• Ernst Hugo

Vår dåliga smak

I denna tråden erkänner vi våra brister gällande god smak. Gillar du Eddie Meduza, läser du alltid kvällsblaskan för DN, eller är du som jag att du gillar dammsugare. Erkänn din dåliga smak

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-17 19:24
    Vill tacka alla som friskostigt och detaljerat delat med sig av sin dåliga smak!
    Fortsätt och låt oss vara lika pinsamt ärliga som hittills

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-03 18:12
    Vi är många som delar med oss på ett personligt sätt av vår dåliga smak. Låt det fortsätta så och döm ingen även om det uppenbart råder väldigt olika meningar om vad som är god/dålig smak.

Har något tagit illa vid sig av mina "gliringar" så ber jag om ursäkt men det är en del av min dåliga smak ;-D
  • Svar på tråden Vår dåliga smak
  • Ernst Hugo
    Fridayyy skrev 2013-05-15 19:47:28 följande:

Har du testat kall mjölk till? Klart ditt alternativ också funkar men är det bråttom så hinner man inte göra kaffe.

Jupp har testat med mjölk men håll i dig....

Jag äter lakrisal och sköljer ner med kall mjölk  
  • Skarpa
    Ernst Hugo skrev 2013-05-15 19:36:40 följande:

Alla svaren i tråden gör minst sagt munter ehuru din ditt inlägg skarpa kräva en tydlig replik för att leda in dig på den rätta vägen

Ordet punsch kommer från hindi, "panc" vilket betyder fem.  Alltså det antal ingredienser som ursprungligen skulle ingått. Antalet i nedanstående nordskånska recept är som synes lite fler. Dock finns kopplingen till Indien kvar i form av arraken som kom med engelsmännen till oss så småningom. Punchen som vi känner den har tillverkats i Sverige sedan 1730-talet.

Punsch är icke något man skojar om, utan skall behandlas med den kärlek och respekt så som denna dryck kräva. Därför vill jag råda dig att följa detta recept när du gör din egen punsch.

Veterinärens punch  

2 l sockerlag (recept nedan)
    50cl arrak
    50cl conc (läkarsprit)
    10cl konjak
    10cl portvin
    100ml Angostura Aromatic Bitter

Tant Sandbergs sockerlag   
    2,2 kg strösocker
    3,8 l vatten
    0,8g citronsyra
    "Kokas" i 45 min
    Ta det "nätt" sa tant Sandberg annars blir golv & spis så klibbigt.              

Måste testas
    Feed me cookies and I'm all yours ♥
  • Bambi07

Vanilla Coke, McDonald's-mat, Werthers Original (pensionärsgodis)... Chokladpudding ses väl som lite fult också, gärna gjord på pulver.

• munk

Jag älskar pulvermos. En fantastisk kulinarisk upplevelse varje gång.

Jag gillar även risiga möbler Kanske en soffa med trasigt överdrag så en bra bit stoppning syns. Jag asvkyr  nya"Ikeamöbler". Dessa förebannade soffor med schäslong. Även modet öppen planlösning samt "ljust och fräscht". Fruktansvärt sterilt och och själlöst. VittVittVitt.

Jag gillar det tyska språket.

Jag tycker att låten "never gonna give you up" med Rick Astley är grym. 

• Voluptuous Shalimar
    Ernst Hugo skrev 2013-05-15 19:39:21 följande:

Tycker iofs en näve grillchips är ännu finare i samma sits
    Åh ja!
    Ernst Hugo skrev 2013-05-15 19:42:31 följande:

Nää där är jag stockkonservativ och vill ha starkt svart kaffe och en konjak till.
    Ja, ja!
    Ernst Hugo skrev 2013-05-15 20:06:02 följande:

Jupp har testat med mjölk men håll i dig....

Jag äter lakrisal och sköljer ner med kall mjölk  
    Men HJÄLP!

Var tvungen att kommentera dina inlägg då det var mitt i prick och plötsligt så galet. Älskar lakrisal, så nu måste jag ju testa med mjölk till...

• Voluptuous Shalimar
    munk skrev 2013-05-15 22:26:31 följande:
    Jag älskar pulvermos. En fantastisk kulinarisk upplevelse varje gång.

Jag gillar även risiga möbler Kanske en soffa med trasigt överdrag så en bra bit stoppning syns. Jag asvkyr  nya"Ikeamöbler". Dessa förebannade soffor med schäslong. Även modet öppen planlösning samt "ljust och fräscht". Fruktansvärt sterilt och och själlöst. VittVittVitt.

Jag gillar det tyska språket.

Jag tycker att låten "never gonna give you up" med Rick Astley är grym. 
    Kräks
  • Cookiesandcream

Åh fy..här kommer det. Jag älskar riktiga skräpprogram! Typ Jersey Shore och nu Geordie Shore som går på mtv :O Jag är alltså högt vuxen, välutbildad och normalintelligent...Har en teori om att jag gillar att titta på sviniga festprissar eftersom jag fick barn rätt tidigt och inte festade loss själv i ungdomen. Skulle aldrig erkänna det i verkliga livet

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Tyska kan vara vackert, om den som pratar det är en snygg tyska från södra delen av landet. Väldigt fin melodi.

För övrigt gillar jag verkligen kanadensisk dialekt, engelskan alltså. Varför är något som verkligen inte passar i en tråd om dålig smak. Drömmer

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Ernst Hugo
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-05-15 22:27:01 följande:
    Åh ja!

Ja, ja!

Men HJÄLP!

Var tvungen att kommentera dina inlägg då det var mitt i prick och plötsligt så galet. Älskar lakrisal, så nu måste jag ju testa med mjölk till...

Har sedan barnsben varit sådan att jag blandar snobberi med dålig smak. Lillgammal och tokrolig om vartannat

Btw prova min favorit som barn - rå blodkorv med kall vaniljsås. (now try to Think outside the box)  
Svar på tråden Vår dåliga smak