• Ernst Hugo

Vår dåliga smak

I denna tråden erkänner vi våra brister gällande god smak. Gillar du Eddie Meduza, läser du alltid kvällsblaskan för DN, eller är du som jag att du gillar dammsugare. Erkänn din dåliga smak

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-17 19:24
    Vill tacka alla som friskostigt och detaljerat delat med sig av sin dåliga smak!
    Fortsätt och låt oss vara lika pinsamt ärliga som hittills

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-03 18:12
    Vi är många som delar med oss på ett personligt sätt av vår dåliga smak. Låt det fortsätta så och döm ingen även om det uppenbart råder väldigt olika meningar om vad som är god/dålig smak.

Har något tagit illa vid sig av mina "gliringar" så ber jag om ursäkt men det är en del av min dåliga smak ;-D
  • Svar på tråden Vår dåliga smak
  • Ernst Hugo
    munk skrev 2013-05-15 22:26:31 följande:
    Jag älskar pulvermos. En fantastisk kulinarisk upplevelse varje gång.

Jag gillar även risiga möbler Kanske en soffa med trasigt överdrag så en bra bit stoppning syns. Jag asvkyr  nya"Ikeamöbler". Dessa förebannade soffor med schäslong. Även modet öppen planlösning samt "ljust och fräscht". Fruktansvärt sterilt och och själlöst. VittVittVitt.

Jag gillar det tyska språket.

Jag tycker att låten "never gonna give you up" med Rick Astley är grym. 

Klockrent

"Ein Jeder soll nach seiner facon selig werden"  
  • En struts

Jag älskar min Nokia mobil för 700 spänn. Den är liten, behändig, och man trycker på knappar. Jag surfar ingenting, för jag tycker det är skönt att få ledigt från datorn när jag är ute. Den tar fina foton.
    De rynkade på näsan i affären när jag skulle köpa den, och sa att bara seniorer köper den. Och så jag då.

Jag kör med förlängningssladdar till den fasta telefonen. Så här snubblar vi över förlängningssladdar i huset. Det går inte ens att få tag på nästan (förlängningssladdarna alltså). Jag har sladdlös telefon, men den har jag inte ens plockat ur paketet.

Jag har ett antikt tangentbord påstår sambon. Men jag gillar bäst att klinka på det.

Jag äter kall korv direkt ur paketet.

Jag kan äta glass till frukost (förut godis, men det har jag nog slutat med nu).

Jag är livrädd för att läsa bruksanvisningar, dem överlåter jag alltid åt pojkvännen att läsa.

Jag hänger upp saker som inte tillhör anslagstavlan på anslagstavlan, som hårspännen och annat tjafs.

Jag har problem med att hitta på ställen att förvara kartonger, som tillhör tekniska prylar, där det finns tillbehör kvar i kartongerna, samt bruksanvisningar. Kartongerna kläms in på ställen i hyllor så det ser stökigt ut.

Jag har en benägenhet att inte plocka fram och använda saker som jag önskat mig, förrän det gått mycket lång tid. Önskade mig microfon för att sjunga kareoke, sambon gav mig det förr, förra julen. Jag plockar inte fram det. Jag fick en telefonsvarare. Den ligger kvar i kartongen. Köksprylar jag fått, ligger kvar i evigheter innan jag börjar använda det. Det är som att jag är rädd för nya prylar.

Jag har dille att hänga upp allt möjligt med klädnypor (ser ju lite bohemiskt ut i hushållet)

• En struts

Kom på fler saker:

Jag hänger på flashback ibland

Jag häckar framför allehanda dokusåpor

Jag köper "Hänt i veckan" ibland

Jag älskar "Let it rain" med BWO

Jag älskar alla datingsåpor och undrar var "Bachelor" har tagit vägen

• Ernst Hugo
    En struts skrev 2013-05-15 22:59:43 följande:
    Kom på fler saker:

Jag hänger på flashback ibland

Jag häckar framför allehanda dokusåpor

Jag köper "Hänt i veckan" ibland

Jag älskar "Let it rain" med BWO

Jag älskar alla datingsåpor och undrar var "Bachelor" har tagit vägen

Du samlade rätt många poäng totalt Solig men nörderiet med omoderna saker är inte dålig smak det är snarare tvärtom. Typ din Nokia.
  • Ypperlig
    taquine skrev 2013-05-15 19:59:44 följande:
    Älskar mina mjukisar med loggan" tvätteriet Alingsås" , som jag brukar  matcha med min oranga  T-shirt från en borrfirma med texten "snart i ett hål nära dig" toppar detta med fiskbullar i hummersås blandat med snabbmakaroner(sjukt gott) och en Se& Hör ....

Hahaha
  • En struts

Jag kan äta godis och annat sött efter att jag borstat tänderna på kvällen (får dock inga hål numera) bara för att någon tandläkare sagt att det handlar om hur väl man borstar. Om man borstar riktigt noga så fastnar inte det söta. Riktigt noga borstar jag tänderna, det kan jag säga.
    Men jag känner mig verkligen osmaklig om jag slafsar i mig något sött efteråt, eller äter något annat. Man får ju inte den där fräscha smaken i munnen heller då till man ska sova. Då tar jag något tuggummi efteråt istället. Men osmakligt av mig att göra så. Ja.

• En struts
    Ernst Hugo skrev 2013-05-15 23:04:36 följande:

Du samlade rätt många poäng totalt Solig men nörderiet med omoderna saker är inte dålig smak det är snarare tvärtom. Typ din Nokia.
    Jag har faktiskt tänkt och starta en facebookgrupp för oss som ÄLSKAR vår Nokia C2-01 www.nokia.com/se-sv/support/produkt/c2-01/
  • En struts
    Sensitive skrev 2013-05-15 23:09:42 följande:
    Äta fiskbullar i dillsås direkt ur burken :)
    Ha, ha, känner igen lite. Fast efter några få så tar det stopp. Det blir så äckligt!
    Samma sak med kalla ravioli. Ändå kan man inte låta bli liksom
  • Sensitive

En struts: haha jag kan vräka i mig hela burken... Svingott :)
    Men har du testat popcorn och vitlöksdipp??? Om inte, gör de...!

Svar på tråden Vår dåliga smak