Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF Mars 2014

Disney78 skrev 2013-07-22 12:56:30 följande:
    Marinero: tack!
    Jo det är ju som det är oavsett... Går ju inte att göra ngt åt. Men jag tror jag väntar till besöket hos BM och berättar hur jag känner om inget hänt då. Får höra vad hon säger och om de kollar om hcg nivån är normal eller ej...
    Bara att hålla tummarna att det går bra. Även om man är nojjig och har svårt att släppa det!

Ja självklart tycker jag du ska ta upp detta med din bm. Man kan ju bara hoppas att de ger ett vul, även om de är mkt restriktiva med det, tyvärr... Jag gick till en privat i Gbg, visste att jag aldrig annars kulle få ett vul...
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    Disney78 skrev 2013-07-22 14:02:43 följande:
    Marinero: vem gick du till i Gbg. Har försökt kontakta BM gruppen och Mamma Mia för att få hjälp!!

Jag har vart både hos barnmorskegruppen och Mamma Mia. Men nu ser jag att du är i v 6+6... De kräver att man är längre gången, 8+0 va jag kan minnas... det för att det kan va svårt att se ett hjärta ibland innan man är i v7+0.
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-07-22 15:25:14 följande:
    Okej nu har jag varit på vul... Å det visade superfint... Hjärtljud på två... Så nu blir de lite å bita i.... Har nog inte smält detta ännu..

Två? Wow grattis Skrattande
  • frukarlssonn
    Disney78 skrev 2013-07-22 18:44:00 följande:
    Grattis Novalie2013, häftigt!

Marinero: de har inga tider så vi får helt enkelt bara hålla tummarna. Tyvärr går man ju lätt runt och är nere och det mår ju ingen bra av :((

Oj... Tänkte fråga om du ringt Emma ultraljudsklinik men såg att de flyttat allt till Malmö...
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-07-22 22:45:03 följande:
    Tack alla , mitt besök va inte rutin utan jag fick bråka till mig en tid.. Med lite envishet funkar de ibland... Och ja det är jättekul med två hade dock bara planerat för en då min dotter bara är 5 mån .. Men men bara att göra de bästa av situation glädje är det iaf det är andra gg jag får tvillingar men första gången gick de Inge bra.. Så vi hoppas på en bättre gång nu

5 månader??? Shit Skrattande Men oj va kul de kommer ha när de blir större. Jag har ju 16 månader mellan mina, två visserligen men nu har de så himla kul ihop. Mkt bråk och skrik men mycket skratt och stoj med Åh va spännande
  • frukarlssonn
    Novalie2013 skrev 2013-07-23 09:54:18 följande:
    Haha ja, de kändes lite tätt med 2 direkt inpå men som sagt jag har nog igen det när dom blir äldre

Det lovar jag att du kommer ha Har en kompis som också fick tvillingar, dock blev det inte riktigt så tätt, blev nog en 19 mån emellan iaf. Men hon tycker det är mest roligt, inte alls så jobbigt som hon trodde. Men givetvis beror et helt på vad man har för barn. Hennes flickor är bara mestadels nöjda och lullar runt
  • frukarlssonn

Jag minns att jag fick göra min inskrivning redan vid första mötet när jag väntade första barnet, blev själv förvånad. Med andra gjorde jag det också i v12.

• frukarlssonn
    Melody 88 skrev 2013-07-23 18:16:22 följande:
    Ja då kanske dom tar inskrivningen med mig också då vi ändå far på hälsosamtalet vi får väl se ;)

Ja de tyckte de va lika bra att få det gjort så det är ingen omöjlihet
  • frukarlssonn
    stuvadvitkål skrev 2013-07-23 18:27:27 följande:
    Jag tyckte med att det var tidigt men hon tyckte det var lika bra när vi ändå var där :) ska ni höra kub testet? Och vad tänker ni kring det?

Japp den kommer jag göra
    Ekorren91 skrev 2013-07-23 18:40:07 följande:
    Hej alla.

I söndags kväll åkte jag in till akuten med kraftiga buksmärtor.
    Dock fick jag ingen hjälp. Var där i 10 timmar men gynläkaren kunde inte komma pga operation.
    Så jag åkte hem på natten/tidig morgon och ringde till gyn ang akuttid så fort det öppnade.
    Kom dit och gjorde VUL. Hon kunde se en liten blödning från livmodertappen men den var jätte liten.

Sen kollade hon runt och kunde se att graviditeten kommer från höger äggstock och att det kanske
    är därför det gör ont just där. Sen så såg hon att graviditeten sitter där den ska (i livmodern). Men det enda
    vi kunde se var gulesäcken. Fick en ny tid, så ska dit den 1 aug igen. Hoppas verkligen att jag kan få se den lilla bönan och hjärtslag =)

Idag har jag haft småsmåsmå blödningar.. :( 
    Håller tummarna för att allt framskrider som det ska. 

• frukarlssonn
    lills skrev 2013-07-24 16:54:16 följande:
    Pratade med MVC och de sa att man kan inte få foglossning så tidigt. Vet ju att det är foglossning... Det har väl antagligen inte blivit helt bra sen förra graviditeten. Ville få remiss till sjukgumnast men det gick inte för det kunde inte va foglossning....... Blir så trött på mödravården ibland!

Jag har hört folk som känt fogarna redan i v 6 så jag har svårt att tro att det inte skule vara möjligt! Speciellt om du haft problem med det innan kan jag nog tänka mig det gärna kommer tillbaka fort!
Svar på tråden BF Mars 2014