• Ernst Hugo

Vår dåliga smak

I denna tråden erkänner vi våra brister gällande god smak. Gillar du Eddie Meduza, läser du alltid kvällsblaskan för DN, eller är du som jag att du gillar dammsugare. Erkänn din dåliga smak

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-17 19:24
    Vill tacka alla som friskostigt och detaljerat delat med sig av sin dåliga smak!
    Fortsätt och låt oss vara lika pinsamt ärliga som hittills

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-03 18:12
    Vi är många som delar med oss på ett personligt sätt av vår dåliga smak. Låt det fortsätta så och döm ingen även om det uppenbart råder väldigt olika meningar om vad som är god/dålig smak.

Har något tagit illa vid sig av mina "gliringar" så ber jag om ursäkt men det är en del av min dåliga smak ;-D
  • Svar på tråden Vår dåliga smak
  • A82

Hade en period när jag åt banan och chips ihop. Vet inte varför jag gillade det. Nu äter jag inget av det. Kanske för jag blandade de förr. :)

• Opappan
    Tia F skrev 2013-05-15 08:32:57 följande:

Det är du och den där Anna Anka då  :P
    hahaha aa men det var inte för än jag såg hennes program som ja fick veta det, att det kan vara nyttigt på nått vi, jag gillar bara konsistensen o smaken :D
  • Ernst Hugo
    Skarpa skrev 2013-05-15 11:44:42 följande:
    Brukar göra egen punsch med hjälp av essens som jag blandar med billig sprit.

Alla svaren i tråden gör minst sagt munter ehuru din ditt inlägg skarpa kräva en tydlig replik för att leda in dig på den rätta vägen

Ordet punsch kommer från hindi, "panc" vilket betyder fem.  Alltså det antal ingredienser som ursprungligen skulle ingått. Antalet i nedanstående nordskånska recept är som synes lite fler. Dock finns kopplingen till Indien kvar i form av arraken som kom med engelsmännen till oss så småningom. Punchen som vi känner den har tillverkats i Sverige sedan 1730-talet.

Punsch är icke något man skojar om, utan skall behandlas med den kärlek och respekt så som denna dryck kräva. Därför vill jag råda dig att följa detta recept när du gör din egen punsch.

Veterinärens punch  

2 l sockerlag (recept nedan)
    50cl arrak
    50cl conc (läkarsprit)
    10cl konjak
    10cl portvin
    100ml Angostura Aromatic Bitter

Tant Sandbergs sockerlag   
    2,2 kg strösocker
    3,8 l vatten
    0,8g citronsyra
    "Kokas" i 45 min
    Ta det "nätt" sa tant Sandberg annars blir golv & spis så klibbigt.              

• Fridayyy
    Gurkan skrev 2013-05-15 16:41:41 följande:
    Var ska jag börja? Älskar foppatofflor, mcdonaldsmat, tantsnuskböcker och marabou mjölkchoklad. Och leggings!

Choklad och ett glas mjölk ståendes och ätandes vid spisen, precis innan man ska laga mat. Då är det riktigt GOTT!
  • Ernst Hugo
    Fridayyy skrev 2013-05-15 19:37:07 följande:

Choklad och ett glas mjölk ståendes och ätandes vid spisen, precis innan man ska laga mat. Då är det riktigt GOTT!

Tycker iofs en näve grillchips är ännu finare i samma sits
  • Fridayyy
    Ernst Hugo skrev 2013-05-15 19:39:21 följande:

Tycker iofs en näve grillchips är ännu finare i samma sits

Jodå...det har ju hänt det med....en annan sak som är god är TVÅ After Eight åt gången och mjölk till....
  • Ernst Hugo
    Fridayyy skrev 2013-05-15 19:41:04 följande:

Jodå...det har ju hänt det med....en annan sak som är god är TVÅ After Eight åt gången och mjölk till....

Nää där är jag stockkonservativ och vill ha starkt svart kaffe och en konjak till.
  • Gurkan
    Fridayyy skrev 2013-05-15 19:37:07 följande:

Inte mjölk, bluärk! Det är för kalvar men annars är jag med ;)
  • Fridayyy
    Ernst Hugo skrev 2013-05-15 19:42:31 följande:

Nää där är jag stockkonservativ och vill ha starkt svart kaffe och en konjak till.

Har du testat kall mjölk till? Klart ditt alternativ också funkar men är det bråttom så hinner man inte göra kaffe.
  • taquine

Älskar mina mjukisar med loggan" tvätteriet Alingsås" , som jag brukar  matcha med min oranga  T-shirt från en borrfirma med texten "snart i ett hål nära dig" toppar detta med fiskbullar i hummersås blandat med snabbmakaroner(sjukt gott) och en Se& Hör ....

Svar på tråden Vår dåliga smak