• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig

MITT VATTEN har gått. Nu precis vid 02 vaknade jag av att jag var kissig. Tyckte det rann mer efteråt när jag torkade mig. Rann längs benen. Gick & la mig igen & då känner jag bara hur det FORSAR. Väcker mannen & ber han hämta en handduk. Den blir helt dygnsur. Är svagt rosa luktar äckligt. Ringde förlossningen nyss. Ska komma in vid värkar, annars 8.30 imorgon bitti. Så nu är det igång

• tvetalan
    Längtanefterlilladig skrev 2014-03-23 02:31:27 följande:

MITT VATTEN har gått. Nu precis vid 02 vaknade jag av att jag var kissig. Tyckte det rann mer efteråt när jag torkade mig. Rann längs benen. Gick & la mig igen & då känner jag bara hur det FORSAR. Väcker mannen & ber han hämta en handduk. Den blir helt dygnsur. Är svagt rosa luktar äckligt. Ringde förlossningen nyss. Ska komma in vid värkar, annars 8.30 imorgon bitti. Så nu är det igång smile1.gif

Vad kul!!! Lycka till nu och hoppas värkarna kommer av sig självt! Jag fick ju vänta i 2 dagar med värkar var tionde minut, inte direkt optimalt för oroshjärnan men det gick det med.
  • majsa88

Wohoooo äntligen vad kuuul. Hade du några tecken senaste dagen?

heja heja :)) kom in på Facebook igen :)

Längtanefterlilladig skrev 2014-03-23 02:31:27 följande:
    MITT VATTEN har gått. Nu precis vid 02 vaknade jag av att jag var kissig. Tyckte det rann mer efteråt när jag torkade mig. Rann längs benen. Gick & la mig igen & då känner jag bara hur det FORSAR. Väcker mannen & ber han hämta en handduk. Den blir helt dygnsur. Är svagt rosa luktar äckligt. Ringde förlossningen nyss. Ska komma in vid värkar, annars 8.30 imorgon bitti. Så nu är det igång

• Längtanefterlilladig

Haha är ni vakna nu tjejer? Tack Känner mig helt uppe i varv. Kan inte sova. Vattnet fortsätter att rinna. Kan inte direkt komma på några symtom mer än jag haft SJUK halsbränna & varit trött. Dock drack jag hallonsaft från kivik, tre stora glas nu ikväll vid tv:n. Kanske påverkade

• majsa88

Jaa tyvärr så är jag vaken. .kan förstå att du är uppe i varv. Ååh så spännande detta är. Snart kanske värkarna börjar då? När man minst anar det så händer det. Här känns det som att det aldrig kommer hända mig, sånt händer andra. Hat blivit riktigt negativ sen igår o deppig. Men åååh så kuuul, bebis snart då :)

Längtanefterlilladig skrev 2014-03-23 02:54:03 följande:
    Haha är ni vakna nu tjejer? Tack Känner mig helt uppe i varv. Kan inte sova. Vattnet fortsätter att rinna. Kan inte direkt komma på några symtom mer än jag haft SJUK halsbränna & varit trött. Dock drack jag hallonsaft från kivik, tre stora glas nu ikväll vid tv:n. Kanske påverkade

• Längtanefterlilladig
    majsa88 skrev 2014-03-23 03:03:32 följande:
    Jaa tyvärr så är jag vaken. .kan förstå att du är uppe i varv. Ååh så spännande detta är. Snart kanske värkarna börjar då? När man minst anar det så händer det. Här känns det som att det aldrig kommer hända mig, sånt händer andra. Hat blivit riktigt negativ sen igår o deppig. Men åååh så kuuul, bebis snart då :)

Jag har också varit riktigt deppig & tänkt att bebis aldrig vill komma. Så händer detta. Verkligen när man minst anar det. Inga värkar eller ens tillstymmelse till det. Så bara att vänta & se. Är så nervös nu!!
  • majsa88

De kommer nog under natten, annars under dagen. Kan tänka mig att du ät nervös. Alt kommer gå suuuper. Se till bara nu o få sömn. Vet att det inte går o varva ner nu, mem försök. Iaf vila. Önskar dih lycka till :) ska sova nu, natti :)

Längtanefterlilladig skrev 2014-03-23 03:06:09 följande:
    Jag har också varit riktigt deppig & tänkt att bebis aldrig vill komma. Så händer detta. Verkligen när man minst anar det. Inga värkar eller ens tillstymmelse till det. Så bara att vänta & se. Är så nervös nu!!

• Feminista

Mitt vatten gick vid 16.15 idag. Var inne på förlossningen för kontroll vid 20, fick åka hem så länge. Har haft regelbundna värkar sedan 22, var 3-4 minut, cirka 1 minut långa. Sååå spännande. Men fan vad ont! För mig funkar duschen bäst som smärtlindring. Låg till sängs från 12 till 03, sen funkade det inte längre... Åh vad jag vill ha bebis! Funderar på hur länge till jag orkar vara hemma... Hur går det för dig Längtarefterdig?

• MiniMatrix

Åh fler bebisar på G ser jag! Mitt lilla flickebarn föddes igår, mindre än 12h efter vattenavgång. Nu väntar jag bara på att få åka hem!

• Mortisfru83

Nu har vi vart inne på förlossningen sedan 9:30... Alltså 20 timmar.. Vattnet har gått.. Värkarna har vart jobbiga men helt ok med hjälp av lustgas. Nu har jag fått epidural och förutom att värkarna minskade något så va det helt underbart.. Känner inte värkarna alls nästan.. Nu e jag öppen 6-7 cm och jag hoppas det börjar hända lite snart. Annars e jag supernöjd med upplevelsen hittills. :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014