då?
  • amatullah99
    jaghopparhögt skrev 2013-07-18 20:07:23 följande:
    Varför inte det nu då?
    Förstår inte din fråga ? Vad menar du ?
  • mycketsaft

Haha, skulle någon säga att han eller hon var satanist så skulle jag ha svårt att kväva mitt skratt. Det gäller nog i princip alla jag känner med. Jag tror inte det är så många som är rädda för satanister, däremot är det nog många som tycker att de är lite töntiga.

• jaghopparhögt
    amatullah99 skrev 2013-07-18 20:10:20 följande:
    Förstår inte din fråga ? Vad menar du ?
    Varför avråder du folk från det?
  • jaghopparhögt
    mycketsaft skrev 2013-07-18 20:20:00 följande:
    Haha, skulle någon säga att han eller hon var satanist så skulle jag ha svårt att kväva mitt skratt. Det gäller nog i princip alla jag känner med. Jag tror inte det är så många som är rädda för satanister, däremot är det nog många som tycker att de är lite töntiga.
    Varför är det töntigt?
  • mycketsaft
    jaghopparhögt skrev 2013-07-18 20:54:03 följande:
    Varför är det töntigt?

Vad är INTE töntigt med det?
  • jaghopparhögt
    mycketsaft skrev 2013-07-18 21:57:59 följande:

Vad är INTE töntigt med det?
    Jag vet inte, det var inte jag som sa att det var töntigt :p
    Jag har pysslat med ockultism i olika former sedan 15 år tillbaka och de flesta skulle nog kalla det för satanism. Jag tycker inte att det är särskilt töntigt.
  • mycketsaft

Ok, man kanske inte kan döma alla satanister efter de här inte så jättehäftiga personerna men jag känner verkligen ingen som helst rädsla när jag ser dessa personer.
Svar på tråden Varför är vi rädda för satanism?