• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig

Stort grattis minimatrix. Och va roligt att vi är tre som är på G idag. Somnade till lite men vaknade av vad jag TROR är värkar. Aldrig upplevt den smärtan innan. Jag blir inte klok på det här Har haft tre värkar på 12 minuter nu. Känns som kraftig kramp i nedre delen av magen samt i svanken. Värkarna varar ca 55 sekunder. Men upplever inte magen STENHÅRD. Stannar hemma tills vi ska till förlossningen 8.30. Har inget hänt så dör jag om man ska ha så här ont.

• Lovely90
    Längtanefterlilladig skrev 2014-03-23 02:54:03 följande:

Haha är ni vakna nu tjejer? Tack smile1.gif Känner mig helt uppe i varv. Kan inte sova. Vattnet fortsätter att rinna. Kan inte direkt komma på några symtom mer än jag haft SJUK halsbränna & varit trött. Dock drack jag hallonsaft från kivik, tre stora glas nu ikväll vid tv:n. Kanske påverkade smile5.gif

Åh, heja hejja!!!!! Håller tummarna för dig nu!!
  • Lovely90
    Mortisfru83 skrev 2014-03-23 05:27:47 följande:

Nu har vi vart inne på förlossningen sedan 9:30... Alltså 20 timmar.. Vattnet har gått.. Värkarna har vart jobbiga men helt ok med hjälp av lustgas. Nu har jag fått epidural och förutom att värkarna minskade något så va det helt underbart.. Känner inte värkarna alls nästan.. Nu e jag öppen 6-7 cm och jag hoppas det börjar hända lite snart. Annars e jag supernöjd med upplevelsen hittills. :)

Epidural var en gudagåva för mig. Tog bort värkarna helt och hållet. Fick den visserligen lite väl sent så det var mina krystvärkar som försvann men ack så skönt med en paus. Lill tjejen gick ju att trycka ut på vilja. Haha :).

Snart har ni er skatt hos er, kämpa på det sista nu!!
  • jesspett

Vad roligt att det händer lite saker! 

Själv är jag på bf+4 idag o börjar känna mig smått frustrerad att vakna varje morgon utan att något skett. Samtidigt så är det väl skönt att få YTTERLIGARE en hel natts sömn innan allt drar igång (försöker jag intala mig)

Fördriver tid med att få massa besök istället, att bara sitta och vänta ruttnar man ju helt på! Hade dock sagt tidigare att tiden innan förlossningen ska vi INTE ha några besök utan bara vila upp oss... Det var skittråkigt så nu kör vi på trevliga möten med våra vänner istället! ;)

• Längtanefterlilladig

Nu har jag gjort en koll med CTG. Den visade på frisk & pigg bebis & värkar. Fick frågan om jag ville vara kvar eller åka hem. Och än sålänge går värkarna att hantera. Så vi åker hem. Barnmorskan sa att antingen blir det fler värkar eller så stannar det av. Ska in imorgon igen på koll kl 9. Lite små segt men barnmorskan sa att förlossningen definitivt är pågång & bebis är definitivt här innan tisdag

• Längtanefterlilladig

Och jag har alltid undrat om man känner skillnad på värkar & sammandragningar. Och det gör jag. Mina värkar börjar i toppen av magen & sen knyter sig hela magen & det pressar neråt. Känner t.o.m i rumpan att det pressas. Sen känns det som mensvärk & knivar i nedre delen av magen. Efter ca 30 sekunder mattas värken av & falnar då bort. Sen har jag lite molvärk i ryggen. Sen efter 5-6 minuter kommer värken igen. Börjar smått & blir mer & mer. Det där med att slappna av & bli tung i kroppen går inte så bra. Jag försöker men det känns helt onaturligt att slappna av när man har ont.

• Längtanefterlilladig
    jesspett skrev 2014-03-23 10:05:37 följande:
    Vad roligt att det händer lite saker!  Själv är jag på bf+4 idag o börjar känna mig smått frustrerad att vakna varje morgon utan att något skett. Samtidigt så är det väl skönt att få YTTERLIGARE en hel natts sömn innan allt drar igång (försöker jag intala mig)   Fördriver tid med att få massa besök istället, att bara sitta och vänta ruttnar man ju helt på! Hade dock sagt tidigare att tiden innan förlossningen ska vi INTE ha några besök utan bara vila upp oss... Det var skittråkigt så nu kör vi på trevliga möten med våra vänner istället! ;)

Bra att hitta på roliga saker. Tror man släpper tankarna lite då. Igår var jag & mannen på roadtrip & fikade på mysigt café. Sen tittade vi på två bra filmer & jag somnade nöjd. Vaknade av att vattnet gick
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014